Lapsed

Käitumishäiretega laps – kuidas temaga koolis hakkama saada? (55)

LISA KOMMENTAAR

23. oktoober 2016, 09:17
Paljude pensionäride pealt on hästi näha,kuhu on viinud nende vanemate hoolimatus ja vähene peks ulakuste eest.Oleks omal ajal iga päev pükse alla kiskunud ja korralikud triibulised teinud,oleks elu praegu palju normaalsem.
Vana rahva tarkus ei vea alt.22. oktoober 2016, 21:39
Nuuti ja veel nuuti kuni mõstus on alt üles läinud.
eit22. oktoober 2016, 18:21
eesti riik ei tekkinud koos vabariigi taastamisega . ka lapsed on eestlastel ikka olnud ja ka raskel sõjaaegsel ja järgsel ajal oli lapsi palju . minu isa ei mobiliseerinud sõtta ei venelased ega sakslased , põhjus , palju lapsi . laps tuleb kõigepealt panna sõna kuulama , mitte näägutamist ega sõimu , vaid rahulikku nõudlikkust . mis õigusega alandatakse arutute lastega õpetajaid , sellest mina aru ei saa . põhjus on see , et lapsed juhivad riiki väga oskamatult . olen üles kasvatanud neli poega ja tean , et poiss teenib vahel tõsise karistuse ära ja ta peab selle saama , arvaku see meie ninnunännu riik sellest , mida tahab . lapsi ei tohi lasta üle pea kasvada . muidugi ei tohi last vihaga lüüa vaid armastusega , kus omal on veel valusam , kui lapsel . õpetajad saavad meil ikka väga kannatada . inimõigused on meie riigis kõigil , peale korralike inimeste . jube .
Sander22. oktoober 2016, 17:29
"Käitumishäiretega laps – kuidas temaga koolis hakkama saada?"-kas Kaagvere ja Puiatu, Sindi erikoolid, neid oli kunagi veelgi,on tegevuse lõpetanud? See, et selliseid huligaane püütakse tavakooli sulandada, on normaalsete laste karistamine, ei millegi eest!!! Esiteks, on normaalsed lapse selliste pärast stressis ja õppeained jäävad ka omandamata, kuna õpetajal jätkub aega vaid kaakide korrale kutsumisega.
???22. oktoober 2016, 16:45
Kas me ei räägi mitte liialt palju raskeltkasvatatavate, hoopis kasvatamatute või hüperaktiivsete erilistest õigustest ja erivajadustest? Nii et jätame hoopiski tähelepanuta meie täiesti tavaliste ning normaalsete laste vajadused, õppekeskkonna ning turvalisuse? Miks toome nad nende erivajaduseliste ohvriteks? Kas ei tuleks need erivajadustega korrarikkujad lihtsalt teistest eraldada ja teistest eraldi, kas eriklassidesse või erikoolidesse paigutada? Sinna väiksemad klassid (õpetajal jääb rohkem aega iga õpilase jaoks), kus töötavad erilise väljaõppe saanud eripedagoogid ning arvukad koolipsühholoogid.
miks ????22. oktoober 2016, 15:51
karistatakse normaalseid lapsi lasteaias, klassis, koolis, jne jne ja ka kogu elus.
jajah22. oktoober 2016, 15:08
puuetega lapsed peaksid erikoolis ikka käima.ja vägivaldsed lapsed puiatus.nii lihtne ongi.
soovitus22. oktoober 2016, 14:31
Alles paar kuud pikalt suvepuhkuselt tagasi tööl ja selline tragöödia, ei sobi õpilased, lapsevanemad. Kulla pedagoogid ega keegi teid väevõimuga selles ametis kinni ei hoia. Piirid pole lahti ainult ehitajatele ja arstidele, ka teile!
22. oktoober 2016, 15:14
aga...22. oktoober 2016, 21:52
....jumalast tark soovitus vaimust vaevatud õpetajatele kes vihkavad eesti lapsi...tõepoolest....minge ära!
naine22. oktoober 2016, 13:41
saite nüüd oma vabakasvatuse ja kõikelubatavuse ülistamisega
Mari22. oktoober 2016, 14:25
Miks tehakse tavakooli erivajadustega lastele eriklassid vöi veel hullem kui need lapsed on tavaklassis?Kunagi oli nende jaoks erikoolid,kus arvestati nende laste eripära.Näiteks taltsutamatu iseloomuga autistlik laps,kes on ohuks nii endale kui kaaslastele.Vöi on need lapsed siiski erikoolis.Öpetajal ju oleks vöimatu temaga ja veel terve klassiga tegeleda.
Kristiina22. oktoober 2016, 15:01
Tavakool on ok aga jah tavaklassi neid ei tohiks panna ja vahetunni järelevalve ja kaamerad peavad olema. Käitumishäirega laps peab olema eriklassis eripedagoogide juhendada. Tooge suletud erikoolide parem kaader piirkonna kooli õpetama. Sotsialiseerumise vajaduse tõttu peab ikka laps kehalises olema koos teistega või mõne tunni tavakoolis. Vahetunnis ka kui korrapidaja silm eemalt jälgib.
Kristiina22. oktoober 2016, 15:07
Me ei saa ega tohigi suruda kõiki erikooli aga samas ruumis alati ei saa ja kaaderpeab olema pädev. Kui palju on erikoolis neid pedagooge kel kogemus selliste lastega. Üle Eesti on neid ja jätkub igasse tõmbekeskusesse.
To mari ja kristina22. oktoober 2016, 19:35
Kui sa kallis inimene ei tea täpselt mis on AUTISM siis hoia suu kinni! Autismi liike ja vorme on nii palju erinevaid ja igalühel oma raskusaste. Ka keskmisest targem laps on vorm autismist. See, kui harju keskmisel puudub kodune kasvatus siis ei ole ta veel autist. Tean noormeest, kes on autist kuid koolis on käitumise eeskujulik. Milles Ta süüdi on, kas selles, et on autist, või selles, et kodune kasvatus vaatamatta eripärale on olnud korralik? Oksele ajab kuidas mingid tibid sõba võtavad ilma, et kodutöö tegemata.
naisele24. oktoober 2016, 10:05
Mitte vabakasvatuse, vaid vabaKASVATAMATUSE viljad on need pätilapsed! Vabakasvatusnõuab just vastupidi lapsega palju tegelemist ning asjade selgitamist, samuti karistamist ja distsiplineerimist. Kasvatamatud on need pätid, kes tundi segavad ja karistamatuse tundega häirivad päevast päeva ümbritsevaid. Nende jaoks ei pühenda vanemad muuks aega, kui riidlemiseks. Aga et last mitte riielda, unustatakse ära, et kogu eeltöö on tegemata! Ehk siis võtke oma lapsed koolidest ära ja asuge kasvatama!
See22. oktoober 2016, 13:33
on see vaba kasvatuse tulemus, ilma kehalise karistuseta ei saa inimest kasvatada!
Kristiina22. oktoober 2016, 13:43
Saab kui õppida pedakoogikat.. Vägivald on lihtne ja lühiperspektiivis näib lahendus sest laps kardab. Kuid hiljem on probleemid seda hullemad.. Ärge mulle sellest rääkige. See istutas vihkamise seemne ja rikkus kogu mu elu ja kiindumisvõime 7a. pärast seda. Vanaema haual ei käi tänini. Lihtsalt ei taha. Andestus tuli alles siis kui poolpimedaks jäi mõni a. enne surma. Ise olin 23 vist. Emaga samal ajal ja suhe parem kuna tema võttis aru pähe ja hullumajja viis. Temaga enam ei kakle. Samas kiinduda ikka ei suuda ja süüdistan vahel. Ma ei soovita seda kellelegi nii nagu vägistamistki. Autist kelle diagnoos avastati 12a. kui asjad läksid mõne kuu jooksul üle käte. Lõpetasin koduõppel lõpuks. Keskasse ei jõudnudki. ei suutnud vägivaldsust kaua pudelisse saada. Jõudsin elu ära rikkuda kapitaalselt.
