Meeled

Nädalavahetus on selja taga, kuid tunned end väsinuna? Ehk tegid ühe neljast sagedasest veast? (1)

Õhtuleht.ee, 10. oktoober 2016 09:21
Tehnikavidinate abil raamatu lugemine pole mõistlik, sest ekraanidelt tulev kumav valgus kahjustab meie silmi ja häirib keha võimet lõõgastuda.Foto: PantherMedia / Scanpix
Kõige sagedasem põhjus, miks sa välja ei puhka, on segavad harjumused. Huffington Post toob välja neli sagedasemat viga, mida inimesed lõõgastudes teevad ja tuletab meelde, et neist harjumustest loobudes on võimalik paremini puhata.

Sa istud pidevalt telefonis.

Samal teemal

Kui su telefon annab märku kõigist uuendustest Facebookis, Twitteris ja Instagramis, pole ime, et sa ei suuda korralikult lõõgastuda. Uuringud on tõestanud, et tehnikaseadmed takistavad meid korralikult puhkamast, sest keskmiselt kontrollib inimene oma telefoni iga minuti tagant. Ehk siis: kui sa tahad puhata, lülita see välja.

Sa loed raamatut tahvelarvutist.

E-raamatud, mida tahvelarvutist, e-lugerist või nutitelefonist lugeda, on üha levinumad ja kättesaadavad. Tehnikavidinate abil raamatulugemine pole aga mõistlik, sest ekraanidelt tulev kumav valgus kahjustab meie silmi ja häirib keha võimet lõõgastuda. Kui soovid puhata, vaheta nutiseade välja paberköites raamatu vastu.

Sa mõtled liiga palju lõõgastumisest.

Stressi ja ärevusega kaasneb nõiaring: mida rohkem sa millestki mõtled, seda rohkem närvi lähed. Sama kehtib lõõgastumise kohta: mida rohkem sa sunnid end olema rahulik, seda vähem suudad end lõdvaks lasta. Keskendu parem headele mõtetele, mis ei pea teps mitte olema puhkamisega seotud. Headest asjadest mõtlemine vähendab stressi ja aitab rõõmsatele asjadele keskenduda. See omakorda tekitab lõõgastustunnet.

Sa ei naudi vaikust.

Inimesed on harjunud taustahelidega, tänavamürast kogu aeg mängiva teleri või raadioni. Aga millal sa viimati istusid täielikus vaikuses? See on tervendava toimega ja suurendab keskendumisvõimet. Sestap katsu vahelduseks olla vaikselt.