Terviseuudised

Kiirabi ei suvatsenud keeva veega põletada saanud meest üle vaadata (169)

LISA KOMMENTAAR

Siiri24. veebruar 2016, 14:21
Ei ole pidanud kunagi kiirabi pärast nurisema. Nad teevad nagu jaksavad. imet loota tasub ainult jumalalt. Kas keegi on ka jumalalt abi saanud põletuse vms puhul - ei tea.
Teadmiseks23. veebruar 2016, 09:39
kõrvaküünla-eksperimendi tegi Peeter Võsa juba aastaid tagasi läbi,oli hirmus naljakas,aga mõned usuvad.
Krista22. veebruar 2016, 23:01
Ah mis virisete?Ega Soomes arstid paremad ole ja kiirabi kutsudes tuleb hiljem arve koju!Suhteliselt kopsakas arve!Tehke järgi siis vähem mõtetuid kutseid!😀
...22. veebruar 2016, 23:21
Selline süsteem peaks eestis ka olema.
-24. veebruar 2016, 09:53
-24. veebruar 2016, 09:53
22. veebruar 2016, 19:58
ja veel, üks tagasihoidlik soov: kas keegi oskaks mulle seletada, mis asi on kõrvaküünlaga haiguse väljaimemine, või et kust neid küünlaid saaks hankida. asi selles, et taolise protseduuri järele on viimasel ajal patsientidel plahvatuslik huvi tekkinud ja ma tunnen ennast tõsiselt lollina, et nimetet protseduuri ei valda. ikka ja jälle peavad patsiendid pettuma minu ebakompetentsi pärast. tahaks kah moodne ja kaasaegne siiski olla...;-)))
Kes seletaks mulle?22. veebruar 2016, 20:22
Seletaga palun lahti ,miks kommenteerivad paljud lugude juures ,mis kajastavad kiirabi tegemisi, et narkomaanid on kiirabile prioriteet nr. üks ja ainult neid aidadakse ja nende juurde rutatakse ? mina just arvan ,et narkomaanid on kiirabile ohuallikas ,võivad ootamatult rünnata ,lisaks suur võimaus ,et IHV-i kandjad seega tuleb nendega eriti ettevaatlikult tegeleda ,et ennast mite nakatada . Nii ,et palun seletage ,kes nii arvavad, miks on narkomaanid kiirabile eelistus patsiendid???? Ootan huviga.
inimlikust22. veebruar 2016, 20:34
rumalusest arvavad nii ja rohkem seletust sel asjal ei olegi paraku
22. veebruar 2016, 19:58
ja veel, üks tagasihoidlik soov: kas keegi oskaks mulle seletada, mis asi on kõrvaküünlaga haiguse väljaimemine, või et kust neid küünlaid saaks hankida. asi selles, et taolise protseduuri järele on viimasel ajal patsientidel plahvatuslik huvi tekkinud ja ma tunnen ennast tõsiselt lollina, et nimetet protseduuri ei valda. ikka ja jälle peavad patsiendid pettuma minu ebakompetentsi pärast. tahaks kah moodne ja kaasaegne siiski olla...;-)))
Radist23. veebruar 2016, 03:30
Haiguse väljaimemine kõrvaküünlaga? Kõrvaküünlad on müügil apteegis, ainult et nendega ei "imeta" kõrvast välja mitte haigust, vaid vaiku. Põhimõte selline, et kartongtorukese ühes otsas põlev leek lahustab selle teises otsas tekkiva sooja õhuvoolu abil kõrvas oleva vaigu. Ohutu kasutada, ent samas mitte eriti efektiivne. Enda peal praktikas proovitud.
Kui kõrv korraks isegi lahti poksatab, võib järelpuhastusega tolle uuesti lukku kruttida. Parema tulemuse annab sooja vette kastetud vatitups. Paaril päeval seda ettevaatlikult kõrvas lutsutades saab kuulmise tagasi püsivamaks ajaks.
ma22. veebruar 2016, 19:41
aastaid selles "bisnissis" töötanud ja võin öelda, et kutsed lähevad aasta aastalt järjest imelikemaks. toon mõned näited: 22 aastane neiu kutsub kiirabi, põhjuseks raske käetrauma-kohale jõudes selgub, et murdunud on kunstküüs! verejooksu ei ole, liim tuli saunas lahti. neiu nutab hüsteeriliselt...kutsuja on elukaaslane. Proua istub kell 4 voodiäärel ja kurdab, et tal on ilmselt kliimaks alanud, sest päeval käisid alakehaset lõdinad läbi.... tahab, et talle tehtakse süsti kiirabi omal valikul. ema kutsub hommikul kiirabi väikelapseprobleemi nime all, selgub et 14 aastane väikelaps ei taha enne kooli süüa, ema ütleb, et tal ei ole aega jamada, vast saaks kiirabi noormeest toita- toidan rõõmuga, andes pisile käsu:söö!!! kutse neiu juurde, kellel olevat ränk verejooks. kohale jõudes rullub lahti draama, kus soome tööle kiirustav noormees tahaks neiuga intiimset lähedust, aga neiul algas sel ööl menstruatsioon. noormehe kindel soov on, et kiirabi mensrtuatsiooni paariks tunniks peataks., naisterahvas on 2 kuud rase ja tekkinud hommikune iiveldus. noor pere nõuab, et kiirabi iivelduse lõpetaks koheselt. googeldatud on eelnevalt ja sobivaks ravimiks peetakse cerucali veeni ja nõ-špad! ökomamma on palavikus lapsele 3 päeva võlutud kristalle andnud, aga palavik ei alane. laps on pakitud tunkedesse ja pandud radika kõrvale. pakume paracetamoli ja riiete vähemaks võtmist. mamma peab mulle pika loengu teemal, et ma ei ole piisavalt kaasaegne, ülikoolgi ilmselgelt okupatsiooniajal lõpetatud-uurib, kas ma tean mis asi on kõrvaküünal ja sellega haiguse väljaimemine. ma ei tea mis võte see on, mul palutakse lahkuda! 70 aastane naine on kohaliku nõia kliinikus statsionaarsel ravil unetuse vastu ja ravimeetodina on ta sisse määritud küüslaugupastaga, millele nõid on veel lisanud ka purustet nõgest-tulemuseks 20%ulatuses II astme põletus , nõid küsib, et kas teine kord võiks ta selliseid põletushaavu kloorheksidiiniga töödelta_ma vastu, et ei või;-))) jne, jne...kutsun kõiki siin kommenteerijaid kiirabisse tööle, ega teisiti asja paremaks ei saa, kui ise käed külge lüüa ja asju muuta.
22. veebruar 2016, 20:11
mis sa selle pika lolli jutuga tahad nõõd öelda? et KÕIK, kes kiirabi kutsuvad on debiilikud ja neid tulebki ühte kohta saata? ega sa sellele tööle õigupoolest eriti ei sobigi. põlgust täis ja suhtlemisoskus puudulik.
...22. veebruar 2016, 20:23
Ma arvan .et mitte kõik aga 50-60 % kindlasti.
aitäh veelkord eksperthinnangu eest!22. veebruar 2016, 20:33
kutse sellesse valdkonda tööletulekuks kehtib endiselt. palun tule ja tee asjad paremaks. ma olen muide ka täheldanud, et tõeliste abivajajate juurde oleme endiselt oodatud ja pole kuulda olnud, et keegi neist patsientidest oleks kaevanud või kurtnud! mulle ei meenu, et elustatu oleks pärast pahandanud, et lollisti elustati. pigem ikka nii, et pretensioonikad on need nn kunstküüne murdumisega verejooksuhaiged! palju tervena elatud aastaid sullegi sõber!
