Meeled

Üheksa sammu uueks aastaks, mis aitavad parandada su tervist (1)

Õhtuleht.ee, 4. jaanuar 2016 11:35
Pea ajakavast kinni!Foto: PantherMedia / Scanpix
Uue aasta künnisel lubab igaüks endale midagi, olgu see siis oma sooritusvõime parandamine või tervislikumalt toitumine. Time toob välja üheksa soovitust uue aasta lubaduste andmiseks, mille järgimine võib aidata eeloleval aastal parandada nii vaimset kui füüsilist tervist.

• Ole paindlik. Oled koostanud pika nimekirja, viimaks läbi oma elus kapitaalremonti? Väga hea. Aga ole valmis lubadustest tegema korrektiive. Eriti võib see vajadus tekkida, kui tekivad tagasilöögid. Kuid – ära lase ühel ebaõnnestumisel kogu oma aasta lubadusi pea peale pöörata.

• Vali välja olulisim asi. Tõenäolisemalt saavutad sa edu, kui valid oma nimekirjast välja ühe-kaks olulisemat asja, mis sind tõeliselt inspireerivad.

• Mõtle tervikust. See, et lubadused peaksid olema konkreetsed ja mõõdetavad, on vana soovitus. Kuid mõtle lubadusi andes tervikpildile, näiteks, mida annab sulle see, kui igal kuul teatud summa kõrvale paned.

• Säästa. Kui tundub, et tervet ei jõua, alusta poolest. Ehk kui soovid säästa 10% iga kuu palgast, püüdle tänavu 5% säästmisele. Ning isegi, kui õnnestub kõrvale panna vaid 2% , oled ikkagi oma eesmärgi ehk säästude kogumise poole teel.

• Pea kinni ajakavast. See aitab sul vältida ülerahmeldamist.

• Broneeri kohtumisi nagu terapeut. Püüa kohtumised määrata 50 minuti pikkused, igas tunnis võiks olla sul 10 minutit aega ka iseenda jaoks.

• Ole reaalne. Kui on aeg teha vahekokkuvõtteid, küsi endalt, mis oli su algne eesmärk. Kui oled seadnud endale eesmärgiks olla aktiivsem, kuid vedeled selle asemel igal õhtul diivanil, on asjad ilmselgelt reaalsuse piirest väljunud.

• Tegele ühe asjaga korraga. Kui mõne tähtsa asja kõrvale vastad lakkamatult ka meilidele, on tootlikkus ilmselgelt väiksem ning sa väsid kiiremini. Säästa end, tegele ühe asjaga korraga.