Terviseuudised

Kolme hambaga maamees: "Riik naerab meie üle. Meie naerame hambutult vastu!" (186)

LISA KOMMENTAAR

Reede1. august 2016, 13:12
Kui aastakümneid ei ole inimene oma suuhügieeni eest hoolt kandnud ja järjekindlalt hammaste ravisse panustanud ei ole eetiline tulla väikest hüvitist kiruma. Viga ei ole vaesuses, raha puuduses vaid lolluses.
30. juuli 2016, 12:52
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
leenin30. juuli 2016, 13:00
ekrelased on väga närviline rahvas. Karta on, et peale mainitud seltsieeste võimuletõusu, tühja sahtli, probleem pigem süveneb, kui paraneb
leo30. juuli 2016, 11:01
Need kolm hammast sümboliseerivad kolme koalitsioonierakonda
arvamus30. juuli 2016, 09:47
Kallite pagulaste hambaraviks riigil raha jätkub, kohalikud 2 järgu tondid närigu muru ja vaadaku ise, kuidas hakkama saavad.
29. juuli 2016, 20:55
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
rõõmus Roobert29. juuli 2016, 21:21
E-valimistel kohtume sinuga, reformierakonna mahavõtja !
arvan nii29. juuli 2016, 17:46
et pistku see rii oma sandikopikad pikalt,las eliitvargad varastavad ja kandivad rahulikult ja karistamatult see on kõige vajalikum tegevus...ega ikka pätiriigist asja enne saa kui ikka pätid juhtivatelt kohtatelt kaovad,seniks aga tehke samuti kui eliit pätid ,vargad ja raha tuleb,näiteid on palju ja aina tuld kuni võimalik,
Jajah!29. juuli 2016, 17:15
See hambutuse teema on tõesti hull.Ilmselgelt on enamikel juhtudel tegemist suhtumisega endasse, sest ülelahe tööl käivate inimeste ja eriti noorte meeste hambad ei kannata ka kriitikat. Tean omast käest, et kui tahta, siis sealse palga eest saab hambad suhu küll.
mul jälle nii29. juuli 2016, 17:01
et rahast poleks kahju aga arstid tunduvad kuidagi nõutud plomm pannakse nagu vene ajal aga edasi on tume maa
Eit29. juuli 2016, 16:38
On aastaid parasjagu, pisut üle 70 aasta. Hambad on alles. Ei midagi erilist - tavapärane hooldus.
Mina olen küll õnnellik, et hambaravile on üldse mõeldud, 30 Euri tööealistele ja 85 Euri pensionäridele. See on kokkuvõttes väga suur summa. Pealegi ei kasuta seda ka kõik ära, sest kui vajadust pole, pole ka kulu. Hoidkem oma tervist ja ärge viriusege!
Taat29. juuli 2016, 21:23
Sinusugused eided on kogu oma maise elu ahtrad olnud !Ei lutsuta ega laksuta ja nii need hambad siis suus püsivadki.
Enduser29. juuli 2016, 14:42
Teeks mingi võimaluse, et ma saaksin enda hambaravi hüvitise annetada kusagile fondi ja siis sealt fondist saaksid abivajajad enda hambad korda. Mitte, et kui ma seda ära ei kasuta siis riigiametnik saab endale kopsaka preemia. Ma kujutan ette, et väga paljud inimesed mitte iialgi ei kasuta seda hüvitist. mitu väikest summat annaks kokku ikka hea suure summa.
29. juuli 2016, 14:22
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Milla29. juuli 2016, 15:23
OK, maha! Ja arvad, et kui kesikud ja ekrelased pukki saavad, saad hambad korda? Unista edasi! Pigem hääleta refikate poolt edasi, siis säilib vähemalt su sinine unistus, mida ainult nende tõttu ei saa realiseerida. Aga muidu kaotad ka unistuse!
Märjad unenäod29. juuli 2016, 16:07
Hambahaldjas Edgar tuleb öösel , äsab oma võlukarguga ja kogu sahtel on jälle korras ! Ainuke viga on see , et need on sovietiaegsed raudhambad .
Mis need minu hambad teie prset torgivad29. juuli 2016, 18:10
Minul korras a teistel ei ole
Raha eest saab kõike!29. juuli 2016, 14:08
Ka mõnede riigikogulaste suus on näha hambaid, mis vajaks hambaarsti. Kui ka nende megapalga juures ei saa hambaarsti juurde mindud, siis mida me imestame maameeste üle, kelle palgad on üldse olematud!
tead..29. juuli 2016, 15:03
Normaalne maamees ei kurdagi elu üle, tal on alati leib laual, kõht täis ja hambad korras. Hambutud on need, kellel pole põldu, pole haridust ega ka erioskusi ja ilmselt ka mitte tahtmist, et oma elu ja hambad korda saada. Tunnen piisavalt palju maainimesi ja kõigil on korralikud hambad suus, mis sest, et palgad on väikesed. Pigem võiks osata olla tänulikud, et riik on valmis oma pisikese panuse andma, mitte ei oota kogu aeg käsi pikal erinevaid toetusi!
to: tead..29. juuli 2016, 16:07
Sinu arvamuse kohaselt, kes tööd teevad saavad õiglast palka. Teil võib seda haridust olla, aga mõtlemine ja arusaam on kolme aastase tasemel!
to: to: tead.. / 16:07, 29. juuli 2016 29. juuli 2016, 18:59
sa oled ikka väga rumal!
Eesti Nokia29. juuli 2016, 13:57
Siin meil otsitakse Eesti nokijat ja tehakse järjekordselt (uskumatu!) rahalisi kulutusi selle märgi otsingule. Eesti nokijaks võiks olla märk, millel on hambutu naeratusega inimene ja ümber kiri: "Riik, millel puudub solidaarsus ja empaatiavõime!"
Kõik kodanikud ühele pulgale29. juuli 2016, 13:41
Teeme siis nii, et keegi ei saa riigis tasuta ravi ja kõik tuleb maksta kinni endal. Vaatame siis, kui terved ja säravad hambad suudetakse säilitada. Noorematel on praegu siin hea haukuda, sest riik teeb neil tasuta hambad korda ja seda tehakse üsna kvaliteetselt. Ei ole enam vene aja tase, kus hambaplomm kukkus eisimese kuu jooksul välja. Vene ajal elanud inimeste hambad ongi katkisemad kui tänapäeva inimestel.
Aili S.29. juuli 2016, 13:32
Aga pange tähele, et lapsevanemad, kel endal suus puhta surnuaed ja lapse mahakukkunud lutti oma suust läbi tõmmates "puhastavad" ning magusaid jooke lutipudelist lutsutada annavad, ega pese hambaid ja ei tee suurt numbrit ka sellest, et lapsed ei pese...nõnda see "eeskuju" lumepallina veereb kahjuks. Inimene, kes ise oma hammaste eest hoolitseb, kasvatab ka lapsi samas vaimus, õpetab kuidas õigesti harjata ning kontrollib ja selgitab, mis juhtub siis, kui hambad käest lasta!
29. juuli 2016, 13:40
Sellega meenub mulle, et kaaries on nakkushaigus! Just selline lusika ja luti enda suust läbi tõmbamine ja lapsele suhu panemine annab juba väga varajaselt selle inetu hambaaukude tekke kaasa. Ja see on tõsi mis tõsi.
no29. juuli 2016, 12:51
minu suu oma 68 eluaastaga sobib küll Rõivase ja Ossinovskiga ühte ritta!
Selleks pole vaja tuhandeid, vaid lapsepõlvest pärit harjumust hammaste eest hoolitseda!
Inimestel on lihtsalt valed prioriteedid.
To no29. juuli 2016, 13:08
Targutada on hea, aga osadel inimestel ongi kaasa antud nõrgemad hambad. Ka ise olen korralikult hambaid pesnud ja suuvett kasutanud. Aga vaatamata sellele hambad lagunevad ja hambaemail kulunud. See 30 eurot on pigem mõnitamine. See raha kulub ainult raviplaani koostamise peale. Mis teha, kui meie riik ei panusta rahva tervisesse vaid militaari. Ju on kaitsevägi oluliseim prioriteet kui oma inimene!
jan29. juuli 2016, 20:02
kui pole oma kaitseväge pole sul vaja oma hamaidki
no31. juuli 2016, 14:27
hambaemaili kulumine on vale hambapesu/hambaharja tulemus. Mul pole küll mingit raviplaani vaja, kui siis väike plommike aastas. Selle jõuan oma pensionist ära maksta küll.
minu arust29. juuli 2016, 13:44
Ossinovskil ja Tsahknal on väga koledad kollased hambad. Võeh!!