Toon ka teisest leerist näite22. veebruar 2016, 23:58
Ja mina patsiendina toon ka näite - meesterahvas, 26 aastat vana, minestas nõrkusest, oksendas verd ning ka väljaheites on verd.
Kiirabi tuleb niisuguse info peale Tallinna kesklinna 50 minutit. Selle ajaga on patsient oksendanud veel verd ning minestanud.
Kiirabi saabub, pravuurikas kiirabimammi ning noorem naine. Patsient on väga kahvatu ning nõrkenud. Mammi haarab ohjad ja hakkab küsitlema - noh, mis teil siis nüüd häda on? Noormees hakkab tasaselt seletama. Mammi - ja räägime nii, et kuuleb ka eksole. Noormees püüab uuesti siis selgitada. Mammi nõuab - kui palju te joonud olete? Noormees ütleb, et ilmselt liiter ehk. Mammi - no te olete ju kuiv. Kas läbi olete käinud? Noormees ei saa küsimusest aru. Mammi käratab - no si''unud olete või?
Noorem tohter teeb sellel ajal EKG. Mammi uurib, kas noormees reisinud on viimasel ajal? Noormees ütleb, et paar kuud tagasi käis väljamaal. Mammi - no siis võib olla nakkus. Minge nakkushaiglasse.
Noormees palub, et kas kiirabi ehk viiks, et ta kardab, et minestab uuesti, Mammi - ega me takso ei ole. Kutsuge takso.
Noormees ikka lõpuks suudab nooremale tohtrile selgeks teha, et oleks hea, kui viiakse ta kaasa, kodus võib üksi hätta jääda.
Resultaat - noormees sõidutati Merimetsa, seal uuriti ja anti samale kiirabile viia patsient kiiremas korras haiglasse. Diagnoos - kaksteistsõrmiksoole haavandist verejooks, suur verekadu.
vaat sellised23. veebruar 2016, 08:56
siis on need targad seal "bisnissis". see kõlbabki ainult mimmide murdunud küüsi "tohterdama"
...23. veebruar 2016, 09:38
huvitav kiirabi ju pidigi ainult noori joodikuid ja narkkareid aitama nagu tavaliselt arvatakse .Siin loos on noormes joonud terve liitri aga ikka abi ei saa.?
23. veebruar 2016, 11:51
Äkki jõi valet asja. Vett või piima näiteks...??
to ma23. veebruar 2016, 15:13
Aitähh sulle kommentaari eest, sain südamest naerda inimeste lolluse üle, kuigi kui sellisele kutsele satud, siis vist ajab selline lollus ja nahaalsus vihaseks küll. Mina eeldaks, et kiirabi kutsutakse ikka siis, kui inimesel on (elu)ohtlik terviserike tekkinud või selline trauma, et omal jalal pole võimalik kuhugi minna.
to: tõmmake aga takka ullikesed, 19:09 22. veebruar 2016, 19:37
Olete äärmiselt labane, rumal ja tundetu inimene. Kelleks ennast te peate, et m6nitate siin kommenteerijaid, kes on olnud hädas ja arstiabi MITTE SAANUD? Lihuniku mentaliteet on teil, loodan, et iial ei kohtu sellisega. Muide - jääte ka ise ükskord hätta ja ilma igasuguse abita, siis saate teada, mis tunne on. Ja meenutage siis oma ilkumist teiste hädade üle. KOHUTAV inimene olete.
22. veebruar 2016, 19:43
tõmmake22. veebruar 2016, 19:09
aga takka ullikesed. lugesin siin mõnda kommentaari ja ei suuda naeru pidada. täpselt keskmise kiirabi patsiendi IQ ga tegelased siin koos. klistiiri ja märgu linasid teile vaja teha, siis kräunute vähem. ja kui ei aita siis otse morgi ;-))))) päikest kõigile ja olge ikka terved ;-))) ja veel, kui kiirabitöötajad nii hullud tegelased on, miks siis üldse kutsuda neid!? olete ju ise kõik nii targad, et lausa lust. mitu talve koolis käidud-saa siis nüüd enda tohterdamisega hakkama. saaks brigaade vähem ja maksumaksja raha kah kokku hoitud. vaadake kiirabi statistikat- 80% kutsetest sellised, mis vajaksid äärmisel juhul perearsti nõustamist, kui sedagi! üksikute memmekeste õised võdinad ja lõdinad, joodikute puuksud ja krooksud ning titemammade lõputu tittede ülevaatus enne ja pärast ööund. lisaks vanamehed, kes nädalavahetusiti vast hommikut tahaks kõrvavaigu loputamist, kuna und ei ole ja aiatööd kah veel ei saa teha ;-)))
....22. veebruar 2016, 19:23
100% eelkirjutajaga . :-)
Tartust23. veebruar 2016, 08:44
Jah, väljakutsieid on igasuguseid, kuid see ei ole õigustus jatta tõsiselt abivajajat ilma abita. Antud noormehel oli ju põletus silmaga vaadeldav. Minu isal olid insuldiga kaasnevad sümptomid, kuid arst eiras neid. Tagajärjeks tabas insult samal päeval uuesti ja inimene on täna eestkostet vajav invaliid, Arst peaks ju vahet tegema murdunud sõrmeküüne ja insuldi sümtomite vahel. Või peate õigeks, et arst ei tunne haiguste sümptomeid või eiramb neid.
Põletushaavadega23. veebruar 2016, 10:27
muide saab ka ise vabalt minna traumapunkti. Selleks ei pea kutsuma kiirabi. Antud loos vähemalt oli selline seis, et kiirabi vajadus puudus. Kui traumapunkt on kaugel, tellid takso, või keegi viib. Maksta tuleb nagunii, ka kiirabi arve tuleb kinni maksta. Imelik on pigem see, et ÕL ajakirjanik sellest seigast nii pika loo valmis on treinud.
Põletushaavadega /10:27 kommenteerinule23. veebruar 2016, 19:58
Põhimõtteliselt võib ju ka jala kaotanu žguti ümber jala tõmmata, takso tellida ja haiglasse sõita. Või tundub see Sulle kuidagi imelik.
Pole ju üldse kiirabi vaja. Kui sureb siis sureb ja kui jõuab oma jõududega haiglasse siis vast ei sure.
veteran22. veebruar 2016, 19:03
Meie kiirabist ja üldse meditsiinist võiks kirjutada sajandi raamatu- nii hoolimatuid leiab tõesti vaid eestimaalt.
22. veebruar 2016, 22:10
Ei noh, millest sina ka raamatut ei võiks kirjutada? Sa oled ju pidevalt eluga pahuksis. Kirjuta õige endast ja oma pimedast vihast kõige ja kõigi vastu.
z24. veebruar 2016, 10:02
vaidleks vastu - Soomes on hullemad! Tavalised perearstidki nagu puuga pähe saanud- kui oled murdnud käeluu , valutab kõht, pea, selg vms, siiis Burana aitab. Burana. Alati. Seda küll nende meelest!
z24. veebruar 2016, 10:02
vaidleks vastu - Soomes on hullemad! Tavalised perearstidki nagu puuga pähe saanud- kui oled murdnud käeluu , valutab kõht, pea, selg vms, siiis Burana aitab. Burana. Alati. Seda küll nende meelest!
vana toi22. veebruar 2016, 16:43
tegelik süüdlane ju turbanis naine ,Keetis teed,pani selle tõmbama,järeikult ei olnudki enam tegemist keeva veega. Unustab tassikese kapile ,siis segam elukaaslast ja isegi rätikut ei mõista pähe keerata seegi kukub tassi. Kõrvetada saab õrn jalake ja veelgi õrnem jalgevahe . Esmaabi ongi sel puhul olulisem Kohe külm avett ja igas kodus peaks olema esmaabivahendeid . Abitus,abitus ja siis teiste süüdistamine Tüüpiline eestimaalane Aga mees ju õitseb oma lillesärgis! Kui ei ole surmatõbi,siis saab ikka meditsiinist abi!