Kristiina22. oktoober 2016, 13:47
Mul juhtus 5sena kui väsinuna turul käest lati tõmbasn ja häälekalt koju nõudsin. Vanaema tahtis vetsu. See hirmutas. Kõrks käis 12aastaselt. 4a. oli kiustav kes ainult öelda julges õpetajale.
Kristiina22. oktoober 2016, 13:56
Last füüsiliselt karistavale inimesele olen võimeline tänagi nii halvasti ütlema ja avaldama sotsmeedias.. Võimalik,et isegi ründaks. Ma jälestan neid inimesi nagu räigeid pedofiile. Vangi reaalselt paneks mitmeks kuuks või aastaks ja ühiskambrisse,et tunneks sama moodi abitust. Samuti laps ära. Afektihoos tegija ja kahetseja puhul piirduks pildi riputamisega netti ja haiglaraviga(sundravi nt. ambulatoorselt) Statsionaarne ainult siis kui ei allu ja kohal ei käi sest ka seal pole asjad korras ja ainus ravi rohud mis sandistavad. Mõni kergelt kabistaja on pole ka suurem koletis sest laps ei saa aru katsumise alandusest ja valu ka pole.Hilisem ebamugavus. Löömisest lähedase poolt aga saab laps ainult valu ja hirmu. Võrdne vägistamisega.
Kristiina22. oktoober 2016, 14:09
Samas tahan küll peret ja väga valus on lugeda ja kuulda kui teistel toredad vanavanemad.. Vahel olen nutnudki. Minu suhted on mürgitatud. Sellest ei saa lõpuni üle..
Kristiina22. oktoober 2016, 14:16
7a. jah kartsin meeletult vanaema ja ema. EI julgenud rääkidagi emale mis vanaema ja minu vahel alguses 12a. kui krõks käis ja sain füüsiliselt viletsaks jäänule vastu panna. Manipuleerimine tuli seal.. Ükski laps ei peaks kartma ja vihkama vanavanemat/vanemaid sel määral nagu mina 7aastat. Pärast kolkisin ise läbi. Ükski laps ei peaks seda tundma.
Kristiina22. oktoober 2016, 14:18
7a. jah kartsin meeletult vanaema ja ema. EI julgenud rääkidagi emale mis vanaema ja minu vahel alguses 12a. kui krõks käis ja sain füüsiliselt viletsaks jäänule vastu panna. Manipuleerimine tuli seal.. Ükski laps ei peaks kartma ja vihkama vanavanemat/vanemaid sel määral nagu mina 7aastat. Pärast hakkasin vastu lihtsalt. Ükski laps ei peaks seda tundma.
üx23. oktoober 2016, 14:51
Kas sa endas ka viga oled otsinud? Ega vanaema sind lõbu pärast ei peksnud, analüüsi oma käitumist ka natuke! Praegu jääb mulje, et lilleke keset p...merd...mina ja ülekohus mis mulle on tehtud. Mina loen ja näen ennast lapsepõlves...olin ka ema peale vihane kui karistas mind, aga hiljem sain aru kui hirmus laps ma ikka olin ja ise sellised olukorrad tekitasin kus emal närvid viimse piirini olid. Analüüsi enda käitumist ka vahel, see tuleb kasuks, mitte lõputu enesehaletsus! Aga vaevalt et sa seda kommentaari loed, sa oled nii ametis enesehaletsusega, et ei märka mis teised sulle vastavad.
see...24. oktoober 2016, 10:06
Vabakasvatamatuse tulemus!