29. juuli 2016, 14:13
Isegi ühes ja samas peres samade võimalustega ja samasuguste harjumustega hammaste hoolitsemisel ei ole kõigil pereliikmete hambad alati ühesuguselt ilusad ja tugevad.
Mis puudutab noorte hambutusse, siis tean ise paari noort inimest kes on kurtnud et purihamba valutamisel on hambaarsti esimene reaktsioon: välja tõmmata. Hea hambaarst aga püüab siiski hambaraviga säilitada hammast ning jätta väljatõmbamine viimaseks variandiks. Veel hullem kui arst tõmbab välja hoopis vale hamba. Ka seda on juhtunud.
Aga see on õige, et teatud erialal töötades hakkavad hambad kiiremini lagunema.
29. juuli 2016, 16:31
Vahest tahab inimene ise hammast välja tõmmata, mitte lasta arstil ravida.. sest see 200€ juureravi käib üle jõu.. aga ei mõelda, et kui kõik lõpuks välja kisud siis on implantaate vaja ja üks implantaat krooniga on juba 1000€.. Nii, et.. valikute küsimus. Lõppude lõpuks on kulud suuremad.
noooo29. juuli 2016, 23:55
On ikka odavamaid variante ka.
30. juuli 2016, 12:12
Odavamad on proteesid aga kui sul ei ole lõpuks alalõuas ühtegi hammast alles, siis tuleb implantaadid juurde lisada, sest protees ei hakka ilma nendeta suus püsima!
aaa29. juuli 2016, 14:50
ma tean mitut meest, kes hambaid peseb kord nädalas saunapäeval. Aga neid tuleb iga päev 2korda pesta.
29. juuli 2016, 15:40
Sa võid oma hambaid pesta kasvõi 20 korda päevas, aga kui su organismis on D vitamiini puudus, siis lagunevad nad sul sellest hoolimata ning kukuvad iseenesest välja. Meie kliimas on päikest siiski väga vähe ning arstid ei tee kõiki analüüse, et olukorda teada saada. Piisav kogus D3 on vajalik luude ja hammaste tugevnemisel ja loob ka kaitse hammaste väljalangemise ja igemepõletiku vastu.
kas sa kah tead aaa30. juuli 2016, 09:17
mida tegelikult hambapastad sisaldavad.
no31. juuli 2016, 14:31
ei või ikka küll 20 korda päevas pesta! Hambaemaili kulutad ära ju!
Kõike tuleb MÕISTUSEGA teha!
Carina29. juuli 2016, 12:31
Mu täditütar on hambaarst ja on alati rääkinud, et sellise "sahtliga" patsiendid, nagu see külamees Mart, on eranditult inimesed, kellel on olnud üks või 2 hambaauku või muud kaarieseprobleemi ning kes on jätnud hambaarsti juurde minemata...aastaid, 10-15 aastat on tavaline! Selle taga on mingi hirm, ajapuudus, vahel ka rahapuudus jne. Loogiline, et kui sellise surnuaiaga LÕPUKS hambaarsti külastad, peab rahakott puuga seljas olema ja ka sellest ei pruugi enam abi olla, kui katkistest hammastest on alguse saanud südame jm kroonilised haigused :( Ma käin 1x aastas ühes teises kohas kontrollis, maksan selle 5 € läbivaatuse eest, aga olen kindel, et mingit hambaauku pole arenemas...ja kui on olnud, siis kohe ka ära parandanud, sest selle raha, mis läheb 1 augu parandamisele, olgu kasvõi juureraviga saab ikka kuidagi kokku koguda! kes ikka oma mugavusest või lollusest aastaid hambaarsti vältinud, pole mõtet riigi, ega teiste seast süüdlasi otsida!
29. juuli 2016, 12:50
Hambaaugud tekivad ka näljutamisest. Organism ei saa vajalikul määral toitaineid ja vitamiine.
huvitav29. juuli 2016, 15:06
Imelik, et need hambaaugud on kõigil neil kellel õlle ja suitsu jaoks on alati raha!
neil on ka29. juuli 2016, 23:57
arvuti, internet ja palju vaba aega :)
To Carina29. juuli 2016, 13:13
Teil on kerge targutada. Kuid vene ajal parandati hambaid nii viletsasti ja ükski plomm ei pidanud. Nii need hambad suust kadusid. Tänapäeval on hambaravi tasemel ja kuni 18. eluaastani ravitakse tasuta, mis annab hea stiimuli regulaarses kontrollis käimiseks, sest väikese augu parandamine ei ole väga kallis. Kui sul on enamus hambaid kadunud, siis peab olema ikka väga paks rahakott, mida maainimestel niikuinii ei ole. Kui riigis oleks rohkem solidaarsust, siis võiks neid inimesi rahaliselt rohkem toetada, kelle hambad on hullus olukorras! Rumal on loota, et 30 eurot on neile väljapääsuks.
Carinale29. juuli 2016, 23:54
Kas sinu täditütar pole sulle rääkinud, et enamus hambapastad (eriti hambaarstide ühingu poolt kiidetud) lõhuvad tegelikult hambaid. Eriti need valgendavad. Mina ka seni ei teadnud, kuni hammaste pesuga kukkus keraamiline implantaat suust välja. Selgus, et implantaati kinnitav segu oli ära sulanud, kuna kasutasin hambapastat mis oli söövitavate omadustega. Jälgin nüüd hoolega hambapasta koostist ja oma hammastes on 7a jooksul üks pisike auk olnud ning asendused seisavad ka korralikult suus.
29. juuli 2016, 12:02
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Artjom29. juuli 2016, 21:29
Kas sina Stjopa siis olidki see pasatski ,kes pea igal õhtul Räpina restos pasunasse sai , nii et rehapulgad lendasid?
29. juuli 2016, 11:52
See külamees ei ole sama vana nagu taavid ja jervgeni! Vanadel inimestel on see hammaste välja kukkumine juba vanusest!
29. juuli 2016, 12:48
Ei kuku kuuekümnesel ükski hammas vanuse tõttu välja, mis sa ajad
Matu29. juuli 2016, 11:48
Krooni ajal tehti sama protseduur 150 krooniga mis nüüd läheb patsiendile maksma vähemalt 60 € ehk siis 900 krooni. Kas tõesti on siis loogiline ja usutav et materjalid on kõik kallinenud 6 korda. Minu meelest on ahnus kasvanud 6 korda ja rohkemgi veel.
29. juuli 2016, 11:53
Järelikult! Kõik asjad on kallinenud võrreldes krooniga, mõtle vähe.
Ma 29. juuli 2016, 11:18
arvan, et selline naeratus ei ole tekkinud ühe aastaga, kui ikka inimene aastakümneid oma hammaste eest ei hoolitse, ei ole mõtet meedias haliseda ja ei tea keda süüdistada. Jah, 30 euro eest oma tühja sahtlit ei täida, kuid abiks ikka.
Armastage valitsust29. juuli 2016, 11:53
Siis äkki annavad veel viis rutsi juurde.
Peenhäälestuse tarbeks, seltsimehed!
Võtan kurika29. juuli 2016, 11:15
ja teen ABD C-ga sarnaseks. Siis naeratavad kõik ühte moodi.
Ah29. juuli 2016, 11:05
Ma ei tea miks see lahe õhtuleht mu kommentaari ei avaldanud, igatahes tahtsin öelda, et paljud kliinikud pakuvad järelmaksu võimalust. Kas sa seda võtad või ei on juba prioriteetide küsimus.. Võtta laenuga endale uus köök, diivan või auto.. oleks nagu okei.. aga hammast pärast laenu võtta tundub jaburus? Kumb siis kokkuvõttes olulisem on.. Hammaste seisukord on ikka rohkem nagu prioriteetide küsimus minu jaoks ja jääbki olema. Inimeste enda hooletus ja kartus jne.