Jeerum22. veebruar 2016, 20:16
vana toi, sa oled ikka ilmselgelt õel ja empaatia võimeta isik. Inimesele tehti pärast nahasiirdamise operatsioon niisama? sest sinu arust tal ju midagi viga polnud
to Jeerum23. veebruar 2016, 15:20
Nahasiirdamise operatsioon tehti ilmselt seepärast, et inimene istus nädalaega kodus ja lasi haaval põletikku minna. Perearsti juurde oleks pidanud vahepeal pöörduma, nii palju võiks ikka täiskasvanud inimesel mõistust olla.
Hmm23. veebruar 2016, 21:10
Ta ju pöörduski perearsti poole peale kiirabi lahkumist ja sealt saadeti ta kohe EMO-sse. Pole terve looga kursis, aga kommenteerida tahaks?
to Hmm24. veebruar 2016, 19:32
Loe ise terve lugu läbi, seal on kirjas- asjaosaliste enda jutu järgi, et perearsti juurde mindi alles nädal hiljem, vahepeal tassiti apteegist erinevaid ravimeid kokku ja millegipärast kahtlustan, et neid haavu töödeldi ka tuttavatelt ja vanavanematelt saadud tarkusega, mis ajaski asja lõpuks hulluks.
Veel Hmm'ile24. veebruar 2016, 20:59
Loos tuleb välja ka see, et perearst tuvastas noormehel nii põletuse kui söövituse. Kuuma veega põletamisel ei saa kohe kuidagi söövitust tekkida, see viitab pigem sellele, et põletushaavale pandi krt teab mida, mille tagajärjel tekkis söövitus ja mis viiski lõpuks naha siirdamiseni.
mina 22. veebruar 2016, 16:37
Käisin Paide erakorralise öösel kell 3,kuna valud olid välja kannatamatud,selle asemel et midagi teha sain sõimata,mulle öeldi nii et kui laps tuleb valudega öösel see on normaalne ,aga kui täiskasvanu siis on see kahtlane,no siit järeldus täiskasvanud piinelge valega edasi,,,ega väga ei kipu enam sellise suhtumisega tagasi minema
Guanita22. veebruar 2016, 15:47
väga inetu mes ja vennelane ka veel
Ja sina, Guanita,22. veebruar 2016, 17:15
oled puhas eestlane (otsustasin sinu kirjutise põhjal)
mõni ei saa ikka irooniast aru.22. veebruar 2016, 21:31
aga siiski,paljas perse pole samuti mingi nali.
Guanita22. veebruar 2016, 17:38
Quasimodo oled sa ise ilmselt.Mis puutub siia välimus ja rahvus?
kreft22. veebruar 2016, 21:29
no püksikummita ullike G paistab saksast jälle tagasi olevat
eesti arstid22. veebruar 2016, 15:01
ma valasin ka keevat vett saunas peale ja haiglas küsiti kas mul on palavik või puugi vaktsiin tehtud..
kiire abi22. veebruar 2016, 14:24
No ei tea kellega te siin kõik kokku puutunud olete, olen kaks korda kiirabi kutsunud, korra Võrus ja korra Pärnus, täiesti rahul teenindusega, toredad, tähelepanelikud, abivalmid, öeldi kui vaja kutsuge julgelt, ka 112 oli tasemel.
?22. veebruar 2016, 13:42
Nad ei liiguta enne sõrmegi, kui pole neile makstud.
22. veebruar 2016, 22:13
drops22. veebruar 2016, 12:30
Et niisuguseid asju ära hoida tuleks koolis lastele õpeteda esmaabi võtteid ja esmaseid abivahendeid, et midagigi oskaks teha, kui miskit juhtub.
Esmaabivõte22. veebruar 2016, 18:44
Osava liigutusega võta taskust 100 eurone
Vaeseke23. veebruar 2016, 00:31
Võid sinna sajale veel lõputult nulle taha lisada ent mõistust nad sulle ikka juurde anda ei saa.
lasteaed23. veebruar 2016, 15:35
Suures 140 lapsega lasteaias tehti tasuta esmaabi koolitus, päeval lastele, õhtul vanematele. Lapsed rühmades sidusid rõõmuga kaaslase sõrmi ja kuulasid arsti õpetusi. Õhtusel koolitusel võite isegi arvata, mitu vanemat oli, koos õpetajatega, kes niigi läbisid kahepäevase koolituse ainult 10
Arstiabi kesk-Eesti moodi.22. veebruar 2016, 11:20
Lugu on 1995. a. talvest, millal sain autoavariis raskelt viga. K6ige lähem kiirabi asus Paides ja sealt tuldi mulle 6nnetuspaika järgi - oli üldine p6rutus, kohutav valu vaagna piirkonnas ja paremast käsivarrest tilkus k6ikjale verd. Mul oli vaagnaluu murd, aga ma ei saanud tol korral sellest teada, sest Paide kiirabis ei tehtud vaagnast isegi röntgenit. Mingid valgetes kitlites naised olid ametis seebiooperi vaatamisega, minu jaoks polnud aega, ei pandud isegi lamama, jäeti kauaks üksi, kuigi ma istuda ega seista ei suutnud. Vajusin mingile ooteruumi pingile külili, sest peale jubedate valude läks ka süda n6rgaks. Küsisin mööda ruttavalt kitlilt südametilku, neid tuli kaua oodata, sest kuulsin hääli, et - vist ei ole? Kuna ma pingile ära minestasin, siis toodi nuuskpiiritust. Pärast pikka ootamist seoti käehaav ja kästi koju minna. Kuna ma suurte valude, iivelduse ja peapöörituse t6ttu käia ei saanud, viis kiirabitöötaja mu süles kiirabi autosse ja s6idutati koju. Seal vaevlesin suurtes valudes rohkem kui kuu - voodis, pool-lamavas asendis. Kui mind valude t6ttu, mis ei l6ppenud, pooleteise kuu pärast teises kohas teistele arstidele näha viidi, tehti vaagnast l6puks röntgen ja ilmnes vaagnaluu murd. Öeldi, et pool-lamavas asendis polex ma tohtinud olla, see on lausa keelatud vaagnaluu murruga peab lamama vähemalt kuu. Öeldi, et nüüd jäävad eluaegsed valud.Teadmine tuli kahjuks hilja - "tänu" sellele, et Paide kiirabi mind läbi vaadata ei suvatsenud, ongi aeg-ajalt tugevad valud siiani ja küllap nad jäävad ka edaspidi.
aga KES sa oled?22. veebruar 2016, 11:26
Tavaline eestlane. Mitte miski VIP ega RE liige,mitte ameeriklane ,mitte iniumene.
Miks pidid kiirabis end vaevavad arstiks õppinud inimesed end ühe sandihakatise pärast segama?!
Ei maksa unustada,kus elad. Enam ei ole ENSV ega enam lihtsat inimlikku abi.
....22. veebruar 2016, 11:36
Miks siis kommentaatorid siin plääkutavad ,et kiirabi aitab joodikuid ja narkkareid?
22. veebruar 2016, 11:52
Jaah, vaat selles ensv-s olid eestlased kõige kaitstumad, eks? Aga kuhu kadusid kümmekonna aastaga ca 20% sõjaeelsest kodanikkonnast.
kurva muigega22. veebruar 2016, 11:55
Jaah, vaat selle ensv aegu olid eestlaseed kõige suurema kaitse all... ja mis siis, et kümnendiga haihtus ca 20% sõjaeelsest kodanikkonnast.
aga kes palus neil minema joosta koos erastatud hmbakulla ja muuga22. veebruar 2016, 13:56
kes kasutab loomavagunites tervisvetele kupatatud vara ? Mööblit,maad,metsa ?
