Uudised

Kuidas riik liiga jämeda kaelaga unetuid mehi liiklusest välja tõrjub (124)

LISA KOMMENTAAR

tom11. veebruar 2016, 07:34
kas pole enam raha seal riigikassas-ei saa pagulasi poputada,endile toompeal tulemuspalja maksta?rahva raha eest puhkamas käia?
Kui10. veebruar 2016, 11:57
kutselisel autojuhil load ära võetakse siis tuleb nõuda raske puude määramist,kuna see on haigus.Ja kui riik ei taha töövõimetust maksta tuleb kaevata inimõiguste kohtusse.ja las siis need lollakate seaduste väljamõtlejad maksavad oma taskust.Mitte üksseaduse väljamõtleja ei ole öelnud kui palju on on olnud avariisid selle haiguse tõttu.On räägitud ainult ühest juhtumist.Enne tehke maanteed korda siis hakake alles uusi lollusi välja mõtlema.
Ando10. veebruar 2016, 04:57
Alla 10 sentimeetriga rooli minna ei tohi.
minaise9. veebruar 2016, 18:52
Uneapnoe ei ole unetus, see on hingamisseisakud une ajal, mis võib päevasel ajal põhjustada peavalu või väsimust. Mul on perekonnas mitu uneapnoe põdejat ja öösiti kasuatvad nad hapnikumaski, seega pole neil ka mingit haigusest tingitud sümptomeid. Miks peaks neilt juhtimisõiguse ära võtma?
Sõnatu!9. veebruar 2016, 16:33
Lollus ka on ju liikluses ohtlik ja võib õnnetusi põhjustada!! Näiteks kasvõi see paljuräägitud Tallinna bussijuht! Kas varsti peavad kõiks juhid siis psühhoneuroloogiahaiglast ka tõendi võtma?
psühh10. veebruar 2016, 09:19
Kusjuures nõukaajal oli see kohustuslik, et enne lubade saamist pidid psühhoneuroloogiahaiglast tõendi tooma, et üldse autojuhiks sobid ja liikluses teistele ohtu ei kujuta.
Praegust liikluspilti vaadates oleks selle nõude taastamine 100 korda olulisem ja mõjusam kui kaela jämeduse mõõtmine.
kolerast9. veebruar 2016, 15:17
Huvitav mitu rubla Venemaal juhiloa pikendamine maksab?
statistik9. veebruar 2016, 15:14
Sooviks teada, mitu paksu või neeruhaiget on teinud avariisid kõhnadest rohkem? Kas ainult mulle tundub, et meie suured "juhid!" hakkavad peast peris lolliks minema!
9. veebruar 2016, 15:30
egas muidu kommentaariume kinni panda, kõik o ses enam, kui kindlad, ja paistab kaugele, sokid, kraed sajandi armastuse sultanilt ahvitud...
Juht9. veebruar 2016, 14:52
Ma ei tohi, siis lähitulevukus sõita? Ise olen parajalt kaalukas eluaeg olnud, aga roolis olen kohati ohutum kui need alakaalulised mehehakatised, kes oma roostetanud bemmiga ette keeravad ja muid ohtlike olukordi põhjustavad. Meie riigis võrdub siis paks inimene potensiaalse roolimõrvarina. Tase!
9. veebruar 2016, 15:07
euroopa kohtusse vaja paksudel oma diskrimineerimisega pöörduda, saate head kompensatsioonid ka lisaks. las lollid muudkui maksavad - kui arvavad, et pakse võib enam kottida.
to juht9. veebruar 2016, 15:11
Ikka jevrostandard, Brüsseli kehtestatud. Kes selle gabariitidele ei vasta see maksabki. Ükskõik mis ettekäändel. Kas või "meditsiiniliste uuringute" nime all.
9. veebruar 2016, 15:32
jevrostandard, läbi eesti ajuhälvikute ränga oma rahva lintsimise ?
9. veebruar 2016, 15:32
jevrostandard, läbi eesti ajuhälvikute ränga oma rahva lintsimise ?
Seega9. veebruar 2016, 13:26
Visuaalselt vaadeldes on reformeritel jäme kael ja väike varustus.
Eestlased võtavad asja ikka südamega9. veebruar 2016, 13:23
Minu soomlasest äi on terve elu rekat sõitnud Euroopat pidi. Nüüd tal oma firmat pole juba ammu, aga ikka veel teeb neid sõite mingitele firmadele.
Iga üle 70, 100 aastat tagasi südameoperatsioon, magab öösel selle hinngamisapareediga uneapnöe pärast.
Keegi pole lubade kallale kippunud, kuigi me mehega ootame seda. Ise ta aru ei saa, et peaks stopi tegema, rahutu hing selline. Elab meist üle 100km kaugusel, aga kohe otsib ettekäänet, et mingi pisiasja pärast sõit ette võtta. Suvel tiirutab matkaautoga ringi, ka Euroopas.
100 aastat9. veebruar 2016, 13:35
Peab olema 10 aastat ☺
Taadul9. veebruar 2016, 14:10
asi elulõpuni veres.
9. veebruar 2016, 15:12
loll, sulle võib ka telliskivi pähe kukkuda, kui pole juba... igasugu asju võib juhtuda.
Joss9. veebruar 2016, 13:02
.....Tervisetõendi väljastamise eelduseks muudetud uuring unekeskuses maksab Kangro sõnul 35–300 eurot....
See on tegelikult puhas BS.
Vaatasin huvi pärast ühe sellise "keskuse" hinnakirja.
Esmane vastuvõtt ise on juba 80 €.
Järgnevad vastuvõtud 60 €.
Ja erinevad uuringud on 315-585 €.
Ning võib aru saada, et võidakse teha mitu uuringut.
Nii et tuhandest või enamast eurost lahtisaamine "vastavalt seadusele" on kindlustatud!!!
.9. veebruar 2016, 20:17
ära pähvi. kohti, kus uneuuringid läbi viiakse, on erinevaid. ei pea kõige kallimat valima. perearsti saatekirjaga oleks olnud esimene visiit 5 eurot, me saatekirja ei saanud, läks 25. odavaim uuring on selle kliiniku hinnakirja järgi 50 eurot. kallim 500, aga see on ka väga põhjalik, hõlmates kogu keha monitooringu une ajal. näidustuse korral korvab selle haigekassa, kuna meie perearst saatekirja ei andnud, maksime ise. lubade jaoks saaks siis selle 50-nega ka ja oleks süda rahul, et terve ja ravi ei vaja. meie diagnoos nõudis hingamisaparaati, aga seda ka suuremas osas kompenseerib näidustuste puhul haigekassa. ilma õhuniisutita alla 100 euro tuleb ja see on aastateks, kui kuude peale jagada, pole väga kallis. selle kompensatsiooni saime, niisuti hingamisaparaadi juurde ostsime ise juurde(on kallis, aga parandab enesetunnet). ja edukas ravi just garanteerib, et enda elukvaliteet on parem, samas ei saa perearst ka keelduda loa jaoks vajalikku tõendit andmast. kust siin see väärarusaam, et kui diagnoos ja ravi, siis lube ei saa? üks ütleb ees ja teised kiidavad järele. kui haigust pole, pole probleemi, kui on, siis tuleb ravida ja ka pole pärast enam probleemi. seda enam veel, et nii lihtsalt ilma keemiata ravitav. inimesel endal ka palju parem ja insuldioht väiksem.
Järjekordselt9. veebruar 2016, 12:56
lüüakse kandu kokku isandate ees...kui vaid näeksite Saksa või siis Prantsuse veokijuhte, kui jämedad paljud neist on st ka nende kaelad....kas neile direktiivid ei kehti??? Kas hakatakse peidistama juhte, kes võibolla ainukesed toitjad peres? Ametit, kus vajaka töölistest..kuidas hakatakse võõraid kontrollima-näiteks bulgaarlasi, kes siin meie firmades sõidavad, kuhu nad maksud maksavad? Mis riigi residendid nad on, mu teada, ei maksa nad makse kuhugile, ei siia ega oma kodumaal...aplaus-kägistage aga omi!!!!
Unemati10. veebruar 2016, 17:36
Siin ilmselt toimib järjekordselt "kuue kraanikausi sündroom peegelpõrandaga ruumis" mis edukalt väikeettevõtlust hingusele saatis. Ilmselt mõeldi, et kui mehel/naisel see probleem tohtri juures tuvastatud, siis tuleks juhiloa omanike puhul asja uurida ja ravida. Meil aga keerati asi sunduuringuteni. Teades seda, kuidas perearstid vererõhu rohtusid "no nii igaks juhuks" pähe määrivad, siis antud artikli põhjal 50+ meesterahvas läheb igal juhul uuringutele.
Unelämbumistõbi (obstruktiivne uneapnoe)9. veebruar 2016, 12:53
Kõigepealt läbid kalli uuringu, siis hangid endale hingamisaparaadi või lähed operatsioonile:
http://www.rhinocircus.com/?page_id=192
-
kuti9. veebruar 2016, 12:50
Oli see vist Dumasi raamatus Krahv Monte Kristo, kus aadlik oli mürgitatud ja arst diagnoosis kaela jämedusele tuginedes surma põhjuseks südameataki.
Kaelaümbermõõt meestel > 43 cm, naistel > 40 cm9. veebruar 2016, 12:33
http://www.unemeditsiin.ee/?q=node/118
*
Mis puudutab norskamist, siis olenemata soost ja kaalust norskvad kõik inimesed, kes on üliväsinud või alkoholi tarvitanud, sest magamise ajal kõri- ja keelelihased võivad liigselt lõtvuda.
ants9. veebruar 2016, 12:32
Palju siis neid õnnetusi on kus inimene roolis magama jääb??? Alkohol, narko ja hooldamata teed viivad kordi rohkem inimesi hauda!!!
Aga mis see9. veebruar 2016, 12:28
kaela ümbermõõdu mõõt siis on, millest hakatakse uuringutele saatma? Siis teab igaüks, kas üldse tasub raha kulutada.
Aga loe kommentaari, KOMISJONI DIREKTIIV 2014/85/EL, kl. 12:049. veebruar 2016, 12:45
Loe läbi ja leia, kus on Euroopa direktiivis juttu kaelaümbermõõdust? Nii, et Eesti valitsejad on liiga usinad EL-i seadusi tõlkima. Mina keelduks kaelaümbemõõdu võtmisest juhilubade tervisliku seisukorra otsustamise tarbeks.
Lammas9. veebruar 2016, 12:19
Määää, täida seadust
unetu9. veebruar 2016, 12:00
Aa Pindmaa.kas mitte tema ei toonud aastaid tagasi eesti politseile radareid amerikast.asi see uneäri käima lükata
lõunaeestlane9. veebruar 2016, 12:22
Vaat kus mälu.:) Oli vist jah nii.:)
Selle Antsla liiklusõnnetuse uurimist, kus lapse surnukssõitja õigeks mõisteti ja krimasi lõpetati, juhtis Serikova, Võru abiprokurör. Kui on mingid imelikud asjad, siis on kuidagi alati Serikova platsis.
????9. veebruar 2016, 11:53
See on raha välja pressimise ettekääne. Elust enesest selline juhtum. Kuna isa sai 80 põõdsin vältida, et ta lube enam ei pikendataks kuna reageerimine aeglane mälu, viletsamaks jäänud ning sõidumaneer ohtlik. Rääkisime perearstiga aga see pikendas tervisetõendi ilma probleemideta , kuna keeldumiseks pole ''põhjust''. Seejärel põõrdusin maanteameti liiklusregistri poole , ka nemad tõstsid käed püsti kuna meil on vabadus ning vanu inimesi ei tohi ahistada. Ning nüüd sõidabki üks viitsütikuga pomm meie teedel ...
merle9. veebruar 2016, 13:24
Olen sinuga päri,sest ka üks tark ja kuulus kohtuarst on toonitanud,et pärast 75-80 aastat hakkavad inimesel märgatavalt langema reageerimiskiirus,nägemisulatus,ajataju.Nüüd kukuvad miinuseid laduma kõik koduse süvaõppega nn.tipparstid,aga ega see tõendatud ja põhjalikult uuritud fakti olematuks ei tee.
9. veebruar 2016, 15:24
ma olen siis see kodukootud tippspets, kes vastuväiteid teile esitaks. nimelt, mingid kollanokad on REAALSELT statistikaski nähtavalt palju ohtlikumad, kui kogenud juhid. mu oma vanaema oli kuni viimase lõpuni nii tark, et õpetas meile rasket koolimatemaatikat, kõik jagas ära. oleneb ikka, kel see katus kuidas on, mitte vanusest.