Mari29. juuli 2016, 11:18
Kas te olete kindel, et selline inimene nagu külamees Mart saab saab hullult järelmaksu? Tuhandetes eurodes? Naljatilk, ka järelmaksu jaoks peavad arvestatavad summad inimese pangakontol liikuma. Samuti vaadatakse vanust. Ise käin kord aastas hambaarstil, viimane kord oli vahe poolteist aastat. Tekkinud 5 imepisikest auku, maksma läks 212 eur. Kui ma nüüd oleksin 30 eur hüvitist saanud siis arvatavasti poleks seda kontol märganudki. Vot nii väike raha on see :(
Ah29. juuli 2016, 11:41
Ilmselt ei võta see Mart ka uut kööki, diivanit või autot aga et ta oma olukorraga nii hulluks on lasknud, on juba rohkem tema probleem! Järelmaksule saab käendajat ka. ;)
to Ah29. juuli 2016, 11:58
Ja kas sina ise käendaksid teda? Mina küll mitte. Olen varem märksa korralikuma välimusega inimesteltki tillika saanud. Vigadest õpitakse!
29. juuli 2016, 12:20
Eks see nii ole aga ehk tal on naine või isegi lapsed(kui see oli artikklis kirjas siis sorry, ei maksa, et seda jama lugeda), kellel on natuke mõistvus ja hoolivust oma vanemate suhtes ja aitavad neil oma hambad või proteesid korda saada. Oma emal käin kasvõi kaikaga järgi, et see endale uusi proteese läheks tegema, sest näen kui nukker ja ara naeratusega ta oma poolikute proteesidega on. Olen korduvalt öelnud, et ärgu ta selle raha pärast muretsegu, tähtsam on hambad suhu saada aga vot on kange ja ei võta ikka vedu, sest kardab oma suud arstile näidata! Täiesti jabur põhjendus.. ehe näide jälle, et sa võid inimesele selle raha kätte anda aga ta ei pruugi seda üldse mitte kasutadagi! Ja kes räägib, et seda 30€ pole mõtet kasutama hakatagi, siis see on loll. Kõik mis riik on nõus andma, tuleb võtta juba põhimõtte pärast.
29. juuli 2016, 12:55
Täpselt, arvan samuti, et kui ka hambaravi oleks täiesti tasuta, oleks selliseid, kes hambaarsti juurde ikkagi ei läheks, küll ja küll, oli lagunenud ja hammasteta inimesi nõukaajal, kui kõik oli tasuta. Suurem probleem ikka inimeses ja tema prioriteetides kui rahas.
linnamees29. juuli 2016, 10:48
Kes on see riik, kes neile hambaravi raha ei anna? See riik oleme ju meie - maksumaksjad. Nüüd minu küsimus on - miks ma peaks üldse kellegi täiesti võõra inimese mingite hammaste ravi eest maksma??? Mul oma lapsed ja pensionärist vanemad, kelle eest hoolitseda. Laste hambaravi niikuinii maksame kinni. Täiskasvanud inimene ikka ise tehku valikuid - viin või tervis. Kui valib viina - siis on see tema teadlik valik ja ärgu tulgu siin ulguma ,et maksumaksja tema elustiili ei toeta.
muu mees29. juuli 2016, 11:02
Kuid miks peame kinni maksma pagulaste hambaravi ja veel täie rauaga? Vt pagulaste seadusest - täielik haigekassa kindlustus ja prii hambaravi.
linnamehele29. juuli 2016, 11:03
Riik on mitte maksumaksjad vaid rohkem ikka need, kes makse ei maksa ning ärmatavad ja jokk-skeemitavad. Igatahes nendest sõltub riigis oluliselt rohkem, kui mõnest naiivsest maksumaksjast. Kui väidad et riik - see oleme meie siis sa põed vist suurushullustust, Muidugi kui sa ise just mingi poliitbroiler või poliitik pole.
Maha Reformierakond kaua ta Eestirahvast piinab ja nende raha varastab29. juuli 2016, 10:35
Eesti vabaks reformikaltsudest
ullike29. juuli 2016, 10:42
Tänu reformierakonnale oleme täna rikkamad kui kunagi varem. Seda on meile kinnitanud president ise ja teised aadelkonna esindajad alalõpmata.
29. juuli 2016, 10:54
Aga minge venemaale , kus palk on kolm korda väiksem ja hambaravi on kordades kallim .
no31. juuli 2016, 14:45
ja olemegi rikkamad kui kunagi varem! TÕSI mis TÕSI!
Söör , kes teil on mingid terviseprobleemid ?29. juuli 2016, 10:48
Hamba põletik on löönud ajukelme põletikuks ?
29. juuli 2016, 11:09
Sööride all ma mõtlesin 10:35 ja 10:42 ajal oma müttesähvatusi rittaseadnud hambutuid .
Söör jah öieti pöördud mu poole29. juuli 2016, 18:12
A sa kassi kuuti oravanirakas
enn29. juuli 2016, 10:33
Paljuskiu ei ole küsimus rahas ja selle suuruses.Tegelikult on asi enda suhtumises oma hammastesse.Raha leiab pea iga külamees õllele või viinale,olgu tal hambaid või ei.Aga kunagi ei ole neil bussi raha,hambaravi raha ja muuks inimlikuks tegevuseks.
Kui iga päevane õlu ostmata jätta,oleks kokkuhoid kuus 30 eurot ja viina puhul 150 eurot. Pane see aastasse ümber ja saad omale Monroe naeratuse.Ja eks hambaid tuleb ka hooldada.Ja hambaid ei peagi iga aasta paramdama. Ärge inisege,Herbert Vingud
?29. juuli 2016, 11:02
ORAVANIRAKATE tagatuba sunnib jooma õlut ja viina ? Kui sa arvad , et õlu ja viin on vitaminiseeritud joovastav nektar , miks sa siis oravaid sõimad ?
jajah29. juuli 2016, 11:58
kaunis tuttav oravaniraka veesogamine.Pole midagi uut.
29. juuli 2016, 13:03
Ei pea olema "oravanärakas", normaalne inimene mõtlebki nii nagu Enn aga kuna tema kommentaar sind ja teisi sinusuguseid puudutas, siis mis muud sa oskaksidki öelda kui, et kogu sinu viletsuses ja hädades on ikka keegi teine süüdi, mitte sina ise.
vaatleja30. juuli 2016, 11:05
Ennul on nüüd küll huvitav arvamine, et ainult joodikutel ei jätku raha hammaste parandamiseks. Saladuskatte all võin sulle öelda, et hammaste parandamiseks ei jätku raha ka palgavaestel. Loodan, et Enn ikka teab, kes on palgavaene.
aks29. juuli 2016, 10:21
30-ga sõidad vaid arsti juurde kui suurem tegemine on.
kurb Gunnar29. juuli 2016, 10:41
Olin 20 aastat firma omanik. Andsin tööd 7-15 inimesele ja maksin nende eest kõik maksud . Palk oli üle Eesti keskmise.
Täna olen teenitud pensionil ja saan 340 euri kuus. Hambad on katkised ja varsti on ka neid vaid 3 tükki suus.
see 30 eurot29. juuli 2016, 10:16
on dotatsioon hambaarstile mitte patsiendile.Kas keegi on näinud vaest hambaarsti, mina küll pole.
mina olen29. juuli 2016, 10:46
Nii kui hambaarsti juurde lähen ,nii ta hakkab rääkima, et ei tule välja ja teenused hambaraviks on Eestis häbematult väikesed. Lisades kinnituseks juurde, et isegi Soomes olla need kordades suuremad.
Soomes29. juuli 2016, 11:24
toetab riik väga suurel määral hambaravi
Miks valetad?29. juuli 2016, 11:40
See 27 euri toetus on suur või 270.- eurosest arvest? Toetust vähendati eelmisel aastal- teadmiseks aga hinnad on juba Tallinnas pea samad, mis Soomes- vaata see on kummaline. Hambaravi on loetud jah eksklusiivseks raviks, kuigi paljud probleemid saavad alguse katkistest hammastest. Valetada aga Soome toetustest pole ilus...neid on vähendatud. Hambaravil käiakse Poolas, Horvaatias jne...odavates riikides ammu.
29. juuli 2016, 13:05
Minu hambaarst küll kunagi nii ei räägi. Ja tõesti, teistes riikides on hambaarstiteenus ikka tublisti kallim.
