Hea nõu

ARVUTIGA TÖÖTAJALE: viis harjutust silmade tervise eest hoolitsemiseks 

Silja Paavle, 14. juuli 2016, 15:30
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kui teed arvutiga tööd, on äärmiselt oluline anda silmadele regulaarselt puhkust ja nendega niiöelda võimelda.

Selle kõige kõrval ei tohi unustada piisavalt juua - ka vedelikupuudus muudab silmad kipitavaks ja kuivaks.

Tööelu portaal toob aga viis harjutust silmade tervise eest hoolitsemiseks.

Pilguta rohkem

Silmade pilgutamine tekitab rohkem vedelikku, mis jaotub kogu silmas ja silmad ei muutu liiga kuivaks.

Luba pilgul uidata

Vali vähemalt kolm keskset punkti ruumis ja mõned õues nagu näiteks pilt seinal või tulelüliti, puu akna ees või hoone teisel pool teed. Aegajalt lase enda pilgul hüpata ühelt keskselt punktilt ruumis ühele õues. See ennetab ühepoolset pinget silma musklites.

Tee lühike paus

Vaata väga aeglaselt kaugusesse ja liiguta enda silmi ülespoole ilma pead liigutamata. Hinga sügavalt ja vaata allapoole nii kaugele kui võimalik. Hinga veelkord sügavalt ja korda kogu harjutust viis korda. Seejärel tee sama harjutust veel viis korda pöörates silmi paremale ja vasakule.