Raix9. veebruar 2016, 11:40
Mina arvan, et globaalses mõttes tuleks tegelema hakkata kõhutuule indeksi hindamisega ja vastavalt sellele kehtsetada osooni kahjustus maks. Kindlasti peaks seda ka teaduslikult kontrollima, sest tundub, et mõnel isikul tuleb kõhutuul kehast välja ka koos juttuga ja usun, et tegu on aju tugeva käärimis protsessiga, kuna mõtted on juba roiskunud.
TO Raix9. veebruar 2016, 12:28
Eriti satuvad roiskumiskahtluse alla need, kes on vanades jäigalt kivinenud arusaamades kinni. Kellel pole kübetki tolerantsust ei seksuaalvähemuste ega ka migrantide vastu. Kõik sellised tuleb suunata hirmkallile meditsiinilisele eriuuringule ning eksertiisile. Et kas ikka võib neile juhiluba pikendada või mitte.
hohjoohoh9. veebruar 2016, 11:34
Riiklik absurdihuumor. Oleks sellel veel teaduslik alus aga ...Võib vist saja triljoni peale kihla vedada, et liikluses hukkuvate arv liigub omasoodu edasi korda üles kord alla. Lihtsalt inimene kel ettenähtust jämedam kael aga kes pensioniea tõttu täiesti väljapuhanud, ei tohi enam oma elu edasi elada viies oma pere autoga maale näiteks.
aga kahjuks ju nii on9. veebruar 2016, 11:43
Tegelikult on see sama tobe seadus nagu see oli lehma peeru maks.
Kui oled jäme ja norskad9. veebruar 2016, 11:26
siis on sul probleeemid. Kogematta sinna unekabinetti veetud ja pärast seda on sul märk küljes kogu eluks. Lähed tervisetõendit võtma ja oplaa. Te ju magate rooli taga.
khm9. veebruar 2016, 11:34
Ära püüagi seda nõtrust õigustada, kedagi ei huvita inimeste tervis, pealegi norskavad ka peenikese kaelaga kõhnad inimesed, kes ka unehäirete all ei kannata. Rooli taga võib ülekoormusest uinuda kes iganes, sõidukijuhtide pkad tööajad ja pingeline graafik on ise juba risk. Vanasti õpetati juhte teeservas magama, kui uni peale tuleb, aga tänapäeval ei sobi see orjaturul kuidagi, et inimene töö ajal 20 minutit magab?
1239. veebruar 2016, 11:26
see puha väljamõeldis,et inimestelt papp kätte saada.kui inimene puhkab 8 tundi ööpäevas siis ei tohiks probleeme olla.mõni vahib poole ööni telekat siis on selge,et järgmine päev on unine.mina vahetasin soomes load ja mingit sellist debiilsust ei olnud.
Uuringute tulemusel selgus9. veebruar 2016, 11:13
et jämekaeltel on kõige rohkem raha ja see tuleb ära võtta!
Peeter9. veebruar 2016, 11:08
Väga õige,liiga lihtsalt käib tänapäeval see lubade saamine.
Ants10. veebruar 2016, 11:54
Ja mismoodi puutub siia jäme kael või suur kehakaal? Rohkem on asi tühjades peades, tundub, et ka sinul on sama sündroom.
Olen ise ka 125kg ja kaelaümbermõõt on 47cm, kuid siiani mitte üht uneprobleemi, mitte korda pole olnud väsimuse või une tõttu ohuolukorda liikluses jne. Kuradi idiootsus kuubis, ma ütlen.
bussijuht9. veebruar 2016, 11:07
Eelmise aasta suve lõpus lõppesid load, töötan Soomes bussijuhina, ei olnud arsti juures mingit kaela indeksi une uuringut, Tavaline nägemis kuulmis kontroll, kasutan ka vererõhu alandavat ravimit iga päev ei olnud ka see mingiks probleemiks, tundub et valitsusel jälle raha vähe varjatud lisaraha kogumine.
Juku9. veebruar 2016, 10:57
Seejuures on tähelepanuväärne, et erilise kirega on otsustatud pitsitada just väikesõidukite ehk A- ja B-kategooria juhiloa kasutajaid. Nende kohta on seaduses toodud mootorsõiduki juhtimise absoluutse vastunäidustusena keskmise ja raske uneapnoe sündroomi kõrval ka selle pelk kahtlus, kuivõrd C- ja D-kategooria juhiloa kasutajatel määratakse vastunäidustus siiski vaid sündroomi enda tõttu, kuni see pole meedikute abiga kontrolli alla võetud
Ärge otsigegi loogikat sealt, kus seda ei ole.9. veebruar 2016, 11:26
Juhita autode tarbeks tuleb teed tavalistest autodest tühjaks teha mistahes võtetega, praegu käib teede puhastamise etapp. Kellel rasvade ladestumisega probleem, võtke hommikul kindlasti väike amps pekki ja harjutage paprikate ja punase pipra söömist, õige natuke punase paprika või cayenni pipra pulbrit, mis tahes toitude ja jookide juurde pulbrina on kõige mugavam, see ergutab ainevahetust.
Himaalaja soola müüakse poodides nagu seebitükki, soolaga niiskelt kael sisse määrida, soola hakkab kiiresti kudedest vett jm üleliigset välja kiskuma ja kaela ümbermõõt väheneb, mistahes soolaprtseduuride ajal jooge vett, et asendada organismile välja imetud vesi. Lihtsalt isiklik kogemus, kasutasin soola muul eesmärgil ja kaela tõmbas jupi maad ka peenemaks, tavaliselt on kaela ümbermõõtu väga keeruline muuta. Sama saab teha kange soolvee mähistega, lihtsalt lödistamist rohkem.
Mind ajab raevu seadusndja, kes käsitleb igas pikkuses inimesi samade normide alusel, see on lihtsalt tahtlik inimeste kiusamine ja ahistamine seadustega. Kaela normaalne jämedus on väga erinev 150 cm ja 190 cm pikal inimesel! Löögi alla satuvad selle seadusega ennekõike suurt kasvu mehed.
