Meeled

Kuus teaduslikult tõestatud nippi igapäevase stressitaseme vähendamiseks 

Õhtuleht.ee, 14. detsember 2015 11:00
Foto: PantherMedia / Scanpix
Liigne stress ei ole teps mitte hea - see tõstab vererõhku, suurendab kolesteroolitaset, suurendab riski südameinfarktiks, ajab seedimise segamini ja nõrgendab immuunsüsteemi. Stressiga koos on targalt tegutsedes võimalik aga ka elama õppida.

Siin on Sulle kuus teaduslikult tõestatud nippi, mis aitavad stressi vähendada.

Samal teemal

* Hinga sügavalt. Stressi tõttu hingamine kiireneb ja muutub pealiskaudsemaks. Kui sa hingad aga sügavamalt ja rahulikult, aeglustub ka südamerütm ja vererõhk, kirjutab Upworthy. Hea on ka kümneni lugemise tehnika: hinga sisse, hoia hinge kinni lugedes viieni ning hinga sügavalt välja, lugedes sealt edasi kümneni.

* Pinguta ja lõdvestu. Stressiga kaasnevad tavaliselt ka lihaspinged. Kui suudad neid keerulisel ajal vaheldumisi pingutada ja lõdvestada, vähendad ka stressitaset.

* Kuula klassikalist muusikat. Teadlased on teinud kindlaks, et aeglasema rütmiga klassikaline muusika vähendab stressi ja parandab tervist ka pikemas plaanis.

* Võta ette kiire jalutuskäik. Kerge treening vähendab kehas stressihormooni kortisooli taset.

* Loe raamatut. Lisaks sellele, et lugemine teeb targaks, aitab see ka muremõtetel taanduda ning kehal lõdvestuda. Seega - kui tunned, et stress hakkab võimust võtma, tee väike paus ja loe raamatut. Vaid kuus minutit lugemist vähendab stressi 68 protsenti, aeglustab südamerütmi ja lõdvestab lihaseid.

* Saa stressiga sõbraks. Stress on tegelikult elu loomulik osa. Harvardi ülikooli teadlased tegid hiljaaegu kindlaks, et inimesed, kellele õpetati stressi kui vahendit raskemate ülesannetega toimetulekuks tundsid vähem ärevust ning olid enesekindlamad.

Samal teemal

21.12.2015
Ettevaatust, naised! Pühade ajal ähvardavad teid südameprobleemid
27.11.2015
Kuidas panna mõtted heaolu teenistusse?
23.10.2015
9 ainevahetushormooni - miks nii palju?
14.10.2014
Mõtted heaolu teenistuses