Meeled

Seitse nippi, kuidas nädalavahetusel korralikult välja puhata (2)

Õhtuleht.ee, 11. detsember 2015, 16:40
Ära tee mitte midagi - ainuüksi teadmine, et puhkepäeval ei pea midagi tegema, lõõgastab. Foto: PantherMedia / Scanpix
Kohe-kohe lõppev töönädal on võhmale võtnud? Et sa esmaspäeva hommikul taas ei tunneks, kuidas nädalavahetus kadus kui unenägu, õpi nädalavahetusel korralikult välja puhkama.

See tähendab esmalt, et ära plaani nädalavahetusel tegeleda kõige sellega, milleks sul nädala sees aega ei jäänud. Huffington Post annab lisaks seitse nippi, kuidas nädalavahetusel korralikult välja puhata ja uue nädala tegemisteks jõudu koguda..

1. Puhka tööst. Nagu tänane tööpäev lõpeb, pane töötegemisele punkt. Laupäev ja pühapäev on puhkepäevad, seega puhka süümepiinadeta.

Samal teemal

2. Ära maga kaua. Kuigi kiusatus poole päevani magada on nädalavahetusel suur, ära tee seda. Nii raiskad sa esiteks oma väärtuslikku aega, teiseks ajad oma unegraafiku sassi. Kui sa tunned end tõesti väsinuna, tuku parem päeval veidi.

3. Ära kuhja kohustusi nädalavahetusele. Kui jätad nädalavahetuseks toimetusi ja kohustusi, mida sa nädala sees teha ei jõudnud, et ole sul aega lõõgastuda. Õpi parem nädala sees aega paremini planeerima, et nädalavahetuseks jääks tõesti aega puhata.

4. Lülita end välja. See tähendab – lülita end välja! Ehk teisisõnu, tegele nädalavahetusel kõikvõimalike tehnikavidinatega võimalikult vähe, kuna pidevalt sotsiaalmeedias olemine võtab energiat ja kurnab.

5. Ära tee liigseid plaane. Jäta endale ruumi spontaansuseks, ära planeeri nädalavahetust sarnaselt tööpäevadega üle. Kindlalt võta nädalavahetuse päevakavasse vaid kõige olulisemat ehk vaid seda, mida sa ootad naudinguga.

6. Ära tee mitte midagi. Ainuüksi teadmine, et puhkepäeval ei pea midagi tegema, lõõgastab. Seega võta endale nädalavahetusel tund või kaks, kus sa ei tee mitte midagi. Kui sa ei pea midagi tegema ega kuskil olema, puhkad paremini välja.

7. Astu oma mugavustsoonist välja. Nädalavahetused ei ole puhkus, kui tekib rutiin. Luba endale nädalavahetuseti vaimseid ja füüsilisi väljakutseid, tee iga oma nädalalõpp enda jaoks põnevaks ja teistsuguseks.