Ütlete küll,et vene solbakad küüditasid , aga mälu räägib teie tarkusele vastu.
Mälu ütleb,et nimekirjad koostasid ikka eesti kommunistid ja saatjad olid eesti kommunistid.
Nende ausamatest ausamad järeltulijad olete saatnud BRüsselisse ja Strasbourgi ,aga miks just ?
Miks piuksute,ise tehtud värkide üle peaksite piiritult uhked olema.
jah,eks ta ole22. veebruar 2016, 21:36
üks selline ajuhaige lasti isegi Eesti rahakapile ligi,et ei saadaks edaspidi küsimusi esitada,et kus ja miks.
selle muigega vennikese vanaisa,22. veebruar 2016, 21:41
oligi tegevjuht sellel ajal kui mu vanavanemad Siberisse koliti.Ikka ise,kes siis veel.Arvatavasti koostatakse ka praegusel ajal kommijate nimekirju aga Siberit netu.Vangi panna aga on kulukas,riigil pole lihtsalt pappi.
..22. veebruar 2016, 18:49
Palun teha vahet kiirabil ja erakorralise meditsiini osakonnal ehk EMO-l. Kiirabiautos ei ole võimalik röntgenpilti teha.
lisan veel23. veebruar 2016, 16:29
reeglina pole kiirabibrigaadis arsti, vaid õed, velskrid, ämmaemandad
jah,22. veebruar 2016, 11:13
See on sama hea ,kui poepidajale oleksid armastatuimad kliendid a-sotsiaalidest haisevad rahatud vargad .
masso kutsikas on inimesest kindlasti etem,22. veebruar 2016, 21:45
isegi Riigikokku tiriti,ükski kodutu ei pääseks kindlasti sinna,
22. veebruar 2016, 22:17
Riin22. veebruar 2016, 10:57
Njah, meenus kohe see, et umbes aasta tagasi helistasin 1220, kuna 2,5aastasel lapsel kõrv valutas öösel, 10 minutit magas ja siis ärkas ja nuttis, palavik oli 38 kanti. 1220 soovitas kiirabi kutsuda,et vaatavad lapse üle. No sai siis kutsutud kiirabi siin Jõhvi linnas. No tädid tulid kohale. Kuulasid et laps nutab,öeldi et andke juua talle. Seda ma olin niigi pidevalt pakkunud talle, pole esimene laps mul.Rääkisin mure ära, siis öeldi, et neil EI OLE vahendeid, et kõrvu kontrollida!!!! NO MIDA NAGU? See ei mahu mulle siiani pähe, neil ei ole sellist vahendit et kõrvad üle vaadata. Tule taevas appi,miks siis üldse 1220 soovitas kiirabi kutsuda????? Tundub, et Jõhvi kiirabil on ainult narkomaanidele,kes üle tõmmanud ennast vastumürki süstida. Lastest ei tehta väljagi. Ja siis nad läksidki sama targalt tagasi autosse... selline suhtumine siis!
...22. veebruar 2016, 11:08
ottoskoop ei kuulu jah kiirabi nõutud varustusse .
arvan et,22. veebruar 2016, 11:39
kui kutsuti kiirabi lapse kõrvavalu pärast ,küll siis leitakse ka ottoskoop kaasa - milleks siis üldse välja sõita
..22. veebruar 2016, 18:45
Kogu vajalik varustus on kiirabiautos kogu aeg olemas. Ei ole nii, et baasist kutsele sõites haaratakse veel midagi kaasa, sageli ei saa brigaad tundide viisi baasi, sest igale kutsele järgneb uus. Jõhvi kohta ei oska öelda, aga teatud kiirabiteenuse pakkujate autode varustuses on otoskoop olemas.
1220 osas - nende lahendus 90% ajast ongi kiirabi kutsuda. Kõrvavalu ja palavik on asjad, millega on võimalik öösel kodustes tingimustes hakkama saada - selleks on nii paratsetamool kui ibuprofeen olemas, mida võib anda vaheldumisi ja hommikul pöörduda perearstile/LOR-arstile.
lugege see kindlasti läbi22. veebruar 2016, 18:55
Ottoskoopi ei ole tõesti kiirabiautos ettenähtud.( https://www.riigiteataja.ee/akt/125112014004)
s24. veebruar 2016, 10:39
paratsetamooli ja ibuprofeeni kohe kindlasti ei tasu vaheldumisi anda ...
..25. veebruar 2016, 13:43
Kust need teadmised pärinevad? Teadmiseks, et kui ainult paratsetamooli võttes kaob toime enne, kui seda võib uuesti manustada, siis võib anda lapsele/ ise võtta ka ibuprofeeni. Neid võib võtta ka korraga.
to Riin23. veebruar 2016, 15:28
Kiirabil ei olegi kõrvavaluga midagi teha, ei laste ega täiskasvanute puhul. Tuleb võtta valuvaigistit/palaviku alandajat- laste puhul sobib Paracetamol selleks väga hästi ja hommikul perearsti poole pöörduda, kes vaatab kõrva üle, teeb vereanalüüsi ja vajadusel määrab antibiootikumi.
n3822. veebruar 2016, 10:45
No täiskasvanu põletus pole küll põhjus kiirabi kutsumiseks. Endal juhtus samaasi, tass keeva vett kukkus kintsu peale. Jooksin kiirelt vannituppa, kus lasin külma vett päris kaua põletanud kohale joosta. Ja siis külmkapist burnchild geeli peale mitu korda päevas. Ei olnud mingit arsti ega nahasiirdamist vaja. Loomulikult oli hullult valus. Selle asemel, et kiirabi oodata, oleks võinud külma vee all jalga hoida ja pole mingit nahasiirdamist.
Tumba22. veebruar 2016, 11:15
Miks sa arvad, et sinul ja antud loo peakangelasel täpselt ühesuguse ala ja sügavusega põletus oli? Kannatanu oli külma duši all, ka siis, kui kiirabi kohale jõudis. Ja lõpuks, nädal hiljem, tehti naasiirdamine, mida ka ilmselt vaja oli, sest põletus liiga sügav. Ole õnnelik, et sinul nii palju kergemini läks.
hiiuvana22. veebruar 2016, 11:48
kas sa n38 ei oska lugeda? oled kirjaoskamatu või? inimenesele tehti OPERATSIOON, inimene kaotas selle neetud kiirabi pärast töökohagi ja sina tolgus ütled, et ei oleks pidanud abi kutsuma. Täitsa segi oled.
190022. veebruar 2016, 10:27
Abikaasa ei saa silmaarsti juurde juba aasta aega. Järjekorda pannakse esmaspäeval 7,15 kuni kella 8.00 telefooni 1900 teel. Eelmine esmaspäev olin kodus ja otsustasin , et nüüd ma saan numbri kätte. Kasutasin kaks telefoni mobiili ja laua tel.-ni helistage uuesti. Mobiili pealt valisin 296 korda ja laua t. pealt 50 -ne ringis. Pidevalt olid kinnised toonid ja naise hääl rääkis number on kinni, valige uuesti. Proovisin valida peale kaheksat ka, et öelda mis jama nendel seal on. Naise hääl ütles, et olen esimene järjekorras ja peale selle pidevalt kinnine toon kuni 8,45. Enam ma ei jaksanud. Tund aeiga pidevat helistamist. Tehke proovi, äkki Teil õnnestub. Tahtsin Pealnägijasse pöörduda. Sest mehel on tõsine haigus ja kuidas numbri kätte saada.
