Keha

Seitse tervisepattu, mida sa teed iga viimne kui nädalavahetus (10)

Õhtuleht.ee, 18. juuni 2016, 13:53
Foto: PantherMedia / Scanpix
Esmaspäevast neljapäevani oled sa kindel kui kalju, käid trennis ja toitud tervislikult. Kui reede õhtu kätte jõuab, oled justkui teine inimene, kes on unustanud kõik selle, mida ta elus tähtsaks on pidanud.

Tasub aga meeles pidada, et nädala jooksul oma tervise eest hoolitsemine ei lunasta nädalavahetuse pattusid. Võib juhtuda hoopis nii, et nädalavahetusel kõiki oma tõekspidamisi üle parda heites teed tervisele veel suurema karuteene, hoiatab veebikülg Women´s Health. New Yorki dietoloog Isabel Smith loetleb seitse levinuimat nädalavahetuse tervisepattu.

Samal teemal

1. Liigne joomine. Alkoholi liigtarbimine põhjustab kehas dehüdratsiooni ja maksakahjustusi. Lisaks tekitab see uneprobleeme ning keha ei jõua taastuda. Tulemuseks: immuunsüsteem nõrgeneb ning sa jääd haigeks.

2. Aja veetmine sotsiaalmeedias. Kui sa lõpuks töölaua tagant vabaned, on väga ahvatlev ka tänaval jalutades snäppida, instagrammida ja Facebooki uudisvoogu jälgida, rääkimata selle voodis tegemisest. See aga tähendab, et aju ei puhka ning sa väsitad end üleliia. Lisaks põhjustab selline pidev valguse värelemine silmade ees melatoniini tootmise vähenemist ning see omakorda tähendab vähem vajalikku und. Õpi ometi oma tervise nimel puhkama!

3. Hommikuti kauem magamine. Kui nädala jooksul ärkad vara, on varajane ärkamine nädalavahetusel viimane asi, mis sa teha tahad. Kuid hommikuti kauem magamine ei ole arukas, sest see lööb sisemise kella rikki ning nii oled sa esmaspäeva hommikul uimane. Parim valik on pidada kinni päevarežiimist seitsmel päeval nädalas.

4. Rämpstoidu söömine. Võid ju küll arvata, et mis kahel päeval rämpstiudu õgimine kehale teeb, kuid süües nädal aega tervislikult ja nädalavahetusel rajalt kõrvale kaldudes tekitad kehale suure stressi, mis omakorda toob kaasa keha vananemise, kroonilise väsimuse ning põletab neerupealseid. Rääkimata kõigest sellest halvast, mida rämpstoidu söömine kaasa toob – puhitusest väsimuseni välja.

5. Meigiga magamaminek. Keegi ei saa eitada, et pärast pikka peoõhtut meigiga voodisse langemine on väga ahvatlev. Kuid püüa end ikka viieks minutiks kokku võtta, et oma nägu puhastada. Meik sisaldab enamasti kemikaale ning need imenduvad muidu läbi naha kehasse.

6.Tegemata töö tegemine. Kui nädala sees asjadega valmis ei saa, ära püüa seda ka nädalavahetusel teha. Nädalavahetus peab olema lõõgastumiseks, vastasel juhul kimbutab sind väsimus, keskendumisraskused ja stress ehk sa ei suuda teha enam sedagi tööd, mida seni tegid. Stressiga seostatakse pealegi suurt hulka kroonilisi tõbesid.

7. Rassid liigselt jõusaalis. Need, kes nädala sees on väheaktiivsed, ei tohi ka nädalavahetusel oma keha liialt koormata. Keha vajab mõõdukust, ülekoormus soodustab haigeks jäämist. Püüa ikka igal päeval leida minuteid enda treenimiseks.

10 KOMMENTAARI

p
püüan elada tervislikult 20. juuni 2016, 18:39
teen iga nädala lõpus ühe hea sex-i kuuri mehe sõbraga salaja,see ainult paar tundi eraldi üüritud korteris,siiani ideaalselt õnnestunud.Soovitan kõigile,rida aastaid tänu sellele üli hea tervis.
e
Erla 19. juuni 2016, 13:11
Ei joo, ei söö rämpstoitu, ei maga kaua. Trenni teen igapäevaselt. Mehena ei pea meigist lugu. Kui millegagi neist punktidest patustan, siis punkt 2.
Loe kõiki (10)

TOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee