Meeled

Stress kimbutab? Söö neid üheksat toitu! (2)

Õhtuleht.ee, 30. august 2016, 14:30
Uuringute andmeil vähendab nelja sellerivarre söömine päevas vererõhku, vererõhu tõus on aga üks esimesi märke sellest, et stress on kimbutamas.Foto: PantherMedia / Scanpix
Moodsa aja tõvega, stressiga, on kimpus paljud inimesed. Me küll teame, et stress on nii tervise kui hea välimuse suurim vaenlane, kuid ikkagi kipume unustama, et igapäevane kokkupuude stressiga tervise põntsu paneb.

Igapäevaste pingetega toimetulekuks on palju erinevaid võimalusi, millest olulisim on tervislik toiduvalik. Health Life Tricks on reastanud toiduained, mille regulaarne tarbimine vähendab stressi ja selle mõju nii tervisele kui välimusele.

• Selleril on organismile rahustav mõju. Uuringute andmeil vähendab nelja sellerivarre söömine päevas vererõhku, vererõhu tõus on aga üks esimesi märke sellest, et stress on kimbutamas.

Samal teemal

• Küüslauku on tuhandeid aastaid kasutatud tema antibakteriaalsete, viirusevastaste ja ka antidepressiivsete omaduste tõttu ehk küüslauk aitab kehas vähendada põletikke, soodustada vereringet, hoida tasakaalus veresuhkru taset ehk leevendada kõike seda, mida stress kipub tasakaalust välja ajama.

• Lehtköögiviljad ehk brokkoli, lillkapsas, kapsas, lehtkapsas, hiina kapsas ja mädarõigas sisaldavad väävliühendeid, mis stimuleerivad vähkkasvajate levikut tõkestavate ensüüme.

• Rasvased kalad, näiteks makrell, sardiinid, lõhe, forell ja sardiinid on rikkad omega-3 rasvhapete, magneesiumi ja tsingi poolest. Kõik need ained ergitavad aju tööd ja mõjuvad positiivselt südame tervisele, vähendades seega soovimatuid stressi tagajärgi.

• Kummelitee aitab unetuse, närvilisuse ja maoprobleemide vastu.

• Šokolaadil, õigupoolest selles sisalduval kakaol on tervisele positiivne mõju, sest see vallandab ajust õnnehormoone ning aitab nii kehal stressiga paremini toime tulla. Teadlased soovitavad oma tervise nimel päevas pintsli pista 40 grammi tumedat šokolaadi.

• Pähklid sisaldavad rikkalikult B-vitamiine, tsinki, magneesiumi ja oomega-3 rasvhappeid ehk toitaineid, mida organism põletab erutusseisundis. Ka aitavad need ained vähendada söögiisu ja hoida veresuhkru taset tasakaalus.

• Oliiviõli kaitseb keha oksüdatiivse stressi eest, mis on peamine südamehaiguste põhjustaja. Teadlased on ka kindlaks teinud, et oliivõli kasutades on võimalik ennetada depressiooni ja erinevaid põletikke.

• Marjad, näiteks vaarikad ja mustikad sisaldavad rohkelt antioksüdante, mis ergutavad vereringet ja ajutegevust ning vältida enneaegset naha vananemist ehk need leevendavad kõike seda, mida põhjustab krooniline stress.