Uudised

PEA MEELES: Kolm rusikareeglit immuunsuse tugevdamiseks (1)

Silja Paavle, 15. jaanuar 2016 10:10
Heaks abivahendiks organismi tugevdamisel on küüslauk kõikvõimalikul moel.Foto: PantherMedia / Scanpix
Kui kuulud inimeste hulka, kes ei soovi sel talvel köha, nohu, peavalu ja valusa kurgu ohvriks langeda, on viimane aeg mõelda oma immuunsüsteemi tugevdamisele. Immuunsuse tugevdamise kolmest rusikareeglist räägib Apotheka apteeker Kerli Valge.

Tegelikult võiks immuunsuse suurendamisega alustada juba suvel, liikuda palju värskes õhus, olla päikese käes, süüa värskeid marju ning puu- ja köögivilju. Kuid et tugevdada oma kaitsevõimet, on tarvis ka talvisel ajal piisavalt liikuda ja magada. Tasakaalustatud toitumine ja tervislik eluviis hoiavad immuunsüsteemi korras, kuid tihtipeale üksnes sellest ei piisa. Mida peaks veel silmas pidama?

Samal teemal

* Sea tervislik eluviis esikohale.

Treeni regulaarselt ja kontrolli oma vererõhku. Oluline on pöörata tähelepanu kvaliteetsele unele. Erinevad uuringud on näidanud, et inimene, kes magab piisavalt (7 kuni 8 tundi ööpäevas) ja kellel on kvaliteetsem uni, on ka tervem. Seetõttu – maga korralikult. Ebapiisav uni nõrgestab immuunsüsteemi ja tulemuseks hakkavad viirushaigused kergemini külge. Kui magad, siis sinu keha taastub. Lisaks leevendab magamine stressi.

Alusta sellest, et vaatad üle oma menüü. Söö puu- ja köögivilju, tsitruselisi, teravilju ja ka tervislikke rasvu. D¬-vitamiini saamiseks lisa menüüsse näiteks munakollast, kalamaksaõli ja pärmi. Spetsialistid kinnitavad, et puu- ja juurvilja söömine aitab suurendada antioksüdantide kogust organismis ja see omakorda hävitab vabad radikaalid juba eos. Et saada tsinki – immuunsüsteemi tähtsat koostisosa – söö kindlasti ka mereande, liha, pähkleid, mune ja teravilju.

Kui sa kahtlustad, et ei saa oma toidust kätte kõiki vajalikke aineid – võimalik, et sulle ei meeldi teraviljatooted või köögiviljad – siis oleks hea lisada oma igapäevasele menüüle vitamiine.

* Tarbi vitamiine.

Üldiseks organismi turgutamiseks ja tugevdamiseks võiksid teha läbi multivitamiini kuuri. Piisab kui multivitamiine tarvitada kuni 4 nädalat järjest ja siis võib vahet pidada. Organismi immuunsüsteemi tugevdamiseks, naha ja igemete toetamiseks ning raua imendumiseks on vajalik C¬-vitamiin. Apteekides on C¬-vitamiini saadaval eri annustes tablettide, närimistablettide ja lahustuvate tablettidena. Igaühele leiab sobiliku variandi.

Kindlasti tasuks mõelda ka D-vitamiini peale, mis mitmete ekspertide hinnangul mängib väga olulist rolli viirustest hoidumisel. Kuna päikesevalgust on vähe, suureneb ka D-vitamiini vajadus, sest nahas olevast eelühendist ei suuda keha seda enam nii palju sünteesida. D-vitamiin on aga vajalik immuunsüsteemi toimimiseks. Pimedates põhjamaa riikides soovitatakse D¬-vitamiini juurde võtta septembrist aprillini.

* Võta appi toidulisandid.

Tõhusat toimet organismi seedetegevusele ning immuunsüsteemile omavad ka probiootikumid. Need tasakaalustavad ja taastavad soolestiku normaalset mikrofloorat ja sellega tagavad vitamiinide ja mineraalainete normaalse imendumise organismis.

Heaks abivahendiks organismi tugevdamisel on ka küüslauk kõikvõimalikul moel. Kui kardad vängelt lõhnavat küüslauku, siis proovi lõhnatuid küüslaugukapsleid, mis muudavad organismi külmetushaiguste suhtes vastupidavamaks ja tugevdavad immuunsüsteemi. Kui küüslaugu spetsiifiline lõhn ei ole probleemiks, siis võid teda kasutada puhtal kujul või ka pressitud tablettidena. Igal juhul abi ja nõu saab küsida apteegist.

Samal teemal

25.02.2016
Kuidas mõjub tervisele enne kella kümmet magamaminek?
30.01.2016
MUST KÜÜSLAUK: ebameeldiv hais on kadunud, aga tervislikud omadused alles
19.01.2016
Kus luurab tuberkuloos?
24.04.2015
Isepäine ohatis - kuidas sellest jagu saada?