Kristiina22. oktoober 2016, 13:20
Probleem on probleemi ignoreerivad vanemad ja totakad seadused mis eeldavad kõikjalt vanema allkirja. Ei saa küsida vanema nõusolekut teistele ohtlikule lapsele tugisisiku määramiseks või psühholoogi vastuvõtule viimiseks vaid lähtuda tuleb lapse ja koolipere vajadustest. Seda enam,et füüsiline sekkumine on välistatud v.a. kinnihoidmine kätega. Terevisioonis õpetati õigeesti. Karistamine,eriti füüsiline, süvendab puuet üldjuhul. Kui mitte kohe siis hiljem. Kool on vaja viia ka mängulisemaks ja praktilisemaks(keemias katsed,geodraafias muuseumis või looduses õppimine vms.) sest pole vaba valik. Liiga palju on tuupimist ja kontrolltööd.Kõigile see ei sobi,eriti hüpikutele. Masingu Kooli kogemused mul.
jajaaa23. oktoober 2016, 14:54
Ära haletse ennast pidevalt. Analüüsi vahel ka oma käitumist, et miks vanaema läks nii endast välja. Vaevalt, et lapsi lõbupärast pekstakse, vaata enda sisse ka ükskord.
22. oktoober 2016, 12:55
erikooli panna vee ja leiva peale ning palju rihma anda.
???22. oktoober 2016, 12:51
Kas meie prioriteedid on ikka õigesti paigas? Vahest tuleks igasuguste noorülbikute, huligaanide, poolhullukeste ning hüperaktiivsete inimõiguste ümber arutlemise asemel tegeleda eelkõige teiste, normaalsete õpilaste turvalisusega ning neile normaalsete õppimisvõimaluste tagamisega. Erivajadustega indiviidide koht peaks pigem kusagil eriklassis või erikoolis olema. Kus nendele siis teisiti, individuaalsemalt lähenetakse ja vastavalt sellele ka õpetatakse. Kus oleks rohkem psühholooge, eripedagooge j.n.e.
Väga lihtne22. oktoober 2016, 11:31
Lapsed on sõltuvuses internetist, julmadest mängudest jne... Ei taheta enam kooli minna, miks? Kui aga mõtted on pidevalt julmades mängudes, internetis- see kõik on süvenenud sügavale lapse hingeellu ja organismi tervikuna ning sõltuvus on muutunud haiguseks. Lapsed on pidevalt sügavas stressis, kuna ei saa olla internetis kui kooli peab minema. Ja nii tekivadki koolis kui ka mujal konfliktid, pahameel, kurjus, hulljulgus jne. Lapsed ei ole võmelised sellest enam välja tulema ja nende elu ja tegevus jookseb ummikusse, kusjuures ainsaks eesmärgiks kujuneb internetis istumine, kui aga tekivad takistused, muutuvad lapsed kurjaks ja vägivaldseks. Samas kurjuse kogemused tulevad ümbritsevast ühiskonnast, mis kõik jookseb ka kokku internetti, televiisorisse. Ja nii ongi, et lapse keha, hingeelu, psüühika, tervis puruneb ja ei tule enam toime suures mastaabis, tekib jõuetusele vastusurve jne...Liiga palju on halba meie ümber ja sellest tulenevalt negatiivset infot. Sisuliselt head enam ei kuulegi ja head eeskuju, mis annaks elujõudu ning püüdlust , positiivset elu eesmärki. Pidevalt süveneb arusaam õelusest, enesekaitse vajadusest, vastasel juhul ei löö elus läbi ning hirm jääda peksupoisiks, mis kandub edasi. Probleem on tõsine nii ja naa.
