Meeled

Viis väikest sammu stressivabama elu poole (2)

Õhtuleht.ee, 9. oktoober 2015, 15:44
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kui stress kimbutab, piisab ka lihtsatest muudatustest oma käitumises. Näiteks sellistest, mis ei nõua suuri pingutusi ja mis vähendavad stressi koheselt.

Huffpost toob välja viis lihtsat võimalust stressi vähendamiseks oma elus. Need ideed ei nõua üleloomulikku pingutust, kuid annavad positiivseid tulemusi kohe, aidates nii ka stressi vähendada.

Samal teemal

Oluline on lihtsalt meeles pidada, et kõik muutused algavad teadlikkusest ehk endale tuleb teadvustada, mis on see, mida muuta soovite. Ning mis eriti hea – alustada võib ka ühest muutusest korraga ning harjutada seda enne järgmise sammu juurde asumist nädalaid. Ning meelt ei maksa heita, kui tekib tagasilööke – need on lihtsalt osa protsessist. Tuleb lihtsalt hoida pea selge ja jätkata, mitte anda järele kiusatusele naasta vanade harjumuste juurde.

1. Lõpeta tormamine. Inimestel on kombeks kõikjale kiirustada, kiirustamisest ollakse lausa sõltuvuses. Proovi veeta üks päev kiirustamata. Tõuse üles varem, kui vaja, jäta endale piisavalt aega kõige tegemiseks. Naudi vaid ühte päeva rahulikus tempos ja sa näed, kuidas õpid ümbrust rohkem nägema ning hetke nautima.

2. Lõpeta kokkulepitud kohtumistele hilinemine. Kokkulepitud kohtumistele kipume me sageli hilinema, sest oma niigi pingelise töögraafiku juures ei oska me ennustada liiklusummikuid, õnnetusi ja muid ettenägematuid asjaolusid. Asu aga vahelduseks varem teele ja jõua varem kohale – nii on kogu su teekond nauditavam, sest sa ei veeda kogu teekonda pidevalt hilinemise pärast muretsedes.

3. Loo endale mõnusad hommikurutiinid. Kui sa alustad oma päeva kiirustades, alustad sa päeva stressiga. Selle ärahoidmiseks tee hommikuks ettevalmistusi juba õhtul – vali välja riided, mida selga paned, pane valmis lõunavõileiva materjal ja köi dušši all enne voodisse pugemist. Kui hommikud on rahulikumad, on seda terve päev.

4. Ära vaata hilisõhtul telekat. Hilisõhtused uudised on täis uudiseid, mis ajavad su meeled ärevile. Ja üleüldse võiksid teleka tund enne magamaminekut välja lülitada ning selle asemel hoopis midagi inspireerivat lugeda või mediteerida ja mõelda kõige selle peale, mis su elus on ilusat ja millele saad tänulik olla. Pärast seda magad sa lihtsalt oluliselt paremini.

5. Ole organiseeritud. Korralagedus ei aja küll hulluks, kuid sassis keskkonnas on meelerahu kiirem kaduma. Võta kuus üks päev oma elu korraldamiseks, sea korda oma töölaud ja –ruum, et järgmisel korral midagi otsides ei peaks sa sellele kulutama tunde, vaid saaksid südamerahus keskenduda vajalikele tegevustele.