Treenimine

Hea enesetunne ja tugev tervis motiveerivad treenijaid rohkem kui hea väljanägemine 

Silja Paavle, 12. veebruar 2016 10:14
Foto: PantherMedia / Scanpix
Treenimise juures peavad eestlased hea enesetunde saavutamist ning tervise parandamist väljanägemisest oluliselt tähtsamaks treeningueesmärgiks.

„Uuringust järeldus, et pärast 26. eluaastat muutub inimeste jaoks sportimise juures tunduvalt olulisemaks tervis ja heaolu ning tõsisem sportimine hea välimuse nimel motiveerib pigem nooremaid sportijaid,“ rääkis Valio Eesti turundusdirektor Krista Kalbin uuringust. „Uuringu kohaselt treenib vaid kümnendik inimestest hea väljanägemise nimel. Eestlaste seas peab head välimust sportimise eesmärgiks kõigest 7% vastanutest, samas kui mitte-eestlaste seas on sama näitaja kolm korda kõrgem,“ lisas ta.

Samal teemal

Valio Eesti läbiviidud uuring näitas, et hea enesetunde nimel treenivad sageli need, kes soovivad, et treenimine oleks midagi, mis kaasneb mõnusa ajaveetmisega ega nõua olulist elurütmi muutmist. 

„Mõnevõrra paremat enesetunnet on võimalik saavutada ka üsna väikse pingutuse ja lühema treeningu abil. See seletab ka uuringust peegeldunud kõndimise populaarsust eestimaalaste seas – kõndimist harrastavad eriti aktiivselt need, kelle jaoks on sport tähtis just enesetunde (55%) või tervise (55%) turgutamiseks, samas kui välimuse nimel treenijatest harrastab kõndimist 29% vastanutest,“ rääkis ta.

„Uuringu kohaselt külastavad head välimust prioriteediks pidavad inimesed trenni tegemiseks pigem jõusaali, kus on palju võimalusi lihasmassi kasvatamiseks ja süvatreeninguteks,“ rääkis Kalbin.

 17% vastanutest nentis, et ei tee trenni ühegi konkreetse eesmärgi nimel, sest sport on osa nende elustiilist. Eriti paistis elustiili-sportlaste kõrge osakaal silma nende seas, kes harrastavad erinevaid meeskonnamänge nagu korvpall, jalgpall, võrkpall jt. 14% vastanutest aga tunnistas, et sportima sunnib neid soov jälgida oma kehakaalu.

Samal teemal

28.04.2016
Tervisetreeningud: kas peaks kartma äkksurma?
19.04.2016
Vesijooks - põnev vaheldus ujumisele ja vesiaeroobikale
14.04.2016
Soovid tõhusat trenni teha? Mine kõndima!
11.04.2016
Trenni põhitõed