Foto: PantherMedia / Scanpix
Õhtuleht.ee 7. jaanuar 2016 14:35
Külm õhk, vähe päikest ja kuiv toaõhk teevad karuteene lõpuks ka kõige tugevamale nahale.

Kui sulle tundub, et nahk on tuksis, siis ära muretse – Daily Mail jagab nippe, kuidas õigesti toitudes nahk kolme nädalaga taas korda saada.

* Kui nahk on kuiv ja aeg-ajalt tekib lööve, söö rohkem rasvast kala. Kalas sisalduvad rasvhapped hoiavad nahas niiskustasakaalu. See aitab nahal külmale tuulele ja keskküttest tulenevale kuivale õhule paremini vastu panna. Kala võiksid süüa kolm korda nädalas.

* Kui jume näib tuhm ja väsinud, võta appi E-vitamiin. Seda leidub paljudes näokreemides, kuid hoopis tõhusamalt toimib seespidine vitaminiseerimine. Näiteks sisaldavad karotinoide kollased ja oranžid aedviljad, teiste seas näiteks porgand, mango ja paprika. Keha muudab karotinoidid E-vitamiiniks ja see kosutab naha alumisi kihte. Et su menüü ka põskedel peegelduks, pead neid aedvilju kindlasti kaks korda päevas sööma.

* Tarvilikke antioksüdante saab nahk ka mustikatest, murakatest ja tumedatest viinamarjadest, samuti punasest veinist. Ja et talvel annab päevavalgus vähem D-vitamiini, on tähtis süüa ka munakollast, maksa, võid ja kalaõli.

* Kui nahk kestendab, söö rohkem B-vitamiini, mis reguleerib naharakkude uuenemist. Seda leidub palju tumerohelistes aedviljades, näiteks spargel- ja lehtkapsas.