1900-le22. veebruar 2016, 11:05
Viimases hädas peaks minema silmaarsti vastuvõtule, seal ukse taga ootama, ehk halastavad. Linnades on ka prillipoodides võimalik pärisarsti juurde saada, kui häda suur, kutsuvad päris vastuvõtule.
Käidud22. veebruar 2016, 12:41
PRILLIPOE ARSTID AITAVAD SIIS,KUI SA SEALT MIDAGI OSTAD.
...22. veebruar 2016, 11:15
Oleneb kui tõsine asi on, aga kui tõesti on kiireloomuline ja ohtlik, siis läheks mina erakorralisse.
aga22. veebruar 2016, 17:21
proovi internetis eelregistreerimist.mina helistasin 2 nädalat ja samal ajal saatsin iga päev neti teel ka tellimise.kahe nädalaga sain neti teel aja,11.jaanuaril sain aja 5.maiks.oli vaja laseriks aega
esmaabi22. veebruar 2016, 10:17
Tulin EMO-sse öösel vastu pühapäeva, sest ei suutnud kannatada enam kõrget palaviku (39) ja kohutavat peavalu. Kõrge palavik kestis 5 päeva alates kolmapäeva õhtust. Neljapäeval helistasin arstile sain juhtnööre ravi puhul ja, et esmaspäeval tema vastuvõtule tulla.(reedel minu arstil puhkepäev). Tulles kiirabisse kell 02,30 sain sõimata, et keset ööd ilmusin, miks ei oodanud hommikuni, valve õde ütles, et ei kutsu mulle arsti tühja pärast. Küsis, kas ma lähen koju või jään nende juurde. Otsustasin , et jään. Öösel tehti vere analüüs ja kopsupilt. Hommikul, kui tuli, selgus, et mul on kahepoolne kopsupõletik. Arst kohe pani mind haiglasse. Sain veel tüsistuse iga päev 24 t peavalu. Käisin närviarsti juures, see käskis vaadata haamrile otsa ja teha kükke. Peale selle vastas, et mul ei ole meningiiti ega encephaliti ja ma olen terve. Kaastöölised saadavad mind arsti juurde nähes mind kannatamas, mul on näo peal näha, kuidas ma kannatan, vererõhk valust tõuseb, olen näost punane. Tegin endale selgeks. Peame ise õpima enda jaoks meditsiini selgeks, kas või paar kursust, et aidata ennast ja oma lähedasi.
ehk22. veebruar 2016, 11:26
hoopis menopaus sul proua.
maamiis22. veebruar 2016, 10:15
mis kuradi kiiabi,saad sõimta ka veel.lühidalt 2a.tagasi oli tugevad seljavalud.3korda käis kiirabi,tehti süst.4kord viidi emosse tallinna,tehti uuesti süst,millest ärkasin 4kuu pärast,peale koomas olekut,nüüd olen raske puudega invaliid,vaata mida teevad arstid
maamiis22. veebruar 2016, 10:15
mis kuradi kiiabi,saad sõimta ka veel.lühidalt 2a.tagasi oli tugevad seljavalud.3korda käis kiirabi,tehti süst.4kord viidi emosse tallinna,tehti uuesti süst,millest ärkasin 4kuu pärast,peale koomas olekut,nüüd olen raske puudega invaliid,vaata mida teevad arstid
uta22. veebruar 2016, 09:58
Kiirabitöötajate lausa hädavajalikuks töövahendiks on üks pisikene elektrooniline vidin-magnetofon, mis salvestab kogu väljakutse kestel tehtud jutud, nagu praegu väljakutsed salvestatakse. See on arvatavasti ebaseaduslik, mingi kohtutõendina see ei toimi, kuid kiirabi meedikutele olevat see enesekontrolli vahend, et säilitada rahu näkkusülitamiste, igasuguste nõudmiste, etteheidete, mõnitamiste suhtes, nagu näiteks need kommentaarid siin on. Samas on ikkagi seletamatu, kuidas appikutsujad lausa valetavad, mis teeb abi andmise mõnikord peaaegu et võimatuks. Küll oleks vaja, et antud juhul avaldataks selle paari seletused juhtunu kohta just sellele saabunud kiirabibrigaadile , ja täpselt!
peaaegu nõus22. veebruar 2016, 15:33
Igale kiirabi PATSIENDILE on hädavajalik selline pisikene elektrooniline vidin - magnetofon, mis salvestab kogu väljakutse kestel tehtud jutud, sest see on kiirabi tõpratohtritele tõepoolest loodetavasti enesekontrolli vahend, et pääseda nende ükskõiksusest, etteheidetest, nähvamistest, mõnitamistest ja peale vigade tegemist valede kokku vassimisest.
arstiabi Hiiumaa moodi22. veebruar 2016, 09:52
üks näide - seal pole silmaarsti, käib 1 kord kuus ja kui lennuk ei lenda, siis tuleb järgmisel kuul
uba22. veebruar 2016, 09:41
Valitsuse ravipoliitika on - ei ole inimest, ei ole ka probleemi. Kiirabi viib ainult võetud kohustusi ellu!
arvaja22. veebruar 2016, 09:29
Olen samuti kogenud kiirabi töötajate hoolimatust. Kui oled kõrges palavikus ja Sind kohe ,kui uksest sisse tullakse, simulandiks tembeldatakse, teeb väga kurvaks, saa ju ootad abi, aga mitte hukka mõistmist.
22. veebruar 2016, 14:48
ikka debiilsuse tipp - palavikuga simulandiks sõimata. vanasti koolis proovisime soolavett kanget juua, et pidi palavikku tõstma väe, mul eriti ei tõstnud. simulandiks sõimata olen isegi mingite haigla debiilsete kitlikandajate poolt, kes on vist diplomi kas ostnud v maganud välja kellega vaja, kuigi arstide hulgad on mul uuringud ja juhtumid paika pannud, lolle on arstide seas paraku palju. haiglate koristajadki on neist targemad sageli.
Noo23. veebruar 2016, 17:41
Kõrge palavik ei ole küll põhjus kiirabi kutsumiseks. Võta kapist Paratsetamoli või Ibuprofeni ning mine jaheda dušši alla, et organismi jahutada, usu mind sa ei saa sellest kopsupõletikku.
naaskel22. veebruar 2016, 09:20
See ju kõik sellepärast, et kiirabi osad brigaadid ju ilma arstita. Vot ja siis juhtubki, laiskusest ja rumalusest et otsused valed. Kui meil ka karistataks neid selle eest hakkaks nad lõpuks tööle.
alternatiiv22. veebruar 2016, 09:11
täpselt samasuguse asjaga ise hakkama saanud, paranemine toimus kahe nädalaga ja ilma igasuguse naha siirdamiseta
igas kodus lausa peab kasvama aaloe, paremat põletusevastast ravimit pole olemas, lisaks muule võtab aaloe mahlaga määrimine hoobilt ära valu
suurema põletuse puhul tuleb vars lõigata pikuti pooleks ja siduda haavale
kui väiksemate kõrvetuste puhul otsekohe paar korda määrida siis ei jää isegi punast laiku järgi
sss22. veebruar 2016, 09:18
Aga tegu ei olnud ju tavalise põletusega. Tegemist oli teise astme põletusega, millele järgnes operatsioon naha siirdamiseks.
alternatiiv22. veebruar 2016, 10:03
ka minul oli tegemist teise astme põletusega kus nahk läinud
ja paranes ära ilma igasuguse siirdamiseta, umbes 5 korda 3 cm
teise astme põletus....22. veebruar 2016, 11:31
.... tähendab lisaks punetusele ( Iastme põletus ) ka ville .... villid tehakse katki, et neis oleb vesi välja lasta. No pole ju midagi hullu , et tulla ajalehte kisendama ja lasta ennast ilma püksteta pildistada ( pildilt näha, et kogu reie osa kinni seotud, kuid probleemne pind - sidemealuse steriilse marliga - vaid reie kõige ülemises osas ) . Milleks selline kisa?
