Foto:
Õhtuleht.ee 12. jaanuar 2016 14:20
* E-sigaretid aitavad suitsetamisest loobuda.Vale! California ülikooli poolt tehtud uuringust selgus, et inimesed, kes suitsetasid e-sigaretti, suutsid suitsetamisest loobuda harvemini, kui need, kes seda ei tõmmanud, kirjutab ajakiri Women's Health.

* Sa võtad kaalus juurde.
Vale! Suitsetamine ei hoia sind saledana. Uuringutest selgunud, et suitsetamine võib samuti kaalunumbrit suurendada, sest suitsetajal kõigub veresuhkur ning see põhjustab asjatut õgimist. Kehakaalu tõusu põhjuseks võib küll olla kiusatus asendada suitsupausid suupistepausidega. Seda soodustab asjaolu, et inimese maitsetaju paraneb ning toidud tunduvad paremad. Ning tegelikkus on teadlaste hinnangul hoopis selline, et tubakasõltuvusest lahtisaamine võib parandada ka ainevahetust ning see teeb lisakilode kaotamise hoopis lihtsamaks. Seda seletatakse asjaoluga, et suitsetamisest loobudes veresuhkru tase stabiliseerub.

• Suitsetamisest loobumine on kallis.
Vale! Nikotiiniplaastrid ja -nätsud võivad tunduda küll kallid, aga kui sa arvestad kokku raha, mis kulub sigarettide ostmisele, siis on maha jätmine kindlasti mitu korda odavam!

* Vesipiip on sigarettide tervislikum versioon
Vale! Vesipiip on vähemalt sama mürgine kui sigarettide suitsetamine, sest vesipiipu tõmmates hingab inimene sisse süsinikmonooksiidi ja nikotiini, mis tekitavad suurenenud südamehaiguste riski ja nikotiinisõltuvust. California ülikooli teadlased täheldasid, et vesipiibu tõmbamine suurendab inimese kokkupuudet ohtlike kantserogeenidega.

* Pärast aastate pikkust suitsetamist ei paranda loobumine tervist
Vale! Juba 20 minutit pärast viimase sigareti suitsetamist lähenevad vererõhk ja pulss normaalsele tasandile ning sõrmed ja varbad muutuvad soojemaks. Kahe ööpäeva möödudes on paranenud juba ka haistmis- ja maitsmismeel. Aasta tubakavabadust tähendab poole väiksemat südameinfarktiriski. Viis aastat pärast suitsetamist loobumist on oluliselt vähenenud ajuinfarkti oht, kopsu-, kurgu-, ja söögitoruvähi risk on kahanenud poole võrra.

* Suitsetamisest loobudes ei suuda sa enam stressiga toime tulla
Vale! Vaatamata sellele, et paljud inimesed haaravad sigareti ja välgumihkli järele just ärritununa, kinnitavad uuringud, et mittesuitsetajad ärrituvad harvemini, kui suitsetajad. Kui oled suitsetamisest loobunud ja tunne keerulises olukorras, et vajad närvidele rahustust, mine õue ja hinga tubakasuitsu asemel paar sõõmu värsket õhku.

* Suitsetamisest loobudes kaotad sa sõpru
Vale! Kui sa ei suitseta, ei pruugi sa sõpradega suitsuruumi või õue kaasa minna, kuid kindlasti ei ütle tõelised sõbrad sinust lahti. Vastupidi! Sinu tugev vastupanuvõime võib motiveerida ka sõpru suitsetamisest loobuma.

Samal teemal

Kommentaarid  (15)

suitsetaja 19. jaanuar 2016 12:46
Jätsin suitsetamise maha peale 33 aastast tõmbamist. Mõne kuuga oli kaal tõusnud 15 kg. Probleem polnud mitte liigses söömises vaid selles, et soolestik muutus loiuks ja ei lükanud toitu enam edasi. Käisin ka apteegis uurimas, kas ei ole mingit tabletti, mis ergutaks seedetrakti, aga apteeker ütles, et kui oleks sellist asja, siis ta seda ka mulle müüks, aga ainus asi, mis soolestiku toimimist stimuleerib, ongi nikotiin. 11 kuud pidasin vastu, siis algas kõik jälle peale. Suitsetades on nii, et peale hommikukohvi ja sigaretti jooksen kohe kemmergusse keha kergendama, aga suitsuvabana läks 3-4 ööpäeva, enne kui seeditud toit väljus. Selge, et selle ajaga omastab organism rohkem aineid ja sellest see kaalutõus tuleb. Suitsetaja on nö toiduraiskaja - enamus väljub enne seda kui sealt on toitained välja imetud.
Ma ei tea kas see on reegel, aga minu puhul oli nii.
sama siin 15. märts 2016 14:29
No nagu minu lugu oleks. Paha ja hea korrga see sigaret.
Suitsetamine ja kilpnääre 18. jaanuar 2016 04:39
Eaga võib tekkida kilpnäärme alatalitlus. Seda on kindlasti paljudel, lihtsalt see algab hiilivalt ja inimesed ise ei teagi. Ka perearst määrab tavaliselt ühe analüüsi - TSH. See ei näita aga kilpnäärme seisukorda. Tuleb arvesse võtta kõiki kaebusi, sest vereanalüüs võib olla isegi referentsväärtuste sees. Kui nüüd suitsetamine maha jätta, siis üks kilpnääret stimuleeriv aine jääb ära.
Paljud suitsetajad on proovinud suitsetamisest loobuda, kuid kehakaalu tõus ja masendus sunnivad neid jälle sigarettide järele haarama. Kehakaalu tõus ja masendus tulenevad suures osas sellest, et nikotiin on stimuleerinud kilpnäärme talitlust ja kui nüüd kilpnääre jääb ühtäkki lisastimulaatorita, hakkab seda vaevama alatalitlus. Tulemuseks on tüüpiline ainevahetuse aeglustumine, kehakaalu tõus ja masendus. Esineb teisigi sümptoome, kuid kõige rohkem probleeme valmistavad just nimetatud nähud. Seepärast peaks inimene, kes soovib suitsetamisest loobuda, hakkama kasutama selliseid toiduaineid ja lisatoitaineid, mis aktiveerivad kilpnäärme tööd.
Kõik kommentaarid

SISUTURUNDUS