Kavalus.22. oktoober 2016, 11:08
Nõrga iseloomuga või siis mitteveenev inimene väga õpetajaks ei sobigi. Enda kooliajast (10-15 aastat tagasi) on meeles mitu "head" õpetajat. Tunnis korrarikkujatele lähenesid nad ainult psühholoogiliselt, isegi tunnist välja ei pidanud saatma. Hoopis eelistati teisi õpilasi võites nende poolehoidu ning taktitundeliselt alandati/ pandi kavalusega kanntama korrarikkujad vaimselt jäädes ise 100 % rahulikuks/ükskõikseks. See mõjus palju efektiivsemalt ning üsna kiiresti. Mõne teise õpetaja, kes ainult karjuda ja tunnist välja saata oskas, endast välja ajamine ja närvipinge kruvimine tõstis tunnirikkuja indu veel enamgi ning nõrga närvikavaga õpetaja korral läksid ka õpilased pigem tunnirikkujaga kaasa sest õpetaja tundus rohkem kõigi vastu olevat.
?22. oktoober 2016, 12:45
Kas kaasaegse õpetaja esmane kohus pole siiski mitte õpetada ning teadmisi edasi anda, mitte psühholoogilisi mänge mängida ning eksperimente teha? Õppetööde maht on juba niigi üle paistatud. Kui õpetaja pool aega psühholoogiaga tegeleks, tuleks õppprogrammid küll kardinaalselt ümber vaadata.
Kavalus.22. oktoober 2016, 14:33
Vastupidi hoopis, närviline ja lastepoolsest ärritamisest pingesse minev õpetaja hoopis raiskab aega pahandmise, karjumise, väljasaatmise jms. kiusajatega tegelemise ja nendele tähelepanu pööramise peale. Minu poolt toodud näite õpetajad jagasid üksikuid tabavaid kommentaare kiusupunnide kohta ning üks relv on kiusaja tahtlik ignoreerimine samas teisega suheldes. Kiusajate üks suur vajadus on tähelepanuvajadus ja seda toites saavad nad leili veel rohkem juude. Samas ega jah, ainult mõni õpetaja suutis niimoodi talitada, paljudel kees ikka kops üle maksa.
to kavalus22. oktoober 2016, 16:37
Mitte iga õpetaja pole alati löögivalmis ning nii vaimukas, nagu näiteks Priit Aimla või doktor Vassiljev. Ja kas nemadki oleks seda suutnud 5 päeva nädalas ja kuni 8 tundi päevas. Ning kui selliseid mitmekülgseid geeniusi võtta olekski, kas meie õpetajate tüüpiline niru palk ei oleks sellistele talentidele kuidagi väiksevõitu, et teda sellisele tööle ahvatleda?
noh kuule, ..22. oktoober 2016, 10:23
Kui sa seda kõike nägid, miks ei sekkunud? Kust selline ükskõiksus kannatanute vastu?
olen naisterahvas22. oktoober 2016, 10:19
ja koolis ei suutnud see 35minutit rahulikult ära istuda. kukkusin keerutama, nägusi tegema ja muid tükke kokku keerama. no on selline rahutu iseloom. küll saadeti tunnist välja, mata õpsilt sain kaardikeppiga, tutistas vene õps. pioneeriks ei võetud ja komsomol näitas ust. kas ma olen solvunud, tige või mida iganes. EI. meenutan neid aegu naerdes ja nostalgijaga.
naisterahvale22. oktoober 2016, 13:09
ma ei tea, kus koolis sa käisid, aga mu teada olid ja on tunnid 45 min.
kirjapildi ja -vigade järgi otsustades olid siis ja ka praegu veidi lihtsameelne, ikka naeran ja nostalgitsen
.. ..22. oktoober 2016, 09:53
Kas Sina siis ka ei sekkunud või siiski...? Tegid klassijuhatajatunni, selgitasid, veensid, nõudsid kooli sisekorra eeskirjade täitmist, mis teatavasti keelab ebasobiva sõnavara? Kui juba kuulsid, milliseid sõnu kasutati, siis ju otsene kohustus sekkuda. Õpetajad, kes vahetunnis lastegruppidest mööduvad, alati tõepoolest ei kuula teritatud kõrvaga, mida lapsed räägivad omavahel, kui see just tõepoolest eriliselt võimendatud sõnavõtt pole. Õpetajal on kümneid pisikohustusi vahetunniks ja ta võib ka omi mõtteid mõeldes sealt mööda käia.
