Leia endale talispordialadest meeldivaim ning harrasta seda - õues viibimine teeb tuju heaks ning hoiab tervise korras.Foto: PantherMedia / Scanpix
Õhtuleht.ee 6. jaanuar 2016 11:00
Et õues on külm ning sinna minekuks peab end paksult riide toppima, tähendab talv tähendab paljude jaoks vähem aktiivset elustiili, rohkem lösutamist ning söömist. See omakorda tähendab liigsete kilode kogunemist. Mida teha, et talvel mitte paksuks minna?

1. Püüa valgust! Lühemad päevad jätavad inimesed ilma vajalikust energiast ning see on ka üks põhjus, miks talviti on inimesed vähemaktiivsed, kirjutab Prevention. Pea aga meeles, et hommikupäike on võimsaim energiaallikas. Päike tõstab ajus ka serotoniini taset ning see aine aitab isusid kontrolli all hoida.

2. Talispordi! Mingi talispordiala, olgu see siis suusatamine, uisutamine või kelgutamine, võiks sulle ju ikka meeldida. Õues veedetud aktiivne aeg teeb tuju heaks, tervise korras ning ka üleliigsed kilod kehalt eemal.

3. Motiveeri end! Kui sead kevadeks sportlikud sihid, ei saa sa end lõdvaks lasta ning pead vormi hoidma.

4. Ära unusta tervislikku toitumist! Talvel on poelettidel küll väiksem valik värskeid puu- ja juurvilju, kuid see ei tähenda automaatselt, et peaksid ebatervislikult toituma. Püüa leida lihtsalt värsketele viljadele asendust.

5. Unusta stress! Külmad ilmad ajavad paljud stressi. Stress toob aga kaasa stressisöömise. Võta oma stress kontrolli alla ja õpi seda ennetama.

6. Tegutse! Diivanil lösutades teleka jõllitamine ei ole tegevus. Selle asemel mine sõpradega bowlingusaali, käi kinos või teatris või tee midagi muud, mis sulle meeldib.

7. Tarbi tsinki. Tsingi madal tase organismis aeglustab seedimist ja kalorite põlemist. Söö tsingirohket toitu, parimad on pähklid, seemned, täisteratooted, oad, herned, läätsed, petersell, spinat, seened.