Foto: PantherMedia / Scanpix
Õhtuleht.ee 8. august 2016 16:48
Uni ei tule? Kiika köögikappi - ehk leiad sealt ühe või kaks selles nimistus olevat toiduainet, mis toovad sulle sügava ja magusa une.

1. Mandlid 

Peotäis mandleid ja põõnad peagi norinal. Mandlid sisaldavad magneesiumi ja trüptofaani, mis aitavad mõlemad vähendada nii lihas- kui närvipinget. Ka rahustavad need südamelöökide rütmi.

2. Mesi

Mesi sisaldab glükoosi, mis annab ajule signaali lõpetada ärevust tekitava oreksiini tootmine. Meega ei tasu aga ka liiale minna, hea une jaoks piisab ühest teelusikatäiest.

3. Täisteraleib

Süsivesikud on sinu suurimad sõbrad ja ka vaenlased. Näiteks kommis ja karastusjookides sisalduvad süsivesikud tagavad kiire energiasööstu, kuna need seedivad kiiremini. Täisteratoodetes sisalduvad süsivesikud tõstavad aga organisimis glükoosi taset.

4. Taimetee

Tee sisaldab hulganisti und tekitavaid aineid. Kõige magusama une toovad kummel, kannatuslill ja sidrun.

5. Tume šokolaad

Kui piimašokolaad ergutab, siis tume sisaldab serotoniini, mis mõjub nii kehale kui vaimule lõõgastavalt.

6. Hummus

7. Banaanid

Banaanides on magneesiumi ja kaaliumi, mis rahustavad närve ja lihaseid. Lisaks on banaanides ka vitamiini B6, mis aitab trüptofaani serotoniiniks ümber töödelda, tekitades veelgi suuremat lõõgastust.


8. Kaerapuder

Need, kes armastavad hommikuti kaeraputru süüa, peaksid kõrvale kohvi jooma. Kaer tõstab veresuhkru taset ja tekitab nii unise tunde. Kaeras on ka palju melatoniini, mis mõjub kehale lõõgastavalt, lastes sul nii kiiremini magama jääda.