Vana Ahv9. veebruar 2016, 10:55
Mis ullus siis järgmisena välja mõeldakse-äkki emmi jämedus ja pikkus, kuna see võib sõidu ajal jäigastuda ja piduripedaalini ulatuda,mis omakorda võib äkkpidurdusel tekitada liiklusohtliku olukorra.
roolilukk9. veebruar 2016, 11:28
Jäik ei saa pedaalideni ulatuda, vaid hoopis rooli pulkadesse takerduda.
paks kael9. veebruar 2016, 10:47
kui mehel on kaela ümbermõõt 48 siis on probleem või?
aga kulturistidel ja sportlastel on veel jämedamad,mis nemad siis teevad.mingi riigi bürokraatija.
nojah9. veebruar 2016, 11:38
Palkad isikliku autojuhi, kui kael jäme, lihtsalt nii nõder see seadus ongi.
Imelik, mille ümber siin arutatakse!9. veebruar 2016, 10:33
Aga mina kahtlen, kas see tobe seadus on ikka EL-i väljamõeldis. Nimelt on mul B,C,E kategooria juhiload Soomes registreeritud al. 05. 2012.a. Ja kehtivad kuni 08. 2021. aastani. Siis saan 70. aastaseks ja pean uued saama juhul kui naine, vend või keegi lähisugulane tõestab, et sõidan pidevalt autoga. Arstliku kontrolli läbisin kui esmakordselt Soome lubasid taotlesin. Rohkem ei nõuta, kui perearst seda ise ei soovi. Mingist uneapnoest juttu pole Soomes kuulnudki. Soome ju varem kui Eesti EL liige. Miks Soomes EL-i nõue ei kehti? Või kas ongi EL-i nõue? Väga paljud "EL-i seadused" on treitud Eestis endas. Tuletan meelde! Uneapnoest ohtlikum haigus on rahasõltuvus (lähedane kasiinosõltuvusele aga võimasamalt tunda). Ja seda haigust põevad "maailmavallutajatest" alates kõik, riigikogulasteni välja.
lõunaeestlane9. veebruar 2016, 11:15
Sul on vist õigus, see ei pruugi olla Euroopa määrus.
Eestis ajasid uneäri Pindmaad, mees on Kubija hotelli omanik ja naine hakkas unearstiks. See kaelaümbermõõdu mõõtmise jutt tuli minu mäletamist mööda pärast seda kui üks Antsla naine sõitis kõnniteel otsa kolmele lapsele, üks lastest sai surma.
Kõrvalt paistis nii, et tal oli tuvusi ja siis tuvastatigi uneapnoe, naine süüdi ei jäänud.
Unearst Pindmaal ütles mägedes matkates tervis üles ja ta suri nii paar aastat tagassi.
Aga uneäri jah, paistab olevat suur äri ja on täiesti võimalik, et neile 10% immigrantidest, kes viitsiksid tööle minna, tehakse lihtsalt autojuhikohti. Pruunidel on ju peened kaelad ja nad ise ka väikesed, no kuidas saab olla sama kaelamõõt 1.90-2m meestel ja meestel 1.60-170?
KOMISJONI DIREKTIIV 2014/85/EL, 9. veebruar 2016, 12:04
1. juuli 2014,
millega muudetakse Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiivi 2006/126/EÜ juhilubade kohta
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/PDF/?uri=CELEX:32014L0085&from=EN
*
Lihtsalt Eesti on üliaktiivne käsku täitma!
sis on hästi9. veebruar 2016, 12:23
Vähemalt on teada koer ja kuhu ta on maetud.
lõunaeestlane9. veebruar 2016, 12:30
Tänan lingi eest.
Aga KUS on kirjas kaelaümbermõõdu cm? Kas need cm nägi ka Euroopa ette või on need meie endi unespetside leiutis?
Kaelaümbermõõt meestel > 43 cm, naistel > 40 cm9. veebruar 2016, 12:37
http://www.unemeditsiin.ee/?q=node/117
Nii et leotage kaela himaalaja soolaga, nagu üks kommentaator soovitas.
Teave veelkord9. veebruar 2016, 12:40
UNEAPNOE SÜNDROOMI VÕI SELLE KAHTLUSE AVASTAMINE
http://www.unemeditsiin.ee/?q=node/117
.
ants9. veebruar 2016, 10:33
Ma ei saa aru, kas Eestlased enam oma peaga üldse mõelda ei oska, muud ei ole kui eroopaliit mis ette ütleb, seda eestlane kohe jooksuga täitma, olen samuti suure kondiga mees ja alates 1977 aastst igapäev roolis olnud ja nüüd olen järsku unine, kuids saab nii, et teised inimesed otsustavad teiste inimeste saatuse eest, ma ei mõista, kõikki ei saa ühe vitsaga lüüa, no jaburamat juttu ei saa olla, kui mingi kaela ümermõõt, inimsed hakkavad töid kaotama, hakkavad tekkima enesatapud, kui vaadata on praktiliselt kõik auto ja bussijuhid suured tugevad mehed ja vanemad mehed, sest ükski noor ei tule bussijuhiks, ega rekkajuhiks, sest töö on raske ja väga kinnine, ah ma ei tea, ma ei viitsi isegi sellist jaburdust arutada, tarvis oleks natukenegi ette mõelda mis sellise otsusega kaasneda võib, ja tõepoolest kui maanteeameti töötajad teeksid kohusetruult oma tööd ei juhtuks ka neid ränkasid avariisid nii palju, põhjus pole mitte kaelaümbermõõdus,
9. veebruar 2016, 11:49
EL seadused on ülimuslikud kõigi Eesti seaduste ees, sh Põhiseadus, see on nii juba ammu, aga kas antud juhul ka sama asjaga tegu on? Kas tõesti ei saa kohalik seadusandja aru, et ka EL rahvastik on väga erinevate füüsiliste näitajatega ja automaatne kaelamõõdu järgi otsustamine seab pikad rahvad löögi alla.
Kujutlusvõime9. veebruar 2016, 12:58
Pikk, turske, musklis mees ja pea niidi otsas ☺
?????????????9. veebruar 2016, 10:18
Valetav ja eksitav pealkiri. Mitte unetuid, vaid UNISEID! U-NI-SEID! Kas tõesti on raske vahet teha?
unine9. veebruar 2016, 10:15
vanasti olid ka ülemuste naised arstid.nüüd riigikogulaste naised unearstid.selge kust tuul puhub.
Brunn9. veebruar 2016, 10:00
Mind häirib oopis see kui keegi pargib autoga ja kasutab lähidulesid-milleks on autol parktuled. Auto peaks ehitama nii et kui ta peatub lülituvad tuled automaatselt ringi see tagaks ka küttekokkuhoiu. Leedus ei pea päeval tuledega liikuma sest leedulased polnud selle idiootliku eu sonimisega päri. Tuled kulutavad bensiini ja eriti halb lugu on aku ehk elektriautodega. Vene ajal olid trammi ja trollijuhid vaid naised-põhjus oli et pidev magnetväli muudab mehed impotentseks.