???22. veebruar 2016, 11:51
kle alternatiiv22. veebruar 2016, 10:04
miks sa arvad, et operatsioon võeti päris tarbetult ette, noh nii igaks juhuks? sa oled üks eriline sooda. muideks, on ka aaloest parem vahend olemas. see aaloe ei aita sul s.ttagi. kujutad lihtsalt endale ette, sest vanaema rääkis nii. panthenol on palju parem, kusjuures sellest on mõnikord kasu ka.
ketcut22. veebruar 2016, 10:19
Nii Aloe kui Panthenol on täielik jama. Kui tahate ise omale abi osutada hoidke kodus Burnchildi pudelikest külmikus. Imeline vahend, mida kasutan ka kiriabi ja olemas käsimüügis apteegis. Pantheno l võib ju mingit moodi ravida aga valu ta ära ei võta. Iganend vahend. Võiks lõpetada ära vanaemade soovitused, ehk siis on tulemused paremad ka.
catgut22. veebruar 2016, 11:52
Selle vahendi nimi on siiski Burnshield... kui apteegist Burnchildi küsida, siis apteeker ilmselt küsib, miks te tahate oma last põletada
Nii23. veebruar 2016, 17:50
Aaloed võib ju kasutada väiksematel põletustel aga kindlasti mitte esmaabina, vaid alates teisest-kolmandast päevast. Esmaabi igasuguse põletuse korral on ikkagi külm vesi ja/või Burnshield.
alternatiiv22. veebruar 2016, 10:05
ka minu puhul oli teise astme põletus kus nahk läinud umbes 3 korda 5 cm
---22. veebruar 2016, 11:19
Aaloe võib ju hea olla, olen seda isegi kasutanud väiksemate põletuste pärast, aga väita, et aaloe võtab momentaalselt valu ära ja atiab ravida teise astme põletust. Kui see selline imerohi oleks, oleks see ammu juba meditsiinis igapäevases kasutuses! Ise olen ka loodusravi pooldaja, aga kuskil tuleb seal piir ette, kus appi tulevad võtta tõsisemad ravimid!
sss22. veebruar 2016, 11:36
Kui sa selle artikli lõpuni ikka lugesid, siis said ka teada, et tal ei olnud põlenud mitte ainult jalad vaid ka muu piirkond, mis igale mehele on väga tähtis. Põletused ongi erinevad, sellele ei vaidle vastu, aga antud juhtumi puhul oli asi tõsisem nagu lugeda võib.
22. veebruar 2016, 09:01
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
/ 09:01, 22. veebr 2016 -LE22. veebruar 2016, 12:43
...ÜTLES METSLANE KOOPAST.
jah ja eriti22. veebruar 2016, 09:01
kui kutsutakse kiirabi välja perearsti tööd tegema. Mõnel näpp latki ja teine poüherdab oma kuses täis peaga, ikka kutsutakse ja tuleb minna. Või kuskile pidusse, kus kakeldud, tühja tähja pärast välja sõita. Vanasti said iniesed ise oma näppude ja pasa ja kaklustega hakkama, nüüd kohe vesi ahjus ja kiirabi. Ikka see läänest tulnud õpitud abitus on ka siia jõudnud.
Haige jutt22. veebruar 2016, 09:31
Sinulegi abi ju vaja aga sa ise ei hooma seda!
Vata, to Haige jutt22. veebruar 2016, 15:30
Kui sul need töökogemused puudvad, siis ära siin sõna võta. Muidu jooksed asjast ette ja hakkad haiget juttu ajama.
ketcut22. veebruar 2016, 10:21
oi, mulle see õpitud abitus kohe meeldib.
Berta22. veebruar 2016, 08:55
Abimaht sündmuskohal vastas tegevusjuhistele. Super ju lausa, paremini ei saakski vist.
22. veebruar 2016, 10:05
koolis võiks rohkem siiski reaalsele hariduse andmisele keskenduda. aga näib, et põhilist rõhku pannakse demagoogia oskusele.
Tartu kiirabist22. veebruar 2016, 08:54
Minu vana ema juurde oli kiirabil tihti asja. Ei ole küll ühtegi halba sõna öelda, ainult head.
aga22. veebruar 2016, 10:04
Tartu kiirabi on üldse teine uba, mulle, südamehaigele on tihti kiirabi vaja olnud, pole iial olnud halba kohtlemist olgu ööl või päeval, või on mul brigaadiga vedanud
Zz22. veebruar 2016, 08:51
..eesti meditsiin on alasti-porno..
Infoks22. veebruar 2016, 08:48
Tegelikult ongi selline pindmine kuuma veega põletus kõige valusam. Kuna ohtu elule pole, siis kiirabi ei peagi sellega tegelema.
X22. veebruar 2016, 08:42
Kiirabis pole ju nelja töötajat ühes meeskonnas.
...22. veebruar 2016, 10:19
väga õige tähelepanek .Eesti kiirabi-brigaad on kolmeliikmeline.( https://www.riigiteataja.ee/akt/125112014004)
Joppenpuhhh22. veebruar 2016, 08:40
Olin 8 kuud katkise õlaköölusega,perearst käskis valuvaigisteid võtta. Ortopeed vaatas asja,kui läksin põlvega tema juurde. Lappis kokku. Tulemus on nüüd külmunudõlaliigese sündroom. Pole paha.
lasnamäe ivan22. veebruar 2016, 09:23
mädamat asja kui perearstindus on raskem leiutada,,need on oma dividendides nii kinni et inimene on nende jaoks tyytu kärbes kes oleks parem kui ära sureks
Ivanile23. veebruar 2016, 00:45
Vaata parem peeglisse Vanja! Mul on küll siper perearst. Aga sulle ma nime ei ütle , sinu jaoks on ta liiga hea.
To 8:4022. veebruar 2016, 09:25
Mul sama õlakõõlustega.Pool aastat vaevlesin õla valudega.Kaks korda tehti ultraheli mis ei näidanud s...gi.Seitsme kuu pärast sain opile.Pärast oppi oleks pidanud saama taastusravisse kuid sain alles 3 kuu pärast.Polnudki midagi enam taastada.Nüüd õlg ikka valus ja käsi jõuetu.See ongi"ravi eesti moodi"
Peiler22. veebruar 2016, 08:37
Kole on lugeda seda jubedat negatiivsust arstide kohta.Paljud arstid ju teevad südamega ja tänuväärset tööd,lausa ennastsalgavalt,aga tõsi ta on,et viimasel ajal on tõesti profesionaalset abi saada keeruline.Tõenäoliselt on nii arstid kui patsiendid süsteemi ohvrid.
Jaan ka ARVAB.....22. veebruar 2016, 08:34
1:: KAS KIIRABIL --POLEGI KOHUSTUST ----HAIGLA ENAM HAIGEID ÄRA VIIA)) VÕI PEAB NAABRI JAANI PALUMA ::::: TIHTI KUULEME ""KODUSELE RAVILE ------SEE NÄITAB SEDA ---ET HAIGLATE TÖÖD --MITTE ÜLE KOORMATA ????
---ET JÄÄB KOJU SURMA OOTAMA::: VÕI HELISTAGE HOMMIKUL PEREARSTILE ??? )))))))),,,???
