Treenimine

Spaas kiika tervise tugevdamiseks ka rühmatreeningutesse (1)

Liina Metsküla, 8. aprill 2016, 13:50
Foto: Vida Press
Spaasse minnes ei pea jääma ainult mudavanni või massaažilauale vedelema, kiigata tasub ka rühmatreeningutesse. Väikestes gruppides toimuvate treeningute eesmärgiks on päästa tervisehädade küüsist ning ärgitada rohkem liikuma.

Spaad pakuvad võrdlemisi laia valikut rühmatreeninguid, mis võiks tinglikult jagada kaheks ehk kuival maal ja basseinivees toimuvad.

Näiteks Tartus asuv Dorpat SPA pöörab süvendatult tähelepanu saalis toimuvatele seljatreeningutele. „Meil on maja füsioterapeute täis ja seetõttu kõik treeningud tervise suunitlusega. Need ei ole tüüpilised spordiklubi tunnid, vaid pigem sellised keha ja meele treeningud. Me ei aja oma stiilivariatsioone väga suureks, vaid püüame tegeleda pigem taastusraviga,“ selgitab raviteenuste juht Merlin Võsu.

Rühmatreeningud on head hädade ennetamiseks

Võsu nendib, et liigesehaigused on levinud tervisemure ning seetõttu on spaades pakutavad rühmatreeningud head ennetamiseks või ravi kõrvalt praktiseerimiseks.

Samal teemal

„Kuna kõik meie treenerid on tervisespetsialistid, on nad väga teadlikud sellest, mida teevad, nende treeningud on hästi läbi mõeldud. Nad teavad, mis kehas toimub, milline liigutus on milleks,“ räägib Võsu.

Nagu mainitud, ei toimu spaade rühmatreeningud ainult saalis, vaid ka basseinis. Haapsalus asuv Fra Mare Thalasso Spa pakub vees kolme erinevat treeningut: vesivõimlemist, vesiaeroobikat ja hõljumisteraapiat.

„Esimese näol on tegemist muusika saatel rahuliku tempoga tehtava klassikalise vesivõimlemisega, aeroobika elemente sisaldav vesiaeroobika on intensiivsem ja rohkem kaloreid põletav treening. Hõljumisteraapia on aga mereveebasseinis toimuv eriline teraapia, kus klient hõljub veepinnal. Veepinnal püsimiseks kasutatakse spetsiaalseid vahendeid, kuid oluline on, et hõljumise ajal on kliendi kõrvad täidetud veega,“ kirjeldab turundusjuht Piret Piiper.

Kes millise treeningu – kas saalis või vees – kasuks otsustab, sõltub inimesest. „Tegelikult ei saa rühmatreeningu kasutegurit mõõta parema või vähem parema skaalal. Igati head ja meile kasulikud on mõlemad,“ lausub Piiper.

Kui palju aga mõnusate hoolitsuste asemel üldse tervislikke rühmatreeninguid eelistatakse? Fra Mare Thalasso Spa-s on pikkades ehk seitsme ööbimisega pakettides hoolitsused jagatud individuaalseteks ja grupihoolitsusteks, millest viimaste hulka kuuluvad ka rühmatreeningud.

„Need, kes käivad spaas iluhoolitsustel, ei ole meie rühmatreeningutes osalejad. Küll aga kattub see seltskond massaažis käijatega,“ lisab Võsu oma tähelepaneku.

Rühmatreeningutes lähtutakse inimese vajadustest

Nii Dorpati kui Fra Mare esindajad kinnitavad, et nende rühmatreeningutesse on oodatud ka need, kes pole varem kuigi palju treeninud.

„Meil on igal treeningul erineva treenituse astme ja ettevalmistusega klient, seega ei eelda rühmatreeningud mingit füüsilist ettevalmistust. Kuna grupid ei ole väga suured, saab instruktor treenitavatele paljuski läheneda individuaalselt ning samuti saab klient ise oma tempot reguleerida,“ räägib Piiper. Töö toimub selle nimel, et ärgitada inimesi liikuma ning anda neile koduseks võimlemiseks vajalikud näpunäited.

„Meil on tihti nii, et kui inimene tuleb enne tunni algust ja ütleb, et tal on mure, näiteks ta ei saa olla teatud asendis või et kindel koht teeb valu, siis treener pöörab nendele asjadele rohkem tähelepanu. Me püüame järgida inimese erivajadust,“ ütleb Võsu, kelle sõnul juhendatakse treeninguid alati lähtuvalt inimesest.