Liisu29. juuli 2016, 10:13
Hammaste olukord ei sõltu oluliselt sellest, kus inimene elab, kuigi jah joogivee kvaliteet ja muud sellised tegurid pika peale mõjuvad. Aga kuna artiklis on tahetud rääkida maameestest, siis hästi olen mina eland ja näinud neid "maainimesi". On ikka suur osa ise süüdi oma hädades.
Konkreetsest mehest rääkides, siis ütleb 62 aastane mees, et on elus vaid kord hambaravi vajanud. Kuidas tal see suu siis nii tühjaks sai? Järgmises kohas jällegi ütleb, et oli Vene ajal kaua kroonus ja hambad, need lihtsalt kukkusid suust. Miks siis kohe probleemiga ei tegeletud?
Oleks vene ajal ja õigel ajal ennast käsile võtnud, ei peaks täna kolme hambaga putru sööma ja rusikatega vehkima.
vintske vend29. juuli 2016, 10:44
Hambad juba vene ajast suust väljas, aga ikka magu töötab ja kolm hammast ekseldavad toitu.
Ega 29. juuli 2016, 11:28
ikka ei ole küll asi nii nagu sina näed.Mina käisin vene ajal regulaarselt vähemalt 1x aastas hambaarsti juures ja lisaks veel siis, kui tekkis mingi pisemgi probleem.ja mis on tulemus.Mul on täisproteesid.nii alumised kui ülemised.Olen kogu elu oma suu eest väga korralikult hoolt kandnud ja tulemus on ikka praegu null.
sotside PR trikk29. juuli 2016, 10:07
Selle nn hambaravitoetuse taastamine on puhtalt sotside PR trikk - on ju Ossinovski usinasti eestlasi idiootideks sõimanud ja tulemused käes - toetusprotsent muudkui langeb. Nüüd aga tuleb vaesele hambutule rahvale prints valgel hobusel ja jagab "heldelt" hambaravitoetust! 30 EUR aastat - selle summani tõstavad hambaarstid kohe selle nn suu avamise tasu ja millegi reaalseks parandamiseks on vaja välja käia kellel rohkem, kellel vähem. Nii et sotsidel kasud sees - "hambaravitoetus" nagu on, aga seda ei kulutata, sest kes ei võta seda välja, kellel pole võimalik juurde maksta sadasid ja tuhandeid ... EXCEL-is kulud minimaalsed ...
Samas - pagulaste jaoks kogu hambaravi riigi so maksumaksja kulul. Võrdse kohtlemise nimel võiks pagulastegi seadusesse lisada - hambaravi toetus 30 EUR aastas.
irw29. juuli 2016, 10:03
Arvestades hinnatõusu on järgmine aasta hambaravi 30.- asemel 3.- tasuta.
Mida saab aga 3.-eest osta ehk ühe tikutopsi.
Vanasti oli aga ka kuldhambaid naeratamas näha.
.29. juuli 2016, 10:00
Pole tarvis kurta oma rasket olukorda.
Enamikul on olemas oma korter.
Pange see müüki, ja tehke oma suu korda.
Kusagil Eesti väikelinnas saab korteri eest ( muidugi, kui mõni loll ostja leidub) täpselt sellise summa, et saab korralikud implantaadid ja proteesid suhu.
Mõni võib nüüd solvunult mõelda, et kas kodu--kogu inimese elutöö, on võrreldav suutäie kunsthammastega.
Vastan--jah, on küll.
värdi29. juuli 2016, 10:27
totakas...ja elad oma bling-bling naeratusega puu alla telgis või?
..29. juuli 2016, 10:30
Nali29. juuli 2016, 10:34
Ja kus ta oma pärlitega elab siis? Kuuse all? Milline haige loogika sul, kes iganes sa ohmu oled.
?29. juuli 2016, 10:35
...ja elame läheme kuuse alla? Minu kodukohas on korterid nii odavad, et 3-toaline renoveeritud korteri eest saab ehk 12 tuhat. Kui leidub üldse ostja, sest kohta, kus tööd pole, ei tulda. Õnneks suu veel tühi pole, käin regulaarselt arstil ja raha kulub palju.
???29. juuli 2016, 11:10
Mingi pealinna ülbik või? Aga seleta, mida peavad müüma need, kes seal odavas maakolkas juba elavadki ja kah hambaravi ning proteese vajavad? Mina õe kolmetoaline kõigi mugavustega korter müüdi lõpuks 2000 euro eest ja see oli veel vedamine. sest paljud ei saa sedagi. Minu enda korteri hind oli näiteks 1000 eurot. Ja äsja pakuti meie vallas korterit müüa vaid 400 euro eest. ja Kohtla-Järvel ei leia korterid aga üldse osta soovijaid. Vastupidi, kõik põgenevad sealt ära sinna kus on tööd leida, mitte ei soeta sinna kortereid.
hm 29. juuli 2016, 09:49
kehvad hambad on ka minul, nõuk ajal tehti aina auk suuremaks ja uus plomm sisse. Hetkel olen 48 ja olen saanud probleemi pidama - käin kord aastas hambaarstil - iga väiksem auk lapitakse kohe (vahest ei ole mitu aastat auke) , pesen 2x päevas, kasutan hambaniiti, söön tervislikult (ei mitte mingit suoperfoodi, vaid korralikku eesti toitu - piima, kala, musta leiba, juurvilju). Leian et ikkagi on see inimeste lohakus ja laiskus, et siis kui sahtel tühi on hakatakse käsi pikkal tasuta ravi nõudma. Minge ja laske välismaal hambaid ravida - siis alles saate teada, mis on hambaravi hind.
Tapselt29. juuli 2016, 10:00
Mitte kusagil maailmas ei ravi riik kelegi hambaid. Meil on see voimalus 19 aastat ja kui pere ei saada oma liiget hambaarsti juurde, mida saab riik teha.
Riik peaks kontrollima, kas hambaarsti ikka oma tood oskab. Ise Olsen sattunud selliste juurde, kes seda tood ei oska, raha muidugi votab, seda peaks ka piirama hakkama.
mujal saavad inimesed29. juuli 2016, 10:13
nii palju palka ja pensioni, et pole toetust vaja.
29. juuli 2016, 10:52
Mitte üheski endises sotslaagri riigis , kes oli kremli võimu all , ei ole palgad suuremad kui Eesti Vabariigis . Head palka ja pensioni saadakse Euroopas ainult seal , kuhu ei jõudnud 1945 aastal venelane .
nimetu29. juuli 2016, 10:24
Täiesti nõus! Noored inimesed on hambutud, aga on raha suitsule, alkoholile, tatoveeringugutele, kallitele riietele, ripsmepikendustele, kunstküüntele jne. Samamoodi endal, et jätsin vahepeal pikema vahe ja ei jõudnud ennast ära kiruda..Nüüd käingi korra kuus peale palgapäeva ja tavaliselt läheb u 50 eurot üks hammas (Tallinnas).
LOOMULIKULT on 30 eurot näkkiu sülitamine29. juuli 2016, 09:44
ja ärge kirjutage lollusi, et hoolitsege oma hammaste eest,vanemaks saades lihtsalt hakkab kõik lagunema hoolitse palju tahad, nooremaks ka ei saa, Nii, et reformi erakkond on oma rahva vihkaja
kreekasse jne. saadetakse rahalist abi,aga oma inimesed on vaesuses,maha reformikad.
?29. juuli 2016, 10:01
....ja ärge kirjutage lollusi , et hoolitsege oma hammaste eest ... ??? Peab ütlema , et see on nüüd küll väga innovaatiline lähenemine antud teemale . Kui läheneda asjale sedapidi , siis on ka 3 000 eurot HAMBATOETUST näkkusülitamine . Aga nooremaks ei saa tõesti mitte keegi . Isegi need , kellel hambad suus .
ei ole õige29. juuli 2016, 09:44
oma saamatuses riigile turja karata.
kas rasedus on saamatus?29. juuli 2016, 10:11
sel ajal hambad lihtsalt lagunevad kui teaksite.
?29. juuli 2016, 10:46
Mitu last sünnitanud ja mitte ükski hammas seoses rasedusega ei lagunenud.
Hambad lagunevad raseduse ajal vaid neil, kes enda tervise eest piisavalt hoolt ei kanna. Põhimõtteliselt siis need, kes suitsetavad, joovad jne ega toitu tervislikult.