See, et kodudes ei ropendata, aga omaealiste seltsis küll, see on igale põlvkonnale omane pubekaperioodi nähe. Inetu küll, aga suht ohutu muu muu psüühilise ja füüsilise agressiivsuse kõrval ja teatavasti läheb vanuse lisandudes mööda. Gümnaasiumiklassides reeglina enam ei ropendata, seda tehakse põhikoolis, kus targem sõnavara eneseväljenduseks veel ahtake ja tahetakse ässa mängida.
e.m.a22. oktoober 2016, 09:27
Selliste lastega ei pea hakkama saama mitte kool, vaid tema vanemad peavad oma tegemata töö ära tegema, vaat sedasi! Mind huvitab, millal võetakse vastu seadus, mis ei luba nii arengu, kui ka käitumishäirega ja muidu kasvatamatuid ja agressiivseid lapsi tavakooli, tavaklassi paigutada!? Need vanemad on sellised, kes lapsest ei hooli, neid ei HUVITAGI tagasiside oma lapse käitumise osas, mida uskuge minad, on nad juba lapse lasteaiast piisavalt saanud! Lihtsalt istutakse oma nutitelefonis, laps istub oma nutitelefonis ja need pereliikmed on sisuliselt võõrad teineteise jaoks! Lasteaiaõpetajad ja kasvatajad teavad paremini sellise lapse hingeelu, AGA kasvatada ja korrale kutsumine ei ole paraku nende teha! Selles asi ongi, et need hoolimatud vanemad peavad saama karistuse, mitte laps, õpetajad, ammugu kogu ülejäänud klassi lapsed, kes ju kuulavad sõna ja tahavad õppida! Vanemad peavad saama aru, et lapse kasvatamata jätmisele järgneb karistus! Selle näol, et sinu laps lihtsalt visatakse koolist välja ja ise otsid talle õpetajad oma raha eest. Ei ole nii, et sigid ja paljuned, kellega juhtub ja viskad oma mädanenud ihuvilja teiste laste hulka, normaalseid, potentsiaaliga lapsi mädandama ja halba eeskuju andma, häirima!
ohhoo22. oktoober 2016, 09:24
Tundub, et õpetajate palgateema tõstetakse nende lookestega jälle aktuaalseks. Kuidas muidu endast märku anda!
to 9.2422. oktoober 2016, 09:37
Kuule, sa oled ikka puhta lollike. Palgateema? Mis palgateemat sa ajad, kui inimene ei saa OMA TÖÖD teha? Kuidas sulle meeldiks oma töökohal töötada, kui kasvõi 1 kolleeg pidevalt röögib, lollitab ja teisi segab ning kiusab? Kui sa sellest juttu teed, siis ülemus arvab, et sa tahad palka juurde? hea mõtlemine sul ikka. Aga mis puudutab palka, siis sellised eriväljaõppe saanud pedagoogid, mitte tavakooli omad, peaksidki suuremat palka saama, sest niisuguste väänikutega tegelemine on vaimselt 10x kurnavam, kui tavaõpetajatel. Ja selle kõik maksavad kinni nende jõmpsikate vanemad. Nii oleks mumeelest aus ja õiglane!
hj22. oktoober 2016, 12:00
Mis ajast õpiased ja õpetajad kolleegid on?
abc22. oktoober 2016, 09:18
Ma kirjutaks täpsemalt, milliste sõnadega lapsed koolis õpetajaid sõimavad, aga kahjuks Õhtuleht tõde avaldada ei luba. Ei vasta reeglistikule! Tegelikult on neid kallaletunge koolides igapäevaselt, lehte jõuavad vähesed.