9. veebruar 2016, 11:44
Kui auto elekter tuleb bensiini põletamisest siis ilmselt sul aju töötab ka ainult bensiini peal, normaalne inimene midagi nii rumalat lihtsalt ei genereeri.
9. veebruar 2016, 11:44
Kui auto elekter tuleb bensiini põletamisest siis ilmselt sul aju töötab ka ainult bensiini peal, normaalne inimene midagi nii rumalat lihtsalt ei genereeri.
...9. veebruar 2016, 11:59
Et autoelekter on siis müstiline energia, mis eirab füüsikaseaduseid? Ei, nagu jäävuse seadus ütleb, energia ei teki ega kao, vaid muutub ühest liigist teise. Antud juhul teeb tööd mootorilt veetav sõiduki generaator. See on aga lisakoormus ning suureneb ka kütusekulu.
Üle-eelmise kõnelehjaga parktulede asjus nõustun, aga päevatulede/pooltulede kasutamine päevasel ajal kohe kindlasti suurendab liiklusohutust. Ka päikesepaistelisel suvepäeval on liikuv sõiduk paremini märgatav...eriti kui ta halli massi sulanduv tilluke sõiduauto on.
Energia9. veebruar 2016, 12:04
Millest see elektrienergia siis tekib, õhust ja armastusest? Ei, õhu ja kütuse segust ikka...energia ei teki ega kao, vaid muundub ühest liigist teise. Antud juhul mootorilt veetavast generaatorist, mis koormuse suurenedes kasutab ka rohkem kütust. Umbes 150W, kui arvestamata jätta kurvituled, aeg-ajalt töötavad piduri- ja suunatuled. Päevatuledega autodel loomulikult vähem. Parktulede kasutamine peatudes/parkides on tõesti vajhalik märkus. Kohustuslik pooltulede/ päevatulede kasutamine valgel ajal on aga kindlasti liiklusohutust ja sõidukite märkamist parandav tegur, ka suvisel päikesepaistelisel päeval.
Energia9. veebruar 2016, 12:04
Millest see elektrienergia siis tekib, õhust ja armastusest? Ei, õhu ja kütuse segust ikka...energia ei teki ega kao, vaid muundub ühest liigist teise. Antud juhul mootorilt veetavast generaatorist, mis koormuse suurenedes kasutab ka rohkem kütust. Umbes 150W, kui arvestamata jätta kurvituled, aeg-ajalt töötavad piduri- ja suunatuled. Päevatuledega autodel loomulikult vähem. Parktulede kasutamine peatudes/parkides on tõesti vajhalik märkus. Kohustuslik pooltulede/ päevatulede kasutamine valgel ajal on aga kindlasti liiklusohutust ja sõidukite märkamist parandav tegur, ka suvisel päikesepaistelisel päeval.
kalle9. veebruar 2016, 09:50
Kui kaalu alla võtad, läheb vererõhk ka normi
nijah 9. veebruar 2016, 11:54
Jälle üks luuludega tegelane, kes kujutab ette, et kõrgvererhutõbe kõhnadel ei ole, mu naabriproua on paras kont, aga kiirabi käib tihti just vererõhku alla võtmas, isegi pidev ravimite võtmine ei hoia vererõhku normis.
Annan9. veebruar 2016, 09:43
mitmetele riigiasutustele tööd sest palju ohtlikum on (just noorematel) see igapäevane seisund, kui üks teine kehaosa autoroolis jämedaks läheb!
mis küll saama hakkab?9. veebruar 2016, 09:29
aga kuidas siis edasi? maal elades ei ole võimalik ilma autota tööle saada. ok, võtan kaalust alla ja kaelaümbermõõt saab normi, kuid kõrgvererõhutõbi on ja jääb ikka. vaja uuringuid ja välja peab käima 300 €. töötan miinimumi eest. elan peost suhu, koguda pole miskit - see on elu maal. ja kui nüüd uut tervisetõendit ei saa, siis aidaa juhtimisõigus ja aidaa elu??
krt küll, meil ei käi külast läbi mitte ühtegi bussi!! ilma sissetulekuta ei ole võimalik ka taksot tellida, et kuhugi liikuma saada ja miinimumpalk seda ei võimalda ealeski.
appii, ma juba tunnen hirmu saabuva sundhääbumise ees!!
hjghj9. veebruar 2016, 11:51
siis ei lähe tööle, ütled, et ei ole raha, kulud näitad ametnikule paberi peal, ja maksku Töötukassa siis uuringud kinni. Kui töökoht on olemas siis on isegi põhjendatud selline nõudmine.
anne9. veebruar 2016, 09:22
Tegelikult on uneapnoe tõsine terviseprobleem ning vajaks kindlasti ravi. Teine asi, kas kõik jämedama kaelaga mehed sellepärast tasulisse kontrolli peaks suunama.
Neile aga, kel tegelikult ka on probleeme norskamise ja öiste uneseisakutega, soovitan siiralt see uurimine läbi käia. Ravi on olemas ja selleks ei pea isegi keemiat(tablette) süüa ega noa alla minema. Üks öine hingamisaparaat lahendab kõik probleemid, mu abikaasa elukvaliteeti parandas see pea sada protsenti. Enam ei mingit päevast unisust või pearinglust, öösel ei mingit norskamist(mis segas ka teisi pereliikmeid) ega hirmutavaid uneseisakuid. Väljaminek on ühekordne ningb raskematel juhtudel kompenseerib haigekassa ka suurema osa aparaadi maksumusest.
tore9. veebruar 2016, 09:36
aga see ei tähenda, et aparaadiomamisega oma juhtimisõiguse tagasi saad, tuhanded inimesed võivad praegu selle seadusemuudatusega töö kaotada.
anne9. veebruar 2016, 09:45
Saab küll load tagasi. Järgi uuritud. Kui ravi peal ja sellega saab tervise korda, siis ei teki takistusi juhilubade saamisel.
anne9. veebruar 2016, 10:33
Mind täiesti huvitab, mille alusel panevad inimesed miinuseid, kui kirjutan, et tean, et kui uneapnoel on ravi peal, siis lubade saamist miski ei takista? Kas mõni ei saa tekstist aru või meeldiks rohkem intriigi puhuda, et selle diagnoosiga mingil juhul autot juhtida ei tohi?