Hambad vajavad kaltsiumi ja raseduse ajal eriti suures koguses, sest palju kulub lapse luude moodustumisele. Kui rase ei hoolitse enda eest piisavalt, siis hakkavadki hambad lagunema, sest beebi organism ennast hätta ei jäta ja võtab emalt vajaliku koguse kaltsiumit - emale jääb väheks, sellest ka "raseduse ajal hambad lihtsalt lagunevad"!
A29. juuli 2016, 09:05
Praegu võimul olevad magunikud ei lase ka hädavajalikku riiklikku hambaravi taastada - Seda poleks küll üskunud ,et kartulikoori nagu on ,aga neid süüa ei suuda !
Eemalseisja29. juuli 2016, 10:13
Ega keegi vist eriti ei kiunuks ja kobiseks, kui meie kallid riigiisad ja "valitud" rahvas peaks elama ise samuti kokkuhoidlikult ja mitte priiskavalt, aga yks ministrike pole tood teinudki muudkui reisib , teine kasutab eralennukeid ja kogu pere laheb kaasa (naiiks nagu oleks rohkem puhkus kui tooreis) ja kolmas muudkui abiellub ja saab lapsi, niiet maksumaksja peab tervet laste ja naistekarja +talud, reisid jne. kinni maksma. Kas ei tundu ebaaus natuke ?
Penskar29. juuli 2016, 10:26
Olid sa siis näljas või! Minuarust praegu on palju rohkem nälgivaid inimesi, olgugi et kõike on süüa. Nii et ära virise.
Mimoos29. juuli 2016, 10:06
Kas keegi oskab nimetada, kus riigis on hambaravi tasuta? Olen viletsate hammastega. Vene ajal juba osa hambaid lainud ja plomme pea igal hambal. Kain 2 aasta tagant hambaarstil ja yks kaks plommi saan makstud. Proteesid saan iga 4a. tagant praktiliselt tasuta, 250 EUR saan riigilt. Ei nurise.
kus riigis nii vähe29. juuli 2016, 10:14
palka saab, et pole võimalik hambaid parandada?
ma29. juuli 2016, 10:44
Mina olen kuulnud, et Rootsi riik maksab enamiku hambaravist kinni.
jah29. juuli 2016, 11:42
Pagulastele tõesti :P
PÕHJUS 29. juuli 2016, 11:48
Rootsi Kuningriik pole ka mitte kunagi moskva alla kuulunud .
uno29. juuli 2016, 14:27
!!!29. juuli 2016, 09:05
See-eest naeratab meile seltskonnaajakirja klantspiltidelt vastu mõni tähtis leedi. Kõik 32 hammast vastu säramas. Ja ma kardan, et vahest nii mõnigi on oma hambaid maksumaksja raha eest korrastanud.
Hammastega pensionär29. juuli 2016, 09:03
Minul tekib küsimus, et mida see habetunud maamees kogu oma elu teinud on, et ei suutnud hammaste eest hoolt kanda ja nüüd tahab riigi kulul omale Hollywoodi naeratust saada? Selline suu seisukord saab küll olla ainult inimese enda tekitatud, liiati kui mees oiled. Naistel on see asi tõesti veidi teistmoodi, neile mõjub rasedus ettearvamatult. Jah, saan aru, et riik peab ka midagi meile maksude eest midagi vastu andma, aga sellisele inimesele, kes oma suu hügieeni eest kunagi hoolt pole kandnud ei pea küll teised maksumaksjad säravat naeratust kinkima.
OOTA !29. juuli 2016, 09:10
Kohe hakkad hambutute käest sõimata saama .
29. juuli 2016, 09:31
Olen pensionär, mees on pensionär, rahaga pole priisata aga hambutud ei ole.Kui mitte lasta hammastel lihtsalt laguneda vaid käia kasvõi kord aastas kontrollis, siis ei tekki suhu sellist surnuaeda, 1-2 hammast jõuab ikka lasta ära vajadusel parandada.Kui aga lasta käest, siis muidugi on raske korraga sellist raha välja käia. Tean, et saan nüüd hurjutamise osaliseks aga tegelikult nii see on, saate sellest ju ise ka aru
Ajudeta pensionärile29. juuli 2016, 09:14
Või suuhügieen? Nõukogud ajal töötasin ma keemiatööstuses, eriti tervistkahjustavakl tööl. Jakaotasin suurema osa oma hammastest nii pooletosina aastaga. Mis lagunesid kohe ära, mis said sedavõrd suuri auke, et tuli aja jooksul ikkagi välja sikutada. Enne sinna tööle minekut olid mul hambad ideaalsed. Korralistes medkomisjonides tegi mulle hambaarsti kontroll ainult nalja. Tarvitses minul vaid sinna toolile istuda, naeratada ning suu avada. Ja arstil vaid korra mulle suhu vaadata. Oligi kõik!
Aga see keemiatüööstus pani põõna. Jumal teab mis s.tta ma seal kõik sissehingasin. Ja mitte ainult mulle. Vaat et suuremal osal meestest pudenesid hambad suust ning juuksed langesid välja. Ning ka ära surdi kusagil 50-60 vahepeal.
29. juuli 2016, 09:46
MIKS SA SEAL TÖÖTASID ?
to 09.4629. juuli 2016, 10:57
Eks keegi pidi sealgi töötama. 190-200 rublakest oli siiski üle keskmise. Ja ega siis ju algul ei teadnudki, millega ma seal tegelikult riskin. Mina töötasin näiteks algul hoopis teises tsehhis, seal aga otsustati teha koosseisu koondamine ning anti valida, Kas viime su üle või koondame.
Käisin uue tsehhiga tutvumas, esmamulje oli hea. Ja sealne ülem rääkis mesijuttu. Et mingit ohtu tegelikult üldse ei olegi. Et mingid formaalsed-absurdsed eeskirjad ning normid, mille on mitte midagi teadvad eluvõõrad kabinetirotid paika pannud. Töötasin üsna mitu head aastat, kuni ükskord lõunavaheajal võileiba nosides ka selle ümbrise, ajalehe, läbi lugesin. Seal kirjutati mingist USA või Kanada keemiaettevõttest, mis keskkonda sealset äärmiselt mürgitavat. Sedavõrd, et lähedaste linnade ning asulate lapsedki põevad ja on oma tervise rikkunud. Illustratsiooniksolid lisatud mõned halearmsad lastepildid. Ning lõpukommentaar, et meie maal oleks see võimatu, et meil on inimeste tervis ikkagi peamine!
Minu tähelepanu äratas aga nende ohtike mürgiste ainete loetelu, Juhuslikult olid need täpselt needsama, millega mina oma tööl kokku puutusin. Ja mille kohta mind tööle värvanud tsehhiülem mulle roosasid mullikesi ajas. Esimene reaktsioon oli homeeriline naerupuhang, seejärel pistsin tolle mõneti võiga määrdunud lehe ka oma töökaaslastele nina ette et vaadake ja lugege! Aga mõne aasta pärast kui tervis juba mõnestkohast logisema hakkas võtsin ma ise lõpparve ja lahkusin. Vastasel korral oleksin ma vist jua praegu juba hauas.
!?29. juuli 2016, 09:37
Nii et olen ise laisk, ja hooletu, et pole hambaid pesnud, et on oma süü? Kui sa tõesti oled pensioniealine siis peaksid nõukogude aega ikka mäletama. Pidevalt ja regulaarselt korduvaid defitsiidiperioode 70-80 aastatel. Kord polnud pikalt meeste trussikuid saada. Seejärel oli puudus sitsiriidest. Siis oli puudus millestki muust. 70-ndat lõpul oli hambapasta kriis. Ei ütleks, et seda üldse polnud. Kuid defitsiidi tingimustes käivitub inimestel burundukirežiim, püüd tagavarasid koguda. Nii et kes peale sattus, see paarkümmend tuubi kokku rabas. Tagavaraks endale, heade tuttavate jaoks või spekuleerimiseks. Nii et kui partii poodi tuligi, siis oli see juba veerand tunniga läbi müüdud. Kes ees see mees! Ja kes hiljaks jäi see ilma jäi.
Minul poodides tutvusi polnud, seega mina leti alt midagi ei saanud. Mina töötasin kella 8.00 -st kuni kella 17--ni. Pluss veel kaks tundi. Tööle minekuks, ümber riietumiseks, pärast pesemiseks ning kojusõiduks. Seega õhtuti, kui mina poodi jõudsin, oli päeval toodud defitsiitne kaup juba ammuilma maha müüdud. Vahest suurtes linnades, eriti pealinnas liikus kaupa rohkem ringi. Aga väikestes asulates, kus vaid paar poodi, seal see kaubavalik ning hulk jättis alati soovida. Sedasi nappis tollal hambapastat alatasa, mingist mitu korda päevas pesemisest ei saanud juttugi olla. Pastadefitsiit lõppes meil alles seoses olümpiamängudega. Siis paisati müüki sellised kogused, et selleks korraks kokkuostmise mentaliteet kadus. Minul endal murdus see probleem paar kuud varemgi, kui tuli mõneks päevaks Ukrainasse sõita. Sest seal oli seda pastat igas poes piisavalt. Ostsin kohe pooltosinat tuubi, Kuid nagu ütlesin, mõnekuu pärast seoses olümpiamängudega sai see ka meil siin läbi.
no31. juuli 2016, 14:44
hambapasta defitsiidi süüks ei saa küll katkiseid hambaid panna - sai ju looduslike vahenditega neid puhastada!
to no31. juuli 2016, 15:31
Sõjaajal olevat ka seebiga hambaid pestud. Samuti olen kuulnud midagi kriidipulbri kasutamisest. Kuid vabandust, need pole ikka need, mis spetsiaalsed puhastusvahendid. Sama efekti ei saavuta. Ning vastutust võimalike soovimatute kõrvalmõjude eest kah ei võtaks.
Sinul on vahest ehk paremaid retsepte? Jagad ehk vahest meile kah?
hambad29. juuli 2016, 09:51
Paljudel pole aastaid juba oma elamist, pole süüa. Mille eest hambaid ravida? Minul on kõik hambad suus aga tunnen kaasa just neile, kes üürivad, elavad maal, kus pole tööd, kellel on palju lapsi. Mille eest nad lähevad hambaarsti juurde? Ütleb kallile kaasale, et see kuu me jätame maksud maksmata, lastele söögi ostmata ja lähen nüüd hambaarsti juurde ja lasen hamba korda teha. Kas nii? Ka mina pooldan, et on vaja taastada igas linnas riiklik hambaravi, kus saaksid tasuta hambad korda, paljulapselised pered, pensionärid, invaliidid, lastega pered, kelle sissetulek on madal. Siin kommiad, kes kelgivad, et suudavad pole siis asja sinna. Sinna pääseb vastava dok. alusel. Kuigi, kui selline ime juhtub ja tekivad sellised võimalused on kindlasti need kelkijad seal esimesed, kes sooviksid tasuta ravi. Ärge rahvas mõnitage siin inimesi, kellel ei ole hambaid suus või katkised. Häbi Teil olgu.
palju lapsi ja elu maal29. juuli 2016, 13:39
Mina küll ei tunne kaasa inimestele, kes vastutustundetult palju lapsi toodavad! Laps saadakse ikka mõistusega ja laste arv sõltub sellest, kui palju lapsi pere jaksab üleval pidada, et lastel kõik hädavajalik oleks olemas ja endal samuti (maksud makstud, hambad parandatud jne)! Sellised hambutud, senditud vanemad ei saa küll lastele eeskujuks olla- vaesed lapsed, kes sellistesse peredesse kannatama sünnivad :(
ei mõnitagi29. juuli 2016, 15:20
Keegi ei mõnita kedagi. Hambad on investeering iseendasse ja inimese visiitkaart! See on vähim, mida iga inimene enda heaks teha saab. Olen nõus eelpool kõnelejatega, kes ütlevad, et kui raha pole, siis korja või viie euro kaupa, aga ära jäta hambaarsti külastamata. Mitte ükski tööandja ei soovi endale hambutut töötajat. See pole vabandus, et elad maal ja sul on palju lapsi. Siis tuleb vahetada elukohta, liikuda sinna kus on töö, mitte jääda ootama, millal töö sinu juurde tuleb. Lisaks on laste sündimise arv igas peres vabatahtlik. Kui oled ise hambutu ja raha pole, siis mille kuradi pärast peaks veel ja veel paljunema, et ka lapsed oleksid hambutud?
Ole ikka realist!30. juuli 2016, 16:37
Lapsed sai juba varem valmis tehtud, kui sellist jama veel polnudki. Aga nii see on, kui korra juba sünnib siis tuleb teda paarkümmend aastat toita ning katta. samuti haridust anda j.n.e. Laste arvukust ei saa päevapealt muuta.
Vahetada elukohta, minna sinna kus on töö? Vahest ehk Tallinna? Laod 100-150 tuhandekest lauale ja ostadki korteri? Sellisele puupaljale, maalt tulnule ning latekarjaga ei soovi ükski pank võlgu anda. Ja kes sellist käendadagi soovib? Võid käendajana võla oma kraesse saada. Minul näiteks on selles suhtes mõningaid kogemusi. Mina enam ei käendaks.
Tsitaat: Siis tuleb vahetada elukohta, liikuda sinna kus on töö, mitte jääda ootama, millal töö sinu juurde tuleb.
Üürida korter? Isegi voodikoht või üks tuba suuremast korterist maksab Tallinnas hingehinda. Aga et 2-3 toalist korterit, kuhu lastega pere kah ära mahub? Mida see veel maksaks? Maalt tulnule keegi juhataja või peaspetsialisti töökohta ei paku, Pigem ikka midagi miinimumilähedast, tunduvalt alla keskmise. Kuid sellest ei piisaks isegi korteri üürimisekski, toiduks ja muuks elamiseks vajalikust rääkimata.
to palju lapsi30. juuli 2016, 22:26
Sel ajal, kui kolhoosi- või töölisperesse lapsed sündisid, jaksati vabalt 3–4 või enamgi last ülal pidada. Keegi ette ei näinud, et ajad muutuvad.
To hammastega pensionär29. juuli 2016, 22:46
Ju sul need hambad sellepärast säilivadki, et rohkem laksutada saaksid!
selle mehe vanus30. juuli 2016, 00:05
ulatub aega kui veel hambaravi tasuta oli. Ju asus kabinet liialt kaugel, IRW
JUHAN29. juuli 2016, 09:02
Olen aastaid hammastele raisanud. Ja nendin, et inglaste vanasõna on õige: Ma ei ole nii rikas et osta odavat kaupa! Käisin ikka odavaima arsti juures kuid tulemus oli selline, et iga 3-4 kuu pärast kippus plomm ikka välja kukkuma. Ja sedasi aastaid. Palju kokku kulutasin, ei oska arvata. Kahe aasta eest otsustasin teha kardinaalse muudatuse ja muutsin oma seisukohta - vahetasin arsti. Mitte enam odavat vaid head arsti. See kiskus mul suu üsna lagedaks, ülejäänud plombeeris korralikult ja tegi mulle odavamat sorti proteesid. Maksin kokku umbes 1,5 tuhat. Kulutasin oma säästud. Kuid seni, jumal tänatud, on hambad püsinud enam vähem. Saan mõnikord ka liha süüa.
Andrus ([email protected])29. juuli 2016, 08:59
Ega loll pole see kes küsib vaid loll on see kes maksab ja midagi vastu ei küsi. ammu oleks aeg see reformarite pund teise ilma saata!
29. juuli 2016, 09:18
Ja tuleb uus "punt" ning võimaldab sulle tasuta hambaravi? Andrus, pead end kindlasti äärmiselt targaks?
Tervishoiunõunik29. juuli 2016, 08:53
Probleemid pole mitte ainult hambaravis.Te katsuge üldse arsti juurde pääseda.Pikad koridorid on patsientidest tühjad,aga numbreid arstile pole.Aga tasulisse vastuvõttu,siis palun,ometi on sotsmaksud tasutud.Miks peab veelkord seda olematut teenust rahastama.Kuritegelik ükskõiksus oma rahva vastu.
Jüri29. juuli 2016, 08:52
Pensionärina olen kulutanud aastaid 200 € aastas hambaravile. Teatris ei käi. Tallinnas on palju tasuta kontserte. Nendel käin. Kirikutes on tasuta kontserte ka. Välisreisidest isegi ei unista. Normaalne oleks, kui riik hüvitaks mittetöötavatele pensionäridele, töötutele, lastega kodus olevatele emadele ja veel ilmselt kellelegi aastas 200 €.
to jüri29. juuli 2016, 22:55
Minu maksudest tasutakse Sinu pension. Miks peaks tööinimese maksudest kodus vegeteerivate emade või pensionäride hambaid parandatama? Suvel marss tööle! Paari kuud tööd teha ning saab hambad kenasti korda. Ei pea laiskuritele midagi tasuta olema.
