Hea nõu

Lisatud tervislike lehtkapsakrõpsude retsept!

Toitumisnõustaja: lehtkapsas ja sidrun aitavad grippi ennetada (2)

Silja Paavle, 16. veebruar 2016, 13:55
Rimi toitumisnõustaja Katri MerisaluFoto: Erakogu
Gripi ennetamiseks tuleks toitumisnõustaja Katri Merisalu sõnul pöörata erilist tähelepanu neile köögi- ja puuviljadele, mis sisaldavad ohtralt C-vitamiini, sest see on üks paremaid immuunsussüsteemi tugevdajaid. Tõeliselt võimsad C-vitamiini pommid on tema kinnitusel lehtkapsas ja sidrun.

„Kõige rohkem sisaldavad C-vitamiini sidrun, lehtkapsas, paprika, tomat ning kapsas,“ märkis Rimi toitumisnõustaja Katri Merisalu „Näiteks sajagrammises värske- või hapukapsa portsjonis on C-vitamiini peaaegu sama palju kui suures sidrunis, spargel- ja lehtkapsas koguni kaks korda rohkem. Lihtne on teha maitsev salat lehtsalatist või rukolast ning pigistada sinna peale sidrunimahla – see on üks parimaid kooslusi immuunsussüsteemi tugevdamiseks.“

Samal teemal

Lehtkapsa lehed on vitamiinidest pungil, olles toidugurmaanide ja tervisesõprade eriline lemmik. Lehtkapsast on kasvatatud üle 2000 aasta ning seda tarbiti juba Vana-Kreekas. Katri Merisalu tõi välja, et lisaks C-vitamiinile on lehtkapsal ka palju teisi häid omadusi – lehtkapsas leiduvad omega-3 rasvhapped, kiudained, kaalium ning B6-vitamiin on head südame tervisele. „See erakordselt vitamiinirikas salatiline on juba väga populaarne paljudes Euroopa riikides. Kuna lehtkapsast tarbitakse eelkõige töödeldult, siis üks hea võimalus on teha lehtkapsa lehtedest tervislikke ja maitsvaid krõpse,“ rääkis Merisalu.

Külmetuse sümptomite ilmnemisel soovitab Merisalu juua erinevaid taimeteesid – hästi mõjub näiteks ingveritee, kuid proovida võiks ka sidrunimahla sooja vee ja meega. Haigusest aitab taastuda ise keedetud puljongiga rammus kanasupp.

„Loomulikult tuleb tervislikku toitumist jälgida kogu aeg – et menüü oleks mitmekesine ning sisaldaks organismile kasulikke toitaineid. Kindlasti võiks süüa vähemalt 5 portsjonit köögi- ja puuvilju päevas. Kui organismi eest on hoolitsetud pikaajaliselt, siis on see tugevam ka erinevate viiruste vastu. Unustada ei tohi igapäevast värskes õhus viibimist ning korralikku ööund,“ lisas Merisalu.

Kuidas valmistada tervislikke lehtkapsakrõpse?

Lehtkapsakrõpsude valmistamiseks läheb vaja 300 grammi lehtkapsa lehti, 1 supilusikatäis oliiviõli, 1 teelusikatäis sojakastet ning 1 teelusikatäis seesamiseemneid.

Pese lehtkapsas, kuivata ja rebi näppudega lehtkapsast tükke nii, et ainult lehtkapsa rootsud jäävad alles. Kuivata lehti fööniga 3 minutit – siis jäävad krõpsud eriti krõbedad.

Soojenda ahi 180 kraadini. Aseta lehtkapsast rebitud tükid küpsetuspaberile ühe kihina. Lisa oliiviõli ning maitseained. Ära unusta, et lehtkapsa tükid tuleb üleni õliga katta!