Hea nõu

25 nippi igapäevaelu tervislikumaks muutmiseks 

Õhtuleht.ee, 27. aprill 2016, 10:55
Foto: PantherMedia / Scanpix
Tervist saab parandada väga lihtsate elumuudatustega, kirjutab Daily Mirror ja rtoob välja 25 nippi igapäevaelu tervislkumaks muutmiseks.

1. Mine töö juurde trepist, mitte liftiga. See on oivaline trenn.

2. Pühapäeva pärastlõunal kamanda perekond jalgrattasõidule.
 
3. Jälgi toiduportsude suurust. Lihatükk ei tohiks olla laiem rusikast, taldrikul ei tohiks olla rohkem toitu kui kahe käelaba jagu. Kõige kavalam nipp: osta väiksemad taldrikud!

4. Ära söö rämpstoitu üksnes seetõttu, et su lapsed seda armastavad. Serveeri neile sama toitu, mida teistele.

5. Tee vähemalt kord päevas ise süüa ning naudi seda pere seltsis.

6. Näri iga suutäit vähemalt kümme korda, nii tunnetad toidu maitset.

7. Kuluta kaloreid majapidamis- ja remonditöödega. Tolmuimejaga tuuseldamine ning pesutriikimine on päris tõhusad treeningud.

8. Püüa süüa iga päev ühel ja samal kellaajal.

9. Kui võimalik, vali rasvavaesed piimatooted, võileivakatted ja salatikastmed.

10. Püüa kõndida iga päev 10 000 sammu. Arve pidamiseks osta spetsiaalne sammulugeja.

11. Kui sul tekib hirmus magusaisu, püüa kommide asemel süüa värsket või kuivatatud puuvilja.

12. Mõtle sügavalt järele, enne kui tõstad endale toitu teist korda ette.

13. Pärast põhiroa söömist oota 20 minutit, enne kui võtad magustoitu. Kui kõht on täis, püüa desserdist loobuda.

14. Töö juures tõuse iga tunni tagant püsi, ringuta ja jaluta.

15. Joo mahla asemel vett.

16. Piira alkoholijoomist, sest see on kaloririkas.

17. Söö iga päev vähemalt viis portsu puu- ja köögivilja – kokku 400 grammi.

18. Broneeri oma kalendermärkmikus treeninguks igal nädalal kolm pooletunnist auku. Pea aegadest kinni nagu iga kohustuse puhul.

19. Söö ainult köögilaua taga, ära mõnule teleka ees.

20. Vii töö juurde tossud ning tee lõunatunni ajal reibas jalutuskäik või isegi sörkjooks. Ammutad energiat terveks päevaks.

21. Osta saumikser ja valmista endale hommikusöögiks tervislik puuviljasmuuti. Et kokteil annaks rohkem energiat, lisa kõrvitsa- ja seesamiseemneid.

22. Eelista rafineerimata süsivesikuid, nagu näiteks pruuni riisi, pastat ja täisteraleiba. Neis sisalduv energia vallandub aeglasemalt ja hoiab veresuhkru normis.

23. Võta eeskuju jaapanlastest, kes püsivad saledad tänu sushis sisalduvale toorele kalale ja riisile.

24. Kui häbened teiste ees treenida, osta trennivideo ning rassi koduseinte vahel.
 
25. Seksi ennastunustavalt. Kirglik vahekord põletab kaloreid ja trimmib keha.
 

Samal teemal

24. märts 2016, 17:07
Mis on peamised viljatuse põhjustajad?
9. märts 2016, 13:05
Liina Randpere: tervisesport on nagu keeleõpe
19. jaanuar 2016, 10:12
KÕRGVERERÕHUTÕBI KIMBUTAB? Joo teed, vähenda stressi ja liigu rohkem!
14. september 2015, 09:16
Milliseid vitamiine vajavad eakad?