!30. juuli 2016, 18:54
Ükskord saad ka sina vanaks. Vaid mingid verinoored naiivikud kujutlevad, et nemad jäävadki igavesti noorteks. Ning rumalad isikud on veendunud, et nad võidavad Eurojackpotiga kindlasti kümneid miljoneid. Või saavad ise mingi nipiga miljardärideks. Nii et nad siis ise pensionit enam ei vajagi.
to to Jüri30. juuli 2016, 22:19
Ega pensionile (317 €) ilmaasjata jääda. Tahaks töötada küll, aga tervis enam ei luba. Hambad aga hakkasid lagunema alles pensionieas, vaatamata hoolitsusele ja sellele, et enne, kui raha jätkus, sai väga hoolikalt arsti juures käidud.
see on irvitamine... .29. juuli 2016, 08:49
Mõnitada meie riigiissid ja mammid juba oskavad,aga eks kogemused on ka pikalt kogutud.Ma arvan,et selle raha võiks annetada pigem mõnele riigikurnajale,kellel vaja reisida või muidu priisata,sest nendele palgast ei jätku.
Ka...29. juuli 2016, 08:46
...30 euri on raha. Saab vähemalt tuimestusegi.
Milleks29. juuli 2016, 10:43
tuimestusele raisata? Nuinarkoos ehk nuiaga pähe on ehk tasuta? ja siis ehk saab 30 eest mõne pisikese augu ära parandada. Suurema parandus algab juba 50-st.
Kui riigil tuleb endal häda kätte29. juuli 2016, 08:43
siis ma tuletan talle meelde tema antud "abi" ja las päästab ennast ise. proosit.
Suuga teeme suure linna , käega ei ....................29. juuli 2016, 08:49
Kui sa ei suuda isegi ennast päästa , siis mis abi sa saad riigile anda ?
vot29. juuli 2016, 09:20
Leo29. juuli 2016, 08:42
Miks inimene ise oma hammaste eest ei hooli ja õigel ajal ei lase korda teha, selline reha on ikka inimese süü mitte riigi. Mida järgmiseks, kas riik peak p..t ka pühkima tulema? Ma isegi ei taha seda riigi 30 euri ja näen ise vaeva.
lollide paradiis29. juuli 2016, 08:42
vanast oll nii, kui arstiteaduskonda sisse ei saanud, siis hambaarstiks võeti ja lausa kutsuti... Sinna läksidki need kes mujale sisse ei saanud. Nüüd needsamad tädikesed saavad võimaldada endale korra aastas ümbermaailma reise ja luksuslikku elu. Reformiga aeti midagi väga paiigast ära. Need n.n arstid on sajakordselt üle tasustatud ja riik teeb kõik selleks, et nad veelgi kosuksid rahva terviselt lõivu võttes.
Kõige parem viis õllepudelit avada on seda teha HAMMASTEGA !29. juuli 2016, 08:41
Kui lugeda osasid kommentaare ja vaadata , kes saavad plusse ja miinuseid , siis jääb mulje et kraavipervel Bock õlut rüüpavad Eesti hambutud intellektuaalid on alustanud vihast võitlust nendega , kes pesevad hambaid . Mina oleks vihane ka nende vastikute INTELLIGENTIDE peale , kes pühivad tualettpaberiga ega kasuta karget Kesknadala lehte .
Juula29. juuli 2016, 08:34
Mõelge positiivselt. Väike abi sellest ju ikka on.
Mõttetu abi29. juuli 2016, 08:42
See on ju põhimõtteliselt raha konsultatsiooni eest, kus saan teada,mitmed sajad eurid pean omama,et hambad korda saaksin, seda raha ju mul pole. Oleks võinud ühe plommi rahagi olla. Tegelikult ei saagi aru,miks see hambaravi nii kallis on võrreldes tööga , mida mina teen.
29. juuli 2016, 08:47
Kallis? Sest kõik need ravimid ja tööks kasutatavad masinad on mega faking kallid, pluss töötajad tahavad ka palka saada! Ja riik seda ravi ei toeta, sest see on nende jaoks muu ravi kõrval nii odav, et inimene peaks ise selle ostmisega hakkama saama. Siin riigis on lihtsalt asjad paigast ära!
Irw29. juuli 2016, 09:03
Tasuta erastatud kinnisvara on ka ülikallis ja keegi ei nurise.Mis nüüd siis hambaravi probleemiks on.
Maamees29. juuli 2016, 09:11
Selleks et neid kulutusi ravikabineti sisustamisele tasa saada tuleks just ravi hindu langetada ja tööle hakata. Meil on hambaravi nii kallis et inimesed ei saa seda omale lubada, seega ei tule rikkurite ootamisega raha sisse.
Irw29. juuli 2016, 09:29
Nii nagu maja või korterit ostetakse pangalaenuga .Võiks pangast laenu võtta ja hambad korda teha.
Kui sa teaks maamees mis maksab hambaarsti kabineti sisustus ja tegevuslitsents siis teeksid püksid märjaks selle peale.
Ok29. juuli 2016, 08:29
Vajadusel olen nõus viima A,B ja D tasemele C. Tasuta!
inimene 29. juuli 2016, 08:29
maksab tavaliselt täiega ja kui arstilt hüvitise kohta küsid,siis tõuseb plommi hind IRW
Bakabroiler29. juuli 2016, 08:25
Miks ta kuluhüvitist ei kasuta, mina sain Lexusegi selle eest?
ei noh29. juuli 2016, 08:12
Vene ajal, kui hambaravi oli tasuta, oli neid hambutuid inimesi ka küllaga. Mehel sahtel tühi, kas kõik kukkusid korraga välja? Milleks selline hala, kui inimene ise pole kunagi hoolinud oma hammastest.
29. juuli 2016, 08:07
Tegelikult ka, minge kohe arstile, kui probleem tekib. Mina ei saaks ka endale hambaravi lubada, kui kõigepealt kõikidel hammastel laseks ära laguneda ja siis tahaks ravima hakata.
29. juuli 2016, 08:11
tead, käisin aastaid arsti juures oma probleemiga. hambad olid probleemiks ja suuhaavandid. ka ja usu või ära usu, keegi ei suutnud kindlaks teha, mis haigus see on.
kuni lõpuks tartu arstidelt abi ja diagnoosi sain. pärast seda juhtusin taas oma teadmatute arstide juurde. ja kui ma siis neile ütlesin, et mul on nüüd diagnoos olemas. siis oli neil kõigil selline vastus. ma kahtlustasin ka seda haigust. ma arvasin ka, et see on see haigus.
nõme. nõme on see meie meditsiin. ma pean 7-8 aastat jooksma, et saada teada, mis viga on. pärast on kõik targad, ma ka arvasin.
:)29. juuli 2016, 08:28
Kõige targem arst on enamasti ikka patoloog- tema ütleb välja lõpliku tõe:)
hammastest29. juuli 2016, 08:00
Kes see riik on? Ise oled! Suitsetamise ja 2L plastpudelites õlle joomise asemel mine hambaarsti juurde. Selle rahaga, mida antakse iga 3. aasta tagant, saab ilusasti lõikehammastele kinnitamiseks teha plastist proteesi. Karta on, et need rahad on kasutamata. Selle 30. euroga saab parandada ühe hambaaugu.
hambaauk29. juuli 2016, 08:44
Millises polikliinikus?
hehh29. juuli 2016, 07:58
Aga maailmas ringihulkuvate rättide jaoks on meil kõik olemas - hambaravi, haigekassa kindlustus, saatjad/käehoidjad, möbleeritud eluasemest rääkimata.
Eesti kodakondsusest inimestele on kõigile vaja automaatset tervisekindlustust, kas me oleme mingi hüljatud rämpsrahvas või?
29. juuli 2016, 07:56
Vaeseid mõnitatakse siin sadistliku mõnuga.
29. juuli 2016, 08:13
VAESEID ? Vaene on ka tubli üksikema , kes rabab kahel kohal tööd teha ja kasvatab kaks tubli last üles . Mitte keegi ei mõnita vaeseid , siin mõnitatakse lumpenit .
