Lapsed

Seitse nõuannet neile naistele, kes tunnevad, et rasedus on talumatult raske (4)

Õhtuleht.ee, 16. märts 2016 11:10
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kuigi lapseootus on üldjuhul puhas rõõm, võib mõnedele naistele rasedusega harjumine ning sellest rõõmu tundmine võimatuks osutuda.

Bellybelly.com.au annab nõu neile naistele, kes tunnevad, et rasedusega toimetulek on nende jaoks talumatult raske.

Samal teemal

1. Ole oma tunnete vastu aus. Sulle tundub, et kõik teised kiirgavad õnne ja õndsust ning see paneb sind raseduse mittenautimise pärast süüd tundma. Tegelikkus on selline, et tõenäoliselt on enamus naisi oma olukorras veidi kõhklevad, kuid välja näidatakse oma vapramat poolt. Sestap on parim, kui iga naine püüab oma tunnete vastu aus olla ja oma rasedusest huvitatuile ka ausalt rääkida.

2. Räägi oma rasedusest. Kui saad kellegagi vabalt rääkida, on sel hindamatu väärtus, sest juba probleemist rääkides võib sellest palju kasu olla. Kui saad kellegagi ausalt enda olukorrast rääkida, võib temast saada sinu usaldusisik, kes sind terve raseduse vältel toetab ning julgustab.

3. Ära tunne süüd. Naised, kes rasedust ei naudi, võivad end seepärast süüdi tunda ja hakkavad kartma, et raske raseduse tõttu ei pruugi nad emaduseks valmis olla. Püüa aga mõista, et su tunded on täiesti normaalsed. See, kuidas naine tuleb toime raseduse kuluga, ei ole kuidagi seotud tulevase emadusega.

4. Leia uusi sõpru. Ilmselgelt ei leia sa rasedust mittenautijate tugigruppi, kuid see ei tähenda, et sinusuguseid naisi olemas poleks. Kui sa räägid oma tunnetest ausalt ja avatult, kohtad sa kindlasti teisi samasuguste probleemidega rasedaid. Pilk tasub peal hoida ka internetifoorumitel, sealtki võid leida mõttekaaslasi.

5. Keskendu finišile. Püüa meeles pidada, et sa ei rasestunud rase olemise pärast. Rasedus on teekond, mis võib olla künklik ja konarlik, kuid lõppu jõudes saad kätel hoida oma tillukest beebit. Keskendugi oma raskematel päevadel just talle. Ja pea meeles, et raseduse mittenautimises ei ole mitte midagi taunitavat.

6. Vaata üle oma elustiilivalikud. Su magu on nagu sinu teine aju, mis sisaldab suuremat osa sinu immuunsüsteemist ja osaleb ka õnnehormoonide tootmises. Ehk teisisõnu: see, mida sa sööd, mõjutab ka su tundeid. Söö tervislikult, joo ohtralt vett ja võimalusel kõnni iga päev kuni pool tundi. See tõstab kindlasti su tuju.

7. Hoia kallimaga lähedast sidet. Üksteisest võõrandumine ja sellega seonduvad suhteprobleemid võivad sind raseduse ajal samuti endast välja viia. Kui tunned, et suhtes on madalseis, hakka iga päev oma partneriga rääkima. Vajadusel otsige abi spetsialistidelt, sest kui suhe jääb keeruliseks, tekitab see lisamuret ja kahtlusi nii tuleviku kui lapse saamise osas. Kui lahendate suhteprobleemid juba eos, mõjutab see raseduse kogemist kindlasti positiivses suunas.

Samal teemal

08.04.2016
Elutempo kiirenemine paneb pisiperele hiljem mõtlema: millised ohud kaasnevad?
05.04.2016
Üheksa võimalikku märki rasedusest
07.01.2015
Millal on õige aeg rasedusaegsete emotsioonidega abi otsida?
12.11.2013
Enneaegse lapse ema: «Näha, kuidas sinu beebi on ühendatud juhtmetega masinate külge, on väga kohutav.»