Anne22. oktoober 2016, 09:13
Ainus lahendus- käitumishäiretega lapsed erikooli (mitte ei hakka normaalsed inimesed k.a õpetajad ÕPPIMA, kuidas nendega hakkama saada! Selleks on eriväljaõppe saanud pedagoogid!) ja kasvatamatud lapsed koduõppele ja vanemate vastutusele. Ainult nii! Ja sina 8.58, et õpetajad ei ole AUSAD, no kuule...Mida veel välja ei mõtle? Õpetaja enda guvides on õpetada oma ainet, teha oma tööd. 100 aastat pole tal tarvis sinu kasvatamatu jõmpsika peale valetada! Tahad öelda, et nt 5-6 õpetajat, kes kaebavad kasvatamatu tatita peale direktorile ja lapsevanematele KÕIK valetavad? Ning lisaks kogu klass...Mõtle natuke! Lapsega, kes TEGELIKULT koolis on hea laps ja tõesti ainult ühel õpetajat tema kohta kaebusi on, mida KEEGI teine pole näinud, ega kuulnud- sellist asja ei ole olemas! Nii, et jäta oma muinasjutud endale. Ja kes see erapooletu õpetaja peaks sinu arvates olema? Mingi lollike, kes kõik mingi tatita tekitatud korralageduse vaikselt ära kannatab ja õpetab ehk teisi lapsi ka klassis, et see on NORMAALNE? Sedasi ei muutu midagi, vanemad sel lapsel mõtlevadki, et on hea laps koolis ja lapsel endal kasvab karistamatuse tunne, et ta võibki kõike teha, sest ta on ERILINE!?
22. oktoober 2016, 09:08
Mitte mingit käitumishäiret ei eksisteeri, vaid põngerjas pole õigel ajal kaserosinaid saanud ja süüdi on selles kes? Vanemad ja eelkõige idude koostatud seadused kus on kirja pandud õigused aga puuduvad kohustused.
mõnna22. oktoober 2016, 08:58
teised lapsed võiks kõik niikauaks koju jääda ja mitte kooli minna niikauaks kui see häiretega koduõppele saadetakse, ta ju teistele väga ohtlik. või oodatakse jälle niikaua kui esimene suurem õnnetus juhtub.
mõnnale22. oktoober 2016, 09:33
Jah, see oleks tõepoolest üks variant! Terve klassiga boikoteerida niisugust olukorda ja see on põhjendatud. Teised vanemad kardavad oma laste pärast! Nii kaua, kui vanemad ei saa olla kindlad, et nende lapsed saavad koolis rahus õppida ja koolis on turvaline õppimiskeskkond, lihtsalt ei vii oma lapsi kooli. Mis siis juhtuks? Kasvatamatu lapse ükskõiksed vanemad viivad oma last teiste hulka, absoluutselt hoolimatult, mõtlematult, kuidas päev koolis õhtusse saab. Kuidas on see võimalik? Aga nii saab kahjuks, et need kasvatamatud lapsed segavad õpetajaid igas tunnis, segavad teisi lapsi tunnis, vaheajal norivad tüli, ropendavad, alustavad kaklusi jne. Kool peab tagama lastele, kõigile lastele turvalise õpikeskkonna. Oleks minu laps praegu niisuguses klassis, ma nõuaksin seda ja ei viiks last enne kooli, kui see on tagatud. Jah, ka halvasti käituvale lapsele tema vanemad nõuavad turvalist õpikeskkonda. Noh, kuna tema üksi ohustab kõigi teiste turvatunnet ja ilmselt on tal kõige turvalisem olukord kodus, olgu siis seal! Aga ei ole normaalne, et kannatama peab enamik lapsi pluss pedagoogid!