29. juuli 2016, 11:13
Odava palgtööjõu maal loetakse enamust vaeseid lumpeniks.
Ceir29. juuli 2016, 07:52
Me võime diskuteerida ühe ja teise terviseprotseduuri hüvitamisest või mitte, see on detail ookeanis. Kui riigi tervet tervishoisüsteemi ei reformita, siis oleme määratud eos juba hukule.
29. juuli 2016, 07:50
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
29. juuli 2016, 08:03
Teid on märgatud ! Sanitarid tulevad kohe kohe !
Kas te viina ja suitsu ostmis hüvitist ei taha Eesti Vabariigilt nõuda ?29. juuli 2016, 07:47
Kui see Eesti Vabariigi vägivalla ohver on 62 aastane , siis on ta sündinud 1954 , kui tal sünnipäev on juba olnud . Vene kroonusse võeti ta nähtavasti kuskil 1972 . Kui tal TEMA jutu järgi hambad kukkusid kroonus ära , siis toimus see kuskil 70-ndatel. Nõukogude Liit kukkus kokku aastal 1991 . Küsimus suurele ringile ! Miks ei parandanud Märt oma hambaid selle riigikorra ajal , kes ta hambad TEMA VÄIDETE järgi võttis ? Milles peitub Eesti Vabariigi süü .kui tema kodanik on ükskõikne oma hammaste vastu ? Miks töötavad Õhtulehes ja muudes Eesti lehtedes sellised naiivsed ajakirjanikud , nagu artikli autor ?
29. juuli 2016, 08:07
Siin on ilmselt viinakurat mängus. Kui inimene endast hoolib, siis näeb ta ka 90-selt parem välja.
mats maalt29. juuli 2016, 08:16
Kui see naiivne kommentaator natuke vanemaks saab,siis leiab,et hambad ei kuku päevapealt suust.Kuidas nõukaaegne hambaravi toimis ja kuipalju siis peale hambaaukude parandamise,või väljatõmbamise tehti soovitaks küsida emalt-isalt.
29. juuli 2016, 08:32
mats maalt - PESE HAMBAID ! NAIIVNE KOMMENTAATOR ei arva , et hambad kukuvad päeva pealt välja , seda püüab meile väita hambutu kangelane .
29. juuli 2016, 13:28
Olen 07:47 kommentaariga sada protsenti nõus. Aga viina ja suitsu hüvitist polegi järelikult vaja, selleks rahval raha jätkub. Mitte keegi ei kurda rahanappuse üle kui Lätimaalt autotäite viisi alkoholi koju toovad.
on29. juuli 2016, 23:23
loll arvata, et hambad kukuvad kohe peale kroonut...allveelaeval teeninud tuttav oli kui prillikivi kaunite hammastega kogu aeg ja kui sai 50, see on aastal 2004, siis kukkusid järjest read hõredaks ja mis sa siis teed? parandati ka minul nõuka ajal hõbeplommiga purihammas ja pidas vastu 30 aastat kuni lagunes ära, nii, et võta kinni milles asi, ega arstid ka ei tea millest haigused tulevad, vähemalt mulle räägivad nii.Kõige targem on inimene oma kogemustega ja pea on see kompuuter, mis peaks kõik kinni pidama aga noh, pooled asjad ühest kõrvast sisse ,teisest välja.Viina ei võta ja suitsu ei tee ja tervis on korras, nii,et talonge pole vaja...teine sõber teenis ka mereväes ja temal enamus kunsthambad ammu, kõik on suhteline ja ühe vitsaga pole võimalik kõiki lüüa,eks ajakirjanik ka kuulis kelleltki oma kogemusi ja neid erinevaid on niipalju kui inimesi, ka kord võib muutuda ja pannakse kõigile uued hambad, mürgid maapealt ei kao, keegi peab ka nendega tegelema.
sama vanamees ja hambutu.30. juuli 2016, 13:28
Kas Sa poja yldse tead,kuidas siis hambaid parandati ja kuidas hammastest ainult tyykad jäid,mis tulid välka tommata ja paranduskolblikud enam polnud. Ja ega nii ka hambaarsti juurde lastud,vaid vastati vota haigusleht! Nii oli sel ajal,algul tehti syst,siis koleda puurmasinaga,et loualuud tulised,ning paljud minestasid toolis. Aga Sina poja siin tututad ja mängid tarka.
29. juuli 2016, 07:42
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Ja Ja 29. juuli 2016, 07:48
no pasaran toob õnne koos vene tankidega sinu õuele !
asi pole hooletusse jätmises. ise kah aru saad mida jahud. 50aastat endise vene korra ajal elamine teinud selle.29. juuli 2016, 07:35
raske töö kolhoosides, keemiatehastes, hambaid arsti juures ei parandatud vaid lapiti. nüüd toit, vesi ja pagan teab mis veel. isiklikult mulle ütles hambaarst, et üks kaariase tekitaja on halva kvaliteediga vesi.
Halva kvaliteediga õhk teeb kiilaspäiseks ?29. juuli 2016, 07:51
Lonks halva kvaliteediga vett võtab sahtli tühjaks ? Siis peaksid neegrid , indialased ja paljud teised lausa hambutud olema .
umpapulla29. juuli 2016, 11:59
Hammastega raske töö kolhoosis tegi hambutuks :)
Kõigile joodikutele peaks jagatama tasuta odekolonni..29. juuli 2016, 07:34
Kõik nad hakkaksid meeldivalt lõhnama...Iga hambaarst peaks neile külastuse korral andma kingituseks viina.
Martin29. juuli 2016, 07:19
mitte riik ei hüvita vaid valitsus. tehke selgeks kes/mis on riik ja siis kirjutage
Raivo29. juuli 2016, 07:18
30 euri on hambaravis tõesti paha nali.
kkk29. juuli 2016, 08:48
Kui iga-aastaselt kontrollis käia ja iga väike auk kohe korda teha, on 30-st eurost abi küll! Keegi ei käsi hambaarsti juures käimises mitmekümneaastaseid vahesid teha. Niimoodi läheb loomulikult üle mõistuse kalliks.
asi selles29. juuli 2016, 11:28
enamasti mindi hauda tunduvalt nooremalt kui praegusel ajal keskmiselt. ja muidugi polnud suhkrut toona ikka nii laialt saada.
on29. juuli 2016, 23:08
nii, et käisin üle nelja aasta nüüd arstil ja kivi puhastuse eest läks 44eur. kui oleks mõni auk ka olnud, kust see penskar maksab nn.asfaldiaukude eest,eriti kui plomm kahe päeva pärast kukub välja, ükskord tuli poole päeva pärast ja ükskord kahe pärast...mitte minna on kasulikum närvidele ja tervisele ja rahakotile ka...peske hambaid, siis ei pea käima ja ärge avage pudeleid hammastega, nagu mina nooruses, nüüd hoian mis veel jäänud on aga tagumised tükivad minema ja esimesi ei varastata, sest peeglist kohe näha ju...
Ise jätavad hambad hooletusse29. juuli 2016, 07:12
ja siis süüdistatakse riiki? Ma tunnen ühte samasugust vanameest, kes pole 20 aastat hambaid pesnud, aga riiki on sõimama varmas.
29. juuli 2016, 07:45
endast räägid või?
kodutunne29. juuli 2016, 08:21
bockiga pesed hambaid,siis on riik rohkem süüdi,,
kuna müüb solki,mis hambaid rikub!...
hambutu võiks saada töövõimetusraha,sest teenitud sööki ei kannata mäluda ja peab jooma!
Kodu...29. juuli 2016, 08:55
...Täpselt! Kaeba tarbijakaitsesse.
Hamba pesu ei takista29. juuli 2016, 09:02
Tammast lagunemast lammas
enn 29. juuli 2016, 10:36
see on küll õige,et lammas hambaid ei pese
to enn29. juuli 2016, 11:17
Hambaid pesema hakati meil alles 100-200 aasta eest. Linnainimesed varem, maainimesed hiljem. kuid ometigi olid tolle aja inimestel hambad tervemad kui meil praegu. Hauda minnes oli suurem osa hambaid ikka suus alles. Mõnedel kogunist kõik hambad.
Ilmselt on tegu nii toitumise erinevuses kui ka elukeskkonna ökoloogilises puhtuses.