Meeled

Seitse nippi kaamose peletamiseks 

Õhtuleht.ee, 20. november 2015 16:05
Üks mõnus õhtu sõbraga parandab enesetunnet oluliselt rohkem kui päev arvutis.Foto: PantherMedia / Scanpix
Väljas valitsev igihall masendab ja viib viimsegi tegutsemisjõu? Siin on sulle seitse lihtsat nippi enda turgutamiseks!

Söö rohkem vitamiinirohket toitu: tooreid puu- ja köögivilju, banaane, pruuni riisi, ube ja joo taimeteesid. Vähem söö rasva, valku, punast liha, rafineeritud suhkrut ning joo vähem kohvi ja alkoholi.

Too valgust oma ellu. Ole päeval, eriti päikesepaistelisel, palju õues ning ruumis tõmba päevasel ajal kardinad akna eest ära.

Liiguta end – tegele regulaarselt spordiga, näiteks kõndimise, ujumise või aeroobikaga. See vähendab stressi ja suurendab hea tuju hormooni taset.

Tegele sellega, mis sulle meeldib – ka see tõstab enesetunnet ja aitab igikestvat videvikku unustada.

Kanna värvilisi riideid. Must ja hall ainult süvendavad masendust, kuid värvirohkus pakub rõõmu nii endale kui teistele.

Otsi abi aroomiteraapiast, ka lõhnad mõjutavad tujusid. Näiteks rosmariin tõstab tuju, apelsini ja kaneeli segu ning lavendel aitavad uinuda. Samuti tulevad meeleolule kasuks greibiõli ning segu jasmiini- ja bergamotiõlist.

Osta šokolaad ja mine sõbrale külla. Unusta suhtlusportaalid – üks mõnus õhtu sõbraga parandab enesetunnet oluliselt rohkem kui päev arvutis.

Samal teemal

15.03.2017
AROOMITERAAPIA: Need eeterlikud õlid peletavad kevadväsimuse ja tugevdavad immuunsüsteemi
08.10.2015
Ei sügismasendusele: valgusteraapia leevendab väsimust ja tõstab meeleolu
31.10.2014
Võitle sügismasenduse vastu treeningusaalis
14.09.2014
Šokolaadi­massaaž tõstab tuju ja niisutab nahka