Meeled

Neli imelihtsat viisi stressi ohjeldamiseks 

Silja Paavle, 7. oktoober 2016 15:30
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kui tunned, et kõik hakkab üle pea kasvama, võta aeg maha. See on ilmne märk sellest, et hullemast hoidumiseks on hädasti vaja stressi ohjeldada.

See on hädavajalik, sest stressil omasoodu kasvada lastes riskid ohtrate tervisehädadega. Õnneks ei ole selles ka midagi keerulist, Bild der Frau tuletabki meelde neli imelihtsat viisi lõõgastumiseks.

Samal teemal

Samas tasub meeles pidada, et nende nõuannete järgimine eeldab ka oma igapäevaelu muutmist. See tähendab, et seljatad stressi vaid siis, kui võtad aega enda jaoks. Oma elu tuleb ise elada ja seda tuleb nautida.

• Tee sporti. See aitab stressi vähendada, sest see soodustab endorfiinide vabastamist. End rõhutuna tundes lisa kindlasti regulaarne liikumine oma igapäevaellu. Eriti head spordialad stressi leevendamiseks on sörkjooks, kõndimine, spinning, aeroobika ja zumba. Ja muidugi see, mida sulle endale tõesti teha meeldib.

• Jälgi toitumist. Igal stressirohkel päeval sirutub käsi justkui iseenesest šokolaadi ja koogi järele. Keha nõuab seda, sest aju seostab suhkrut lohutusega ning just magus annab kiiret energiat. Stressi korral ei ole suhkrurikkad road aga hea valik, eelista hoopis magneesiumirikkaid toite, mis aitavad närvisüsteemi rahustada. Head magneesiumiallikad on mandlid, pähklid, kaerahelbed, päevalilleseemned, aedoad ja kuivatatud puuviljad. Ka on oluline stressirohkel päeval regulaarselt süüa. Pikkade toidupauside korral kipub veresuhkur liialt langema ning su keskendumisvõime väheneb.

• Hinga õigesti. Enamik inimesi hingab pingelistes olukorras pinnapealselt ja kiiresti, selline hingamine aga suurendab pingeid. Kui soovid lõõgastuda, pead õppima õigesti hingama või tegema hingamisharjutusi. Õpi neid tegema nii. Aseta peopesad oma kõhule. Nüüd sa tunned, kui hingad korralikult sisse ja välja. Jälgi oma hinge, püüa tajuda iga hingetõmmet. Hinga nii vähemalt kümme korda järjest ning tee seda harjutust igal hommikul ja õhtul voodis. Ja vahepeal päevalgi, kui tunned, et pinge hakkab üle pea kasvama.

• Õpi mediteerima. Ka lihtne lühike meditatsioon võib sind aidata. Selleks lama selili või istu sirge seljaga. Sule silmad, hinga sügavalt ja rahulikult sisse ja välja paar korda. Keskendu oma paremale jalale. Mida sa tunned oma varvaste juures, jalatalla all? Kas jalad külmetavad, kas sügeleb kuskilt? Tunneta kõike. Seejärel käi läbi kõik jala osad kuni reieni, seejärel mõtle vasakule jalale ning lõpuks keskendu igale kehaosale kuni pealaeni välja. Tee seda harjutust regulaarselt hommikul või õhtul, stressirohketel päevadel ka muude toimetuste vahepeal. See võtab vaid kümme minutit.

Samal teemal

05.09.2016
Enneta sügismasendust – tarbi magneesiumi ja liigu palju
05.09.2016
Tervist hindavate naiste kuus tähtsat harjumust
04.09.2016
LIIGU TERVISEKS: loe, millised on liikumise kuus üllatavat kasu tervisele
03.09.2016
Kuus kummalist igapäevast asja, mis aitavad sul õnnelikumaks saada