Hmm...9. veebruar 2016, 11:26
Saad miinusi selle eest, et kiidad sellisele jaburusele kaasa.
Ja võimalik, et oled ise selle tsunfti liige, kellele see seadus hakkab korralikku pappi sisse tooma.
.. 9. veebruar 2016, 11:51
Sellepärast miinus, et olenemata ravist ja maskist võeti tuttaval juhtimisõigus ära. Nii, et ei maksa sinisilmne olla. Märk on küljes.
9. veebruar 2016, 20:07
Piisavalt korraliku `papi`ees on koguaeg juhilube antud.
mis kuradi aparaat või nuga seal aitab.9. veebruar 2016, 09:58
Aga mis nendega teha, kes graafiku järgi peavad päeval öösel sõitma, ah.enamus toidukaupu liigub kindala osa maast öösiti muidu võid oma värsket kraami alles peale 15.00 ostma minna, valveteenistused, bussid.lihtne on mingi jaburdus kokku keerata aga kust neid juhte siis võta on kes üle üldse on nõus öösel sõitma.
...9. veebruar 2016, 10:37
aparaat aitab neid, kel on vastav diagnoos. sinu öösel töötamine teemasse ei puutu, kui uneajal puhkad ennast korralikult välja, siis pole unisust ka muul ajal. probleem selles ongi, et uneapnoega ei puhka inimene ennast välja ja on kogu aeg unine. uneapnoest tingitud pidev uimasus ja sinu öösel töötamisest tingitud väsimus on hoopis ise asjad. uneapnoega jääb inimene keset päeva magama ka siis, kui öösel on näiliselt 8 või enam tundi maganud.
kaua võib lollusele järele kiita? 9. veebruar 2016, 12:19
Mul ei ole kunagi olnud uneapnoed, aga unehäired on reaalselt hoopis muudel põhjustel, seda jaburam on otsustada ainult uneapnoe järgi juhtimisõiguse lubamist, kuna unetust põhjustavad ka miljon muud tegurit.
Ja pidage meeles seda9. veebruar 2016, 11:22
et teie e-tervisekaardile tuleb märge unearsti külastuse kohta. Siis ei sõltu kaelapaksusest kas saate tervisetõendi või ei. Vaid lihtsalt teile seda ei antagi,
sul9. veebruar 2016, 14:57
jutt jumala õige,aga tead kui palju see aparaat ka maksab?kas arvad,et kõigil on see raha võtta, ebamugav ja vastik on ta ka.mu vend kasutas seda mingi aeg.tal oli see juba krooni ajal ja siis maksis 16 000 krooni.ei ole just väike summa. ei kompenseerinud sel ajal keegi,ei olnud sellest juttugi,öeldi,et su oma huvi.
anne9. veebruar 2016, 20:36
tean, palju praegu maksab, aparaat koos maskiga haigekassa soodustusega maksis alla 100 euro ja see peab aastaid vastu. kompensatsioon on siis, kui on näidustus. kui seda pole, siis ilmselt pole ka alust autojuhiloast keeldumiseks. juurde käis niisuti, mida haigekassa ei tasu, see on, kui ise tahad, ilma saab ka, aga sellega on maski kasutajal mõnusam kasutada. selle maksime ise, kogu pere pani raha kokku, sest lähedase inimese elukvaliteet oli meile tähtis. kokku umbes 370 siis. uuringu maksime ise samuti, see tõesti oli kallis, kuna meie perearst saatekirja ei andnud ja kõik tuli ise maksta. saatekirjaga oleks olnud esmane visiit 5 eurot ja uuring vist ka tasuta. meie siis ilma saatekirjata maksime põhjaliku uuringu eest 500, aga lihtsam uuring, mis autojuhiloa garanteeriks, kui kõik ok, maksab selles kliinikus, kus käisime, 50. ja kui perearst arvab, et peaks uurima, siis peaks ta ikka saatekirja andma ja kogu see kupatus peaks tasuta tulema.
kirjutasite, et maski kasutada on ebamugav, praegu ehk mugavamad aparaadid ka, maski ka valiti, mitte suvaline, et ikka näo järgi oleks ja sobiv.
ja ma pole huvitatud ega kasu saav isik, lihtsalt näen endale kõige lähedasema inimese pealt, kuivõrd paremaks tema elu muutus. või kui ehk kasu, siis on kadunud pidev hirm öösiti, kui olid hingamisseisakud, on vaikus, sest norskamist enam pole. nojah, kasu ikka, sest sain endale ka rahuliku unega ööd.
reklaam10. veebruar 2016, 09:08
Ka minu kaasal on see masin juba aastaid. Öiseid hingamisseiskumisi on ehk tõesti vähem, samas norskamist see küll ära ei võta - nüüd norisevad londiga duetti. Lisaks on mees j´hommikuti sageli unine hoopis seetõttu, et masin aeg-ajalt jandib ja siis on ta sunnitud pool ööd sellega võitlema.
veteran9. veebruar 2016, 09:04
Kas on siis tehtud mingid uuringud kus selgunud, et jämeda kaelaga mehed magamata ja pidevalt nendega avariid, on see ehk libedusetõrje eesti moodi. Ei ole meie ja kogu euroopa liidu ametnikel mitte midagi muud teha kui jamade ja lollustega tegeleda, ime siis, et nad seda pärasooleseksi nii-väga ülistavad- rõve liit, ei muud.
Kael ja apnoe9. veebruar 2016, 09:30
Loomulikult pole kõigil jämeda kaela ja suure kehamassiga inimestel uneapnoed, kuid paraku päris paljudel on. Asi pole ainult liiklusõnnetustes, mida need inimesed teistest sagedamini teevad, vaid ka elu kvaliteedis. Õnneks on probleem lahendadav ja ei jäta autojuhte ilma tööta.
No9. veebruar 2016, 10:11
Teistest sagedamini teevad avariisid joobes juhid ja süüdimatud kihutajad, kelle seisund, ehk rumalus küll ühegi meditsiinilise uuringuga väljaselgitatav ei ole.
