Hea nõu

Viis toitumisharjumust, mis aitavad põletikega võidelda 

Õhtuleht.ee, 13. oktoober 2016 13:10
Foto: PantherMedia / Scanpix
Mõned lihtsad toitumisharjumused aitavad võidelda põletikega ning vähendavad ka teisi eluohtlikke haigusi ja seisundeid.

Põletik on reeglina immuunsüsteemi reaktsioon mõnele nakkusele või vigastusele, kirjutab Woman´s Health. Olgu põhjus, milline tahes - see kahjustab organismis rakke ja kudesid ning tulemuseks võivad olla paljud kroonilised tõved. Tasub aga teada, et see, mida sa sööd, avaldab suurt mõju krooniliste põletike vähendamiseks. 

Mida peaks silmas pidama?

1) Tarbi piisavalt puu-ja köögivilju

Neist saad vitamiine, mineraale ja antioksüdante, mis võitlevad põletikuga. Rohelistes lehtedes (spinat, lehtkapsas) on peidus kõige võimsamad põletikuvastased toitained.

2) Tarbi rohkem Omega-3 rasvhappeid

Söö lõhet, pähkleid, seemneid, avokaadot ja tarbi oliiviõli.

3) Kasuta küpsetamisel maitsetaimi ja vürtse

Kurkum, ingver, kaneel, küüslauk ja salvei- paremaid antioksüdante on raske leida! Need aitavad kaasa ainevahetus kiirendamisele ja parandavad veresuhkrut – tõeline leid, kuidas vähendada immuunsüsteemis ülekoormust!

4) Vähenda tarbitava suhkru kogust

5) Tarbi heada baketritega rikastatud toite

Jogurt, hapukapsas, õunasiidriäädikas – need tooted on koormatud heade bakteritega, mis aitavad kiirendada seedimist ja võidelda põletikega.

Samal teemal

01.10.2016
KAITSE END: Valmista võimas vähki ennetav maitseainesegu
23.09.2016
Probiootikumiderohked toidud, mis aitavad immuunsüsteemi tugevdada
21.09.2016
UNUSTA APTEEK! Valmista jook, mis aitab külmetusega ravimitest pareminigi võidelda!
18.09.2016
KEEDA ISE: Kurkumitee pühib valu kiirelt!