Keha

NAISTELE: 11 soovitust, et päevad mööduksid võimalikult valutult 

Õhtuleht.ee, 16. august 2016 13:22
Soojus ei tee olemist mitte vaid hubaseks, vaid stimuleerib ka vereringet ning vähendab valu ning krampidest tekkivat pinget. Parim soojakott on veega täidetav.Foto: PantherMedia / Scanpix
Menstruatsiooniperiood ei pea ilmtingimata olema halvim aeg kuust. Tuleb lihtsalt appi võtta mõned kavalused – siit leiad 11 soovitust, et päevad mööduksid võimalikult valutult.

1.            Hoia tööl lauasahtlis puhas pesu. Lekkiv veri on päevade ajal paratamatus. Kui sa seda tead, siis miks mitte selleks ette valmistuda ja hoida puhast paari aluspükse näiteks tööl lauasahtlis ja ka käekotis?

Samal teemal

2.            Hangi endale soojaveekott. Soojus ei tee olemist mitte vaid hubaseks, vaid stimuleerib ka vereringet ning vähendab valu ning krampidest tekkivat pinget. Parim soojakott on veega täidetav.

3.            Ära joo kohvi. Keha tänab sind selle eest. Enesetunne ka. Kofeiin nimelt kogub organismi vett, tulemuseks on puhitustunne ja süvenevad krambid.

4.            Jälgi menüüd. Keha ihkab päevade perioodil rohkem soolast, kuid hoia end sellistest snäkkidest. Selle asemel varu koju mandleid, apelsine, banaane ja veidi tumedat šokolaadi.

5.            Mine jooksma. Või vähemalt jalutama. Ilmselgelt on päevade ajal jooksma minek viimane, mida sa tahad. Kuid pea meeles, et füüsilise koormuse ajal vabastab keha head enesetunnet tekitavaid endorfiine. Need omakorda suudavad võidelda hormoonidega, mis põhjustavad krampe.

6.            Söö rauarikkaid toite, näiteks spinatit ja lehtkapsast. Põhjus, miks sa päevade ajal tahaksid ühe mahlase steigi teise järel pintsli pista, on see, et verevooluse tõttu on su raua rase tavapärasest madalam. Rasvase liha asemel, mis su veel loiumaks muudab, söö aga teisi rauarikkaid toite. Näiteks spinatit ja lehtkapsast.

7.            Mine tund aega varem magama. Kuna sel ajal tunned nagunii kurnatust, annab tund varasemat uinumist sulle kogu päevaks rohkem energiat.

8.            Söö tumedat šokolaadi. Tume šokolaad sisaldab magneesiumi, mis aitab krampidega võidelda.

9.            Keeda ingveriteed. Ingver teeb imet. See aitab iivelduse vastu, kuid see aitab ka leevendada põletikke ja valu.

11. Ära isegi mõtle kitsaste teksade kandmisele. Sul on nagunii ebamugav – miks sa end siis veel piinad kitsaid teksasid kandes? Pane selga kleit või trendikad spordipüksid.