AGA TARTUMAAL NÄEN TIHTI ----ET VALVE BRIGAAD KÄIB VAJADUSEL---IKKA TOIDU JÄREL (( --KA POODIDES--NO KEEGI EI KEELAGI ,, ::::: AGA SIIS VÕIKS VÄHEMALT HAIGE HAIGLANI KA VISATA::::
Jürka22. veebruar 2016, 08:42
Lõpeta see suurtähtedega karjumine, see oi vasta viisaka käitumise reeglitele! Ka pole vaja neid tireesid ja muid kirjavahemärke laduda.
See kõik näitab sind rumala ja väheharitud inimesena, kelle mõttetu jutu lugemiseks pole mõtet aega raisata. Muud sa sellega ei saavuta.
see Jaan22. veebruar 2016, 09:10
see Jaan vast ei näe väikest kirja vói on tal klaviatuur tuksis, vana ja väsinud mees...
..22. veebruar 2016, 09:42
see Jaan on ise kinnitanud, et on puudulik, no mis teha...
näe nalja22. veebruar 2016, 09:00
Isegi rikkis kell on kaks korda päevas õige. Ka Sina oled oma "mõttetööga" juhuslikult paarile asjale pihta saanud.
1. Kiirabil ei ole tõesti kohustust kõiki inimesi haiglasse kokku vedada.
2. Eesmärgiks on tõesti haiglate tööd mitte üle koormata - haiglas peavad olema patsiendid, keda on haiglas parem ravida. Tablette võib kodus ka süüa.
3. Paljude haigustega on tõesti võimalik hommikul perearstile pöörduda. See on osa kiirabitöötajate argipäevast - otsustada, kes läheb haiglaravile, kes hommikul perearstile.
P.S. Naabri-Jaan võib EMOsse viia aga hospitaliseerimise vajalikkuse üle otsustavad siiski arstid.
Jaanile22. veebruar 2016, 09:28
Jah, palu oma naabrimeest, las viskab sind arstile, kiirabi ei ole tõesti takso... Kuidas inimesed aru ei saa, et senikaua kuni kiirabi teid haiglasse sõidutab ilma mõjuva põhjuseta, vaagub keegi kuskil hinge... ja kiirabi jälle süüdi, et kohe ei torma. Kraadige ise oma palavikke ja võtke paracetamoli. Leidke apteegist üles valuvaigistid ja otsige välja perearsti telefoni number. Õpitud abitus!
...22. veebruar 2016, 10:22
andree22. veebruar 2016, 08:32
Riigikogu peab uue seaduse tegema,et kui teed keeta ära topi endale turbanit pähe.
Muidu on Sergei vingumine igati tore.
aga22. veebruar 2016, 08:15
räägiks siis palkadest kah ja käskudest mida ei tee kiirabi töötajad. nad ajavad näpuga järge mida tohib ja mida mitte teha, kõik on ette kirjutatud. ka see kui narks on tähtsam kui muidu õnnetus. Muidu on kohe kohtusse, kui sa omadest tunnetest ja teadmistest lähtud ja palk selle hävitava töö juures on naeruväärne.
nonii22. veebruar 2016, 08:21
palgad on kiirabis paremad kui head ja nende töö ei tohiks rahanumbrist sõltuda.
22. veebruar 2016, 08:32
tehku siis tööd, mille eest rohkem saab.
vaata aga22. veebruar 2016, 08:34
kas töötad kiirabis, päästes, mis? et siia haukuma tuled. kui sul ikka kohus kohe kukil on, kui eeskirju ei järgi ja omast emotsionaalsusest teisiti teed. palgad on seal väga nirud, kui pere taga on siis pea olematud sellise töö eest, kus ei ole söögi ega magamise aegu, isegi peldikust pead poole asja pealt ära jooksma. niiet ära siin haugu.
nojaa22. veebruar 2016, 09:26
aga see on ise valitud töö ju ja paljud teevad 300 eest tööd hästi. kõike ei saa rahaga siduda, ei tohi üle võimete elada. miinimumpalga saajatel on ka ``pered taga``. mitte et ma kiirabist halvasti arvan aga sinu jutt kuidagi närviline, äkki töökoha vahetus mõjuks hästi.
ainult22. veebruar 2016, 10:47
to nooja22. veebruar 2016, 15:34
Kõik ei sõltu isevalitud tööst, õeks ja arstiks ikka õpitakse ja ilma kiirabita te ju ei ela ja keegi peab seda autot ka juhtima, kanderame kandma , tilguteid panema. Iga pisema asja peale kutuste välja niipalju on seda va kiirabi vaja. Niiet ära närvitse siin, et pead vastu sõdima. Vat kus meil siin õpetaja, võta rahusteid..
Arstiabi Tartu moodi22. veebruar 2016, 08:13
Mul isaga selline juhtum. Hommikul isa häälitses imelikult ja ajas segast juttu. Kutsusime kiirabi. Kiirabi vaatas siit ja sealt ning asutas minekule. Avaldasin arvamust, et isa tuleks haiglasse viia, kuna sümtomid on insuldile omased. Kiirabi arst reageeris miu arvamisele väga nipsakalt, kuid lõpuks soostus haige haiglasse viimisega. Käsutas siis haige inimese 5 korruselt omal jalul alla, autos istuma ja haiglas samuti omal jalul kabineti ukse taha istuma. (Minu teada insuldi saanu tuleb transportida lamavas asendis jooksutamise asemel ning kohe peab manustama vere vedeldajat). Tänu haige jooksutamisele tabas insult kabineti ukse taga isat uuesti ja seekord halvati nii kõne kui üks pool kehast. Ühesõnaga inimene invaliidistus arsti ukse taga abi oodates.
on 22. veebruar 2016, 08:40
ikka sepad need tänase päeva arstid!
on ja olid22. veebruar 2016, 09:06
kuskil 30aastat tagasi sai lähedane inimene infarkti. kutsusime arsti kohale kes ütles, et gripp. õhtul kutsusime uuesti sest asi oli väga vale. tuli tegi südame kardiogrammi ja käskis riidesse panna. inimene läks omal jalal autosse ja haiglas teisele korrusele. ja siiamaani see arst paneb valesid diagnoose ja pohui.
22. veebruar 2016, 09:18
Ära üldista, kõik pole sellised.
arvan22. veebruar 2016, 09:26
ära üldista22. veebruar 2016, 10:11
igal alal töötab ebakompetentseid inimesi, see perearsti töö pole kerge, samuti kiirabis, näljapalgad ja selle eest pead inimesi päästma
Miks22. veebruar 2016, 11:49
siis töötad arstina, mina küll ei peaks ametit, mis vastumeelt! Väikese palga tõttu jätad inimese surema-no halloooo!!!
...23. veebruar 2016, 13:18
30a Tagasi ? ja siiamaani töötab ? see arst peab ikka kuradi vana olema siis praeguseks hetkeks :-))
....23. veebruar 2016, 13:27
30a.tagasi oli aasta 1986 .Siis oli ENS-V ja selliseid EKG aparaate polnud olemas ,mida oleks saanud koju patsiendi juurde kaasavõtta .südame gardiogrammi sai teha ainult haiglas.Kiirabi oli siis üldse väga kehva varustusega ,ja brigaadis oli 2 liikmeline arst ja autojuht või velsker ja autojuht. Nii et ,mõtle parem vale välja :-DD
teadmiseks sulle22. veebruar 2016, 10:28
insulti .on kahte tüüpi isheemiline ja hemorraagiline. kui viimasele verevedeldajat manustada on surm kindel .aga mis tüüpi insuldiga tegemist on saab selgitada välja ainult aju CT .
Kiirabis arste ei ole. 23. veebruar 2016, 01:01
Välja arvatud paaris suurlinnade reanimobiilis. Insuldi ja ajuverejooksu sümptomid on ühesugused ja ilma kompuuteruuringuta verevedeldaja andmine võib haige hoopis teise ilma saata. Ja asend ei mõjuta insuldi puhul asjade edasist käiku mitte kuidagi. Aga ülejäänu osas tuleb osutatud abi osas pretensioonid esitada raviasutusele või patsiendikaitse ühingule - ajaleht selles osas eksperthinnangut anda ei saa.
Arstiabi Tartu moodi23. veebruar 2016, 10:32
Võibolla tõesti on sul õigus nii verevedeldaja kui asendi puhul, aga ehk oleks kohene arstide tegutsemine haiglasse saabudes ära hoidnud teise insuldi. Lihtsalt ütlen, et haige jäeti tundideks kabineti ukse taha lihtsalt ootama ja alles peale teist insulti hakkasid arstid tegelema temaga. Kuid siis oli juba hilja, kahjustused on võrreldes esimese insuldiga suured ja pöördumatud.
...23. veebruar 2016, 11:49
esita siis kaebus antud haiglale ,kus asi toimus .siin pläägutanine ei vii kuhugi. Kõigil on kuskil ja kellegiga ebameeldivaid mälestusi ,probleemid lahendatakse ikka kahe osapoole vahel ,mitte kuskil kollases kommentaariumis targutades ,
sügisel 2015 - julm näide elust enesest23. veebruar 2016, 16:35
Tartu EMO ootas kaks päeva, et luumurruga ja ränkades valudes vanainimene ära sureks, jah, just nii oligi, oodati, et ehk sureb aga ei surnud. Esimese päeva jutt, et on teine opijärjekorras ei pädenud enam, tehti opp teise päeva õhtul ära, vintsutusest langes kooma aga tuli nädalaga välja. Hilisem ravi oli korralik ning hetkel on vanainimene kõbus ja rõõmus.
kuule jobu24. veebruar 2016, 13:56
ära aja iba, kedagi ei hoita ühegi haigla EMO-s 2 päeva, loll jutt...
hull22. veebruar 2016, 08:12
hea ,et kellad jäid alles aga noh -edu nüüd kohtuteel..
meie arstiabi tänapäeval22. veebruar 2016, 07:55
mais libastusin, põlves hirmus valu, mitu päeva kannatasin, lõpuks helistasin perearstile, ravi toimus telefoni teel kuna perearst töötab soomes enamuse ajast, sain tabletid, sõin terve suve, iga nädal helistasin perearstile, pikendas ravi. abi ei olnud, lõpuks otsisin tutvuse kaudu spetsialisti, selgus, et oleks kohe pidanud opile saama. sai lõpuks see tehtud, aga liiga hilja, lonkan ja nii vist jääbki
EESTI VABA--RIIGI ARSTIABI --!""TOODAB ISE INVALIIDE22. veebruar 2016, 08:17
EGA ROHKEM ABI POLEGI ---KUI PÖÖRDUD JAMAGA EMO --JUTULE ))
EGA OODATA POLE VAJAGI --""RÄNDAVAID PERE--ARSTE ::
JÄRGMINE KORD ---PÖÖRDUN OTSE LOOMA---KLIINIKU :::::SEAL PIDID
ARSTID PIDEVALT --VALVES OLEMA::
22. veebruar 2016, 09:11
maakonnas ei ole EMO, on vaid kohalik perearst
lihtsalt üks naine22. veebruar 2016, 08:33
Paistab,et miu perearst töötab ka vist Soomes ,kunagi ei saa tema juurde vastuvõtule---teda asendab resident,kes ei jaga muffigi ja oma abi saan õdedelt , kes oma teadmistega ületavad nii mõnegi arsti teadmised.
lihtsalt üks naine22. veebruar 2016, 08:33
Paistab,et miu perearst töötab ka vist Soomes ,kunagi ei saa tema juurde vastuvõtule---teda asendab resident,kes ei jaga muffigi ja oma abi saan õdedelt , kes oma teadmistega ületavad nii mõnegi arsti teadmised.
A.H.22. veebruar 2016, 06:19
Kiirabile oöeks pidand kokku valetama, et põletus toimus narkolaksu all olles. Siis oleks tegutsemine väga kuure ja professionaalne. Meie riigis ju narkarite elupäästmine on prioriteet number üks. Selleks ju see instants paistab olema loodud on, teistega tegeletakse vaid siis kui rahalist ja ajalist ressurssi üle jääb.
narkomaanidest22. veebruar 2016, 10:22
ei maksa üle ironiseerida. narkarid ei ole mitte prioriteet 1, vaid asi on selles, et kui inimese elu on ohus, sis on kohustatud kiirabi tema elu päästma. kui ta seda ei tee või teeb ametialase lohakusega, on oht, et ta vabastatakse distsiplinaarkorras töölt. või on sellest raske aru saada?
A.H. , to narkomaanidest22. veebruar 2016, 22:54
Kas sa lugeda oskad? Mida ma rääkisin: tulebki valetada, et olid põletada saades narkolaksu all, siis nad distsiplöinaarkorras sussi saamise hirmus hakavad end liigutama. Kui oled tavakodanik siis on neil pohhuj, siin järjekordne näide et mingit distsiplinaarkaristast ei järgne. Kas jõudis kohale?
ikkagi ei saa vastust.23. veebruar 2016, 10:40
Mis põhjusel peaksid narkkarid olema eelistatud patsiendid kiirabile ,mis kasu saab kiirabi narkkaris rohkebm ,kui mitte narkkarist? Miks peaks saama kiirabi distsiplinaarkaristuse ,kui jätab narkkari abita?aga siis ei saa ,kui mitte narkkari jätab ?
...22. veebruar 2016, 10:36
Seleta palun lahti jah ,miks peaks narkomaanid olema kiirabile prioriteet nr. üks mina just arvan ,et narkomaanid on kiirabile ohuallikas ,võivad ootamatult rünnata ,lisaks suur võimaus ,et IHV-i kandjad seega tuleb nendega eriti ettevaatlikult tegelöeda ,et ennast mite nakatada . Nii ,et palun seleta miks on narkomaanid sinuarvates kiirabile eelistus patsiendid???? OOTan huviga.
A.H.22. veebruar 2016, 22:50
Seletan: senine praktika näitab et on prioriteeet number 1. Pole ükski narkar koolema jäetud, erivevalt tavakodanikest, kes maksumaksjana ka kiirabiteenust ülalpeavad.
...22. veebruar 2016, 23:20
Kes kuhu on ;koolema; jäetud ? Kujutata sa ette situatsiooni . tänaval lamab teadvusetu noormees näost sinine hingab 5-6x. minutis .Kohale tuleb kiirabi vaatab eemalt lööb käega ,et nagu nii narkar, milleks puutuda ja sõidab minema.Ja hiljem selgub ,et see oli sinu poeg või lähedane. Mis siis teed .lased kiirabijaama õhku ?Või oled sa näinud linnavahel massiliselt ;koolema; jäetud sinu nn. tavakodanikest maksumaksjaid ? Või ,et kiirabi ei võta kannatanuid liiklusõnnetustelt või muudelt õnnetustelt kaasa? kiirabi ongi ju mõeldud eluohlike seisundite tarbeks .Isegi antud loos ei olnud ju tegemist eluohliku seisundiga .
ühinen arvamusega23. veebruar 2016, 01:06
Kuldsed sõnad, nii ongi.
to A.H.23. veebruar 2016, 18:05
Kas sinu arvates sõidab kiirabi mööda linna ringi ja otsib ise narkareid? Ei kullake, kiirabi peab enne keegi sellele narkarile kutsuma, näiteks keegi sinusugune. Kui kiirabi on kutse saanud, siis on ta kohustatud välja sõitma ja seda narkarit abistama, ükskõik kui vastumeelt see nendele endile ka poleks.