Foto: PantherMedia / Scanpix
Õhtuleht.ee 31. detsember 2015 13:00
Plaanid kirglikku aastavahetusööd koos kallimaga? Kui jah, siis hoia näpud neist toiduainetest eemal – need tapavad seksiisu üsna kindlasti.

Ask Men toob välja neli toiduainet, mida kõik tõenäoliselt söövad ja nii oma seksiisu tapavad. Samuti tuletab portaal meelde, et kui menüüst on eemaldatud probleemsed toiduained ning suurendatud heade rasvade, valkude ja köögiviljade tarbimist, tõuseb ka energiatase lakke. Lisaks soovile seksida tõuseb nii tegutsemistahe ka kõigis teistes eluvaldkondades.

* Suhkur. Pärast suhkrusöömist ei tõuse hetkeliselt mitte vaid tähelepanu ja energiatase, vaid ka veresuhkru tase. Veresuhkru kõrgenenud tase on signaaliks kõhunäärmele, et see eritaks küllaldase koguse insuliini ja veresuhkru tase normaliseeruks. Kui sa sööd aga liiga palju suhkrut, võib see kaasa tuua, et kõhunääre toodab liialt palju insuliini ning veresuhkru tase muutub liiga madalaks. See toob omakorda kaasa uimasuse, loiduse ja igasuguse seksiisu kadumise.

* Taimsed õlid, mis ei ole pärit köögiviljadest. Rasvad on kehale vajalikud, kuid oluline on tarbida õigeid rasvu. Kõige mõistlikum oleks süüa küllastatud rasvu, liigsete polüküllastumata rasvade söömine toob kaasa energiapuuduse, erinevad tervisehädad, näiteks suurenenud riski vähki haigestuda ning ka ainevahetuse probleemid.

Enamlevinud polüküllastumata õlid, mida võiks vältida, on tehtud rapsist, maisist, puuvillaseemnetest, maapähklist, safloorist ja päevalillest. Nende õlide põhihäda on, et enamus neist on geneetiliselt muundatud ning paljude tootmiseks kasutatakse mürgiseid lahusteid.

* Gluteen. Gluteeni sisaldavad teraviljad tekitavad sõltuvust ning käivitavad ajus samad retseptorid, mis opiaadidki (näiteks heroiin). Kui sa lubad oma ajule seda sõltuvust, koged sa peagi lõppematut nälga.

On palju tõendeid, mis näitavad, et gluteeni tarbimisel on negatiivseid tagajärgi ka tervisele. See põhjustab seedetraktis stressi ja põletikke, soodustab paljude autoimmuunhaiguste teket. Kui sa soovid elada täiel rinnal, parem loobu gluteenist.

* Piimatooted. Üks peamisi piimatoodete probleeme on nende pastöriseerimine. Kuigi see protsess vähendab võimalust, et jood saastatud piima, tapab see ka piimas leiduvad kasulikud probiootikumid ja piimavalgud. Pastöriseerimine muudab ka laktoosi beeta-laktoosiks, mida keha neelab palju kiiremini, põhjustades nii veresuhkru kõikumist.