Põhjus9. veebruar 2016, 10:29
on selles, et meil on liiga palju inimesi, kes ilma tööta igavusest lollusi välja mõtlevad! Kui koeral midagi teha pole lakub ta emmi. Võtke eeskuju ja jätke tööinimesed rahule! Äkki peaks hoopis need riigikogujad lahti laskma kes töö ajal, nagu telekast mitu korda näha on olnud, saalis tukuvad, et nad unise peaga lollakate ettepanekute poolt ei hääletaks!!! Ja las see, kes selle ajuvabaduse välja mõtles maksab ka see 500 euri. Iga asja eest ainult maksa. Töömehel ei kasva raha puu otsas, nagu nendel kes aastas 8000000 dividende maksuvabalt kokku on varastanud!!!!!
m50+9. veebruar 2016, 08:57
milleks need veidrad vihjed, öelge otse, et m50+ pole liiklusesse asja v on valitud sihtgrupiks, kelle peal mingeid bürokraatiakatseid teha. Aitähh friigikogu, ole sa tuhandest tänatud
Hmm...9. veebruar 2016, 09:49
Ja mitte ainult katseid.
Mõelge ise, millised "lüpsilehmad" nad saavad olema.
Saadame aga kõik uuringutele, mille hind on 300 ühikut (seda esialgu).Ning kui kõik on KOHUSTATUD seal käima (kui ikka tahad autoga edasi sõita), siis võivad need "uuringud " maksta varsti lausa 3000 raha.
Teatud tsunftile on see puhas kullaauk.
Küsimus9. veebruar 2016, 08:51
Olen paksu kaelaga FIE, eraettevõtjana maksan riigimaksud ja leib on laual. Kui mul poleks lubasid, mida riik minuga peale hakkab? Kas ma saan siis paksu kaela eest automaatselt puude, või puuet ei saa ja lubasid ei saa? Kas hakkan kerjama ja toetustaotlusi kirjutama? Palun tarkadel minu tulevikku ennustada.
9. veebruar 2016, 16:06
hakka pagulaseks. nägu saapaviksiga kokku, dokumente pole, vehi kätega, karju allah ja süüria, saad kuninga kassi elu, ei pea tööd rabamagi.
suli 9. veebruar 2016, 08:48
kas tõesti midagi targemat pole teha
Ruts9. veebruar 2016, 08:46
huvitav, kas lolli jutu suust välja ajamise kohta ka mingeid tõkendeid tehakse? meil 101 juhti, kes oleks vaja saata kontrolli ;)
m50+9. veebruar 2016, 09:02
friigikogus riigijuhtimisel on vist kõvade paberite olemasolu lisatingimus v hädavajalik nõue.
08:46, 9. veebr 2016-le9. veebruar 2016, 09:14
Ole'ns ikka, paar kaela on seal nagu niidi otsas...
alf9. veebruar 2016, 08:43
Millegipärast meenutab see jämeda kaela lugu (meestel alates nr.44 ja naistel nr.40) Ansipi valitsuse katset maksustada lehmade kõhugaasid.
Madis9. veebruar 2016, 08:36
Eks siis ministrist saab sibiautojuht. Elu siin maal peab ju jätkuma. Riik loob kunstlikult juurde puudega inimesi. Kas teil on toetusrahad olemas, et sellist paska suust välja ajate? Õpetage juhtidele ohtu ette nägema. Kõik te olete kõvad mehed karistusi välja mõtlema- lo..pead ja euroopa kummardajad. Mõelge oma peaga!!
Pea on,9. veebruar 2016, 12:17
aga kahjuks seest tühi...
inimene9. veebruar 2016, 08:25
riigikogulastel ka jämedad kaelad kuidas siis nemad vaesekesed tööle saavad või neile ei hakka selline seadus nemad elavad ju omas maailmas
Madis9. veebruar 2016, 08:37
mis siis kuluhüvitiste eest soetatud autodest saab??
....!9. veebruar 2016, 08:55
Nemad (riigikogulased) käivad seal 35-eurostel uuringutel, aga pööbel 300-stel ja nii 3 korxa enne kui positiivse tulemuse saab.
9. veebruar 2016, 09:00
nemad teevad Misat ja liisivad auto sugulasele, kes hakkab siis transaga tegelema
Maamees9. veebruar 2016, 08:21
Paraku olen samuti jämeda kaelaga ja norskan öösiti. Olen pensionär ja pean maal talu. Mesilased ja lambad talitada. Kui mul juhtimisõigus ära võetakse siis ei tea mida teha. Meie kandis on juba viis meest nööri kaela pannud. Lähima kaupluseni on 10 kilomeetrit ja bussipeatuseni 4 kilomeetrit. Poes käimine võtab terve päeva. Äia ja Ämma juurde on 100 kilomeetrit, korra nädalas on vaja ka neid aidata. Euroopas on sotsiaalabi nii kõrgel tasemel et inimesel pole vaja pensionärina midagi teha aga meil?
Saab aidata9. veebruar 2016, 09:33
Tegelikult maksab uneapnoe kindlakstegemine u. 50 EUR, kuid mõne südamehaiguse (kasvõi kõrgvererõhu) puhul haigekassa katab kulud. Ravi on kaasajal samuti võimalik, kui inimene seda vaid ise soovib.
põhimõteliselt on kõigil bussijuhtidel unehäired ja enamusel piima autojuhtidel jne.9. veebruar 2016, 08:15
Kui meil on lubatud päeval ja öösel tööd teha, mis need unehäired siis veel on, äkki saadaks hoopis need sellise jaburduse lubajad kontrolli.
ys9. veebruar 2016, 08:14
Tobeduse tipp. See on ju eriarst, millele tuleb taas kuid sabas seista. Kas seni load peatatakse? kas neil uurijatel oli vähe tööd ja Toompeal palju tutvust, et sellise priske tüki said? mitu avariid meil selle unetõve tõttu juhtunud on? Olematu probleemivastu võideldakse sellses ajahulgas! Miks? Valitsus võiks parem tõhusamalt roolijoodikute ja narkojoobes juhtidega tegeleda. Need tuleks nende endi raha eest sundkorrs võõrutusravile saata enne lubade tagasiandmist. Riik ikka koorigu raha ja piiraku enne pätte ja siis normaalseid inimesi.
