Foto: PantherMedia / Scanpix
Õhtuleht.ee 27. september 2016 16:50
Mitmendat õhtut järjest voodis väherdes on viimane aeg mõelda, miks see nii on, sest unetuse põhjuseid teades on võimalik probleemile ka lahendust leida.

All Women Stalk toob välja kuus kõige levinumat põhjust, miks uinuda on raske.

* Sa käid liiga hilja trennis. Kui loodad end õhtuse trenniga ära väsitada, ole ettevaatlik – mõju võib olla hoopis vastupidine. Kolm tundi enne uinumist tehtud trenn võib kiirendada südametööd ja ainevahetust, mistõttu on magamajäämine võimatu.

* Sa magad hommikuti liiga kaua. Kui sa kipud hommikuti kaua põõnama, sest eelmine õhtu läks pikale või et und ei tulnud, võib seesama asi takistada ka uinumist. Pea aga meeles, et ka vaid ühel hommikul kauem magamine võib sisemise kella sassi lüüa ja aju häälestada õhtul kauem ülevalolemiseks. Hommikune ärkamisaeg võib parema unehügieeni nimel kõikuda maksimaalselt tunni.

* Sa muretsed magamise pärast liiga palju. Kui voodisse minnes mõtled sellele, kui palju hommikul on teha ja kuidas praegu on vaja kohe uinuda, muutub uinumine tegelikult raskemaks. Püüa mõtted selgemaks saada, kasvõi raamatut lugedes.

* Sa tarvitad õhtuti alkoholi. Päris paljudel on kombeks enne und klaasike rüübata, kuid see võib hoopis uinumist takistada. Õhtune napsitamine võib küll uimaseks muuta, kuid see segab hoopis uinumist. Kui vajad lõõgastust, eelista kummeliteed.

* Sa magad liiga valges. Viska magamistoast välja kõik helendavad ekraanid, sest öösel neile pilku heites võib aju saada signaali, et aeg on ärgata. Muuda magamistuba võimalikult pimedaks!

* Sa jood õhtuti kohvi. Kui jood päevas rohkem kui ühe tassi kohvi, koguneb õhtuks organismi paras ports kofeiini ning see takistab sind ka uinumast.