Õhtul enne magamajäämist telekast põnevusfilmide vaatamine on kindel viis selleks, et sa ei saa pärast magama jääda ning ei puhka hommikuks korralikult välja.Foto: PantherMedia / Scanpix
Õhtuleht.ee 25. mai 2018 20:24
Kõik inimesed magavad und, kuid mitte kõik ei puhka magades hästi välja. Isegi mitte kaheksa tunniga, kuigi teadlaste hinnangul piisab enamikule ka kuuest ja poolest tunnist unest. Miks? Küsimus on une kvaliteedis!

Une kvaliteeti tasub panustada, sest kui uni ei ole täisväärtuslik, suurendad sa riski haigestuda südamehaigustesse ja vähki, samuti suureneb risk rasvuda ja isegi surra, kirjutab Women´s Health.

Une kvaliteedi nimel on äärmiselt oluline mitte teha õhtul enne magamajäämist valesid asju. Et sa oskaksid teha õigeid, olgu need väärad asjad siinkohal välja toodud.

1. Eredas valguses istumine. Püüa vähemalt pool tundi enne magamajäämist eredas valguses viibimist vältida. See kehtib ka teleka ja arvuti ees istumist ning telefoni näppimist. Sest isegi viis minutit helendava ekraani ees pärsib melatoniini teket rohkem kui poole võrra. Melatoniin on uinumise seisukohalt aga hädavajalik.

2. Põnevusfilmide vaatamine. Vaadates telekast filme, mis ajavad su meele ärevile, ei jää sa pärast seda kohe kindlasti magama.

3. Treenimine. Vähemalt kaks tundi enne magamaminekut peaks olema trennivaba, kui see ei ole just taastav jooga või vabastav hingamine.

4. Kohvi joomine. Lõpeta kohvi joomine pärast kella kahte päeval – siis jääd sa õhtul paremini magama ja uni on ka täisväärtuslikum.

5. End ärkvel olema sundimine. Mine magama alati õigel ajal. Kui sunnid end näiteks vajalike tööde pärast kauem üleval olema, võid olla kindel, et enne hiliseid öötunde sa ei uinugi.

6. Stressamine. Ehk isegi kõige levinum põhjus, miks inimesed magada ei saa, on see, et nad ei tea, kuidas oma mõtteid puhastada ja muretsemine lõpetada. Õpi mediteerima ja tee hingamisharjutusi – need kaks võivad teha imet.