9. veebruar 2016, 08:47
raha on ju vaja liigutada, muidu vaesed korjavad raha panka hoiuse alla, irw
Muhk9. veebruar 2016, 07:58
See jutt hakkab ära tüütama - olete selgeks teinud, et tuleb asuda mõttetusse järjekorda eriarsti juures, et see kinnitaks jämeda kaela või unehäirete olemas olu. Ma tean seda isegi. Kirjutage parem sellest mida on vaja teha või kuidas seda puudust ravida saab.... Ajakirjanik jätab jälle pool tõde kirjutamata, et profilubade omanikul võib tervisetõendiga minna keeruliseks, amatööridel seda nii
tõsiselt ei uurita.
anne9. veebruar 2016, 09:15
Ravi on tegelikult väga lihtne. Isegi keemiat (tablette) pole vaja neelata ega noa alla minna. Üks öine hingamisaparaat lahendas kõik mu abikaasa probleemid, ei mingit päevast unisust, öist norskamist ja uneseisakuid, mis hirmutasid. Mehe elukvaliteet paranes pea-aegu sada protsenti. Sellest lihtsast ravist aga artiklis ilmselt ei kirjutatud, hirmutati vaid tervisekontrolliga. Ja kui ravi peal, siis diagnoos ei sega ka kutseline juht olemast. Olgem samas ausad, me keegi ei tahaks autoroolis magama jäänud vastutuleva kutselise autojuhi süü tõttu surma saada.
No9. veebruar 2016, 10:19
Kui sageli on liiklusõnnetuse põhjuseks olnud kutselise juhi sõidu ajal magamajäämine ?????? Aga peenikese kaelaga joodikud ja kihutajad, kes igast tervisekontrollist läbi saavad ei ole meie teedel ju mingi probleem ?
Ingel 9. veebruar 2016, 11:15
Olgem ausad. Keegi ei olegi saanud magama jäänud vastutuleva kutselise autojuhi süü tõttu surma. Küll on aga saadud surma libeduse, valesti valitud kiiruse, õigel ajal ajakohastamata jäetud maanteede, roolis kõrvaliste asjadega tegelemise või lihtsalt tähelepanematuse tõttu. Aga loomulikult, kui ma saaksin oma palga unekliinikust, siis ma kinnitaksin, et libedaga tänaval kukkunud inimene jäi tegelikult kõndides magama. Kui probleemide lahendamisega hakkama ei saada, tuleb pseudoprobleeme välja mõelda ja neid siis mängleva kergusega lahendama hakata. See on kindel tunnus, et ametnike hulk on vohama kippunud ja ammu väljunud kontrolli alt.
Juku9. veebruar 2016, 10:54
Mis sa jahud loe artiklit. "Seejuures on tähelepanuväärne, et erilise kirega on otsustatud pitsitada just väikesõidukite ehk A- ja B-kategooria juhiloa kasutajaid. Nende kohta on seaduses toodud mootorsõiduki juhtimise absoluutse vastunäidustusena keskmise ja raske uneapnoe sündroomi kõrval ka selle pelk kahtlus, kuivõrd C- ja D-kategooria juhiloa kasutajatel määratakse vastunäidustus siiski vaid sündroomi enda tõttu, kuni see pole meedikute abiga kontrolli alla võetud."
Juku9. veebruar 2016, 10:55
Artiklis ju vastupidi. Just amatöörid võetakse erilise luubi alla.
Seejuures on tähelepanuväärne, et erilise kirega on otsustatud pitsitada just väikesõidukite ehk A- ja B-kategooria juhiloa kasutajaid. Nende kohta on seaduses toodud mootorsõiduki juhtimise absoluutse vastunäidustusena keskmise ja raske uneapnoe sündroomi kõrval ka selle pelk kahtlus, kuivõrd C- ja D-kategooria juhiloa kasutajatel määratakse vastunäidustus siiski vaid sündroomi enda tõttu, kuni see pole meedikute abiga kontrolli alla võetud
9. veebruar 2016, 07:32
riik hakkab jällegi teenima inimeste pealt .euroliit nõuab ja oravate partei hakkab hüppama,nii nagu see on alati olnud .eesti ikka 5 esimese euronõuete täitja esireas.saaks aga inimestelt viimase raha kätte.miks ei tehta seadust,et juht ,kes on alles load saanud ,tohiks sõita algul paar aastat lahja kubatuuriga masinaga,minnes üle järk-järgult kõrgemale,nii nagu see on mootorataste puhul.nolgid saavad load,kohe võimsad masinad perse alla ja ,sealt need avariid tulema hakkavad,aga mitte jämedatest kaeladest.
iga päevaga hakkan mõtlema,et meie riik kaldub üha enam debiilsuse poole ,aeg on ammu selline valitsus välja vahetada,kes hüppab euroliidu seaduste järgi,olenematta ,kas seda peaks tegema ,või mitte.EESTLANE ON ALATI OLNUD ORJARAHVAS JA SELLEKS KA JÄÄB.EI OSKA MITTE ELADA ,ILMA VÕÕRASTE SEADUSTEGA. mõttetu ma ,sellise valitsusega.muud juttu enam valitsuses ei kuule kui omasoolised,kurat,kelle see asi on ,kes mida lakub,või kes kellele taha paneb.kas eestis enam tõesti tähtsamaid asju pole,ja ka pagulastele leiame raha loopida,samas ,kui omad inimesed on näljas ja arstiabita.ausõna banaanimaa on ikka banaanimaa.
halloo,seaduseloojad9. veebruar 2016, 07:16
kas neid jämeda kaelaga mehi kellel sama jäme kuldkett kaelas ei julgeta ette võtta
Heh,9. veebruar 2016, 12:07
need ju "looduskaitse all"...
Vana Joodik9. veebruar 2016, 07:12
Pigem tuleks juhid (mõtlen valitsusepoolseid ja nende sabarakke) saata Jämejala haiglasse sundkontrolli, et kas nad on adekvaatsed seaduseid tegema, sest viimaste aastatega on nad näidanud end ebaadekvaatsetena vastutama oma tööde ja tegemiste eest. See oleks õiglane, sest kui nõuad oma riigi kodanikelt siis pead ka ise tegema sama.
wert9. veebruar 2016, 11:28
See innukas daam sealt seltsist on aastate jooksul ikka kõva promo teinud.
Tema uneuuringute keskus lõikab nüüd sellest kõva kasu. Sihikindlus viib eesmärgile.
Kui inimesel on see probleem, siis see on tõsine haigus, mis vajab ravaimist. Siin aga antakse jälle kõigile ühe mõõdupuuga, ja ise peab veel maksma ka selle eest, et tõestada, et sa ei kannata uneapnoe all!