Teadlased on kindlaks teinud, et kallistamine teeb nii õnnelikuks kui aitab ka kaalu kaotada.Foto: PantherMedia / Scanpix
Õhtuleht.ee 6. jaanuar 2016 16:30
Vaimne ja füüsiline tervis on omavahel seotud rohkem, kui sa eales arvata oskad. Mõnikord lased end aga kaasa viia nii pere- kui tööelu rutiinist, halvast ilmast ning ületöötamisest ning tulemuseks on masendus ning erinevad tõved.

Ära aga unusta kunagi, et nii sinu tegevused kui mõtted mõjutavad sinu enesetunnet. Buzzfeed toob välja 11 tegevust, mis aitavad sul enesetunnet parandada ka kõige sandimas olukorras.

1. Rüüpa klaas vett. Vedelikupuudus viib energia ja tekitab halva enesetunde.

2. Tee voodi korda. Voodi kordategemine aitab sisemust korrastada ja enesetunnet parandada. Eriti hästi tunned end siis, kui lisaks teki sirgu tõmbamisele paned voodisse ka värske pesu.

3. Pese end. Nii vanniskäik kui voolava vee all enda pesemine mõjuvad lõõgastavalt, tekitades muredest vabanemise tunde.

4. Jaluta natuke. Värske õhk ja päevavalgus teevad imet ka siis, kui jalutuskäik on vaid viieminutiline.

5. Vaheta riideid. Riiete vahetamine aitab ka enesetunnet parandada. Näiteks – kui oled pool päeva ringi käinud ebamugavas kontorikostüümis, pane selga oma lemmikkleit ja keskendu lõõgastumisele.

6. Vaheta keskkonda. Kui võimalik, mine teise linna reisile. Kui ei saa, püüa kontoris töötamise asemel paar päeva kodus või kohvikus tööd teha.

7. Suhtle. Päriselt. Unusta Facebooki-vestlused. Saa sõbraga kokku ja räägi temaga päriselt. Räägi kasvõi tavalistest igapäevastest asjadest.

8. Tantsi. Tantsides vabastad endas seisva energia ning parem enesetunne on pärast garanteeritud. Ei, seda ei ole sugugi imelik ka üksi omas kodus teha.

9. Tee trenni. Sport vallandab ajus õnnehormoone.

10. Kallista. Kallistamine teeb õnnelikuks ning aitab kaasa isegi kehakaalu alandamisele. Tõestatud ka teaduslikult!

11. Vaata naljakaid videosid. Need ajavad naerma ning pärast on enesetunne poole parem.