§22. oktoober 2016, 12:29
Haridusamet laeeb mupol sulle siis trahvi teha iga päeva eest mil laps koolis ei ole
Sille23. oktoober 2016, 20:52
Tead, mupo peaks ja õigustatult tegema trahvi sõnakuulmatu lapse VANEMATELE, sest nende kasvatustöö puudumise tõttu kannatavad teised! See oleks aus ja õiglane!
sillele24. oktoober 2016, 07:04
pigem võta siis laps koolist ära, sest rahakott on ühe kuuga tühi. on lapsi kes kasvavad lõpuks sellest välja. tean mitut oma poja klassikaaslast kes nii käitusid aga nüüd tublid töökad mehed.
Olli24. oktoober 2016, 10:46
No pagan võtaks, on ka muid võimalusi. Kui keegi julgeb trahvi hakata tegema kannatajatele, ehk siis nende tavaliste laste vanematele, kelle lastel mingi üks kasvatamatu jõmpsikas ei lase klassis õppida, kiusab, häirib ja terroriseerib, siis mina viiksin oma lapse teise kooli. No olgu kodukohast nati kaugemal, õpetan lapsele selle koolitee selgeks ja logistika, kuid vähemasti oleme kindlad, et klassis ühtegi häirijat ei ole, kelle peale klassijuhataja KÕIGI õpilaste aega kulutab (kusjuures tulemusteta, sest kasvatamatud pärineb ju kodunt ja miks niisugune laps peaks mujal n.t koolis siis teisiti käituma)! Huvitab, mis siis saab, kui ühe tõrvatilga pärast pooled klassi lapsed lahkuvad teistesse koolidesse? Ja uued, kes asemele tulevad, lahkuvad sama kiiresti. Kas siis võetakse midagi ette, et kaitsta normaalseid lapsi kasvatamatute eest??
..22. oktoober 2016, 08:58
pidage meeles, ühtki konflikti ei saa juhtuda ühepoolselt, miks perekonnas omavahel tekkinuid loetakse kahepoolseteks, koolides aga ühepoolseteks.Kas ikka on igal korral ka tunnistajad, kuidas tegelikult asjad on, kui erapooletud siiski on õpetajad.Olin mõned aastad uuesti koolis kokkupuutuv tihedalt ja nägin tegelikkust lähedalt, kuidas pole kõik õpetajad ka ausad, kes nunnutab juba esimesest klassist oma lemmikuteks valituid ja silitab neil päid, kuid osad on jäetud n.n. halbadeks tegelasteks, mis on tegelikult seaduse rikkumise alla kuuluv.Näiteks tegid ühed poisid ulakust, süüdlaseks jõid hoopis vaguramad ja pahandust mitte teinud poisid, õpetaja aga raidus peale , et teie olete süüdi jne....Kui koolides ei hakka olema erapooletud õpetajad ja üdini ausad, tahtes selgitada algusest lõpuni tegelikkust, ei muutu seal paremaks mitte.Kui õpetaja ei taha märgata koridorides teismeliste eas ropendamis maneeris suhtlejaid, neile ilusti selgitada, et ka kooli alustanud noored saavad halba eeskuju, et saavadki aru, nii ongi õige suhtlkemine, siis ei saagi ju midagi paremini olema, ei saagi kodudes anda head eeskuju, koolis nullitakse see ju ära,põhjendades, koolis ju räägivad paljud nii,miks siis alati vaid kodu süüdistatakse, see pole ju õige ega aus.Tean et paljudes kodudes ei kasutata üldse roppe sõnu, nagu mina tihti kooliseinte vahel kuulsin-tead täna pu.sis kõik, oli töö, mul läks kõik vi.tu, on selline siis mõistusega võetav, kus läksid mitmed õpetajad tihti mööda, kuid mitte keegi ei rääkinud ja selgitanud, et nad räägivad inetult.
22. oktoober 2016, 10:21
Tihti konflikt ongi kahepoolne. mis on algust saanud juba kodus, ja (see ