Meeled

Lõõgastumise kiirkursus: kuidas maandada stressi 60 sekundiga? (2)

Õhtuleht.ee, 17. märts 2016, 11:30
Foto: PantherMedia / Scanpix
Pika aja jooksul kestev tugev stress teeb kehale rohkem kahju, kui vaid juuste halliks muutumine. Kroonilise stressiga inimestel on järgmise 10 aasta jooksul 59% suurem risk haigestuda insulti, kinnitavad Minnesota Ülikooli teadlased.

See võib olla tingitud sellest, et stress võib vallandada kehas põletikulised protsessid, mis omakorda mõjutavad verevoolu ajus.

Samal teemal

Seepärast tasub tähele panna, kui miski sind endast välja viib ja vastavalt tegutseda. Õnneks saab stressi leevendada ka imelühikese ajaga. Seega:
 
Kui sa oled üks neist kiirustavatest inimestest, leia oma tihedas päevakavad siiski 60 sekundit iseendaga tegelemiseks. Pane taimer käima, sule silmad ja hinga minuti jooksul sügavalt sisse ja välja, jälgides seejuures oma mõtteid. Selline kiirversioon mediteerimisest aitab vähendada vererõhku ja parandada undki.

Teine võimalus on rakendada survepunktiteraapiat, mille põhimõte on teatud kehapunktidele survet avaldades lihaspingetest vabaneda ning vereringet ergutada. Stressi leevendamiseks sobib hästi kolmanda silma punkti mõjutamine. See asub kahe kulmu vahel kohas, kus saavad kokku nina ja otsaesine. Aseta nimetissõrm ja keskmine sõrm sellele punktile ning hoia neid seal minuti jagu samal ajal punktile kerget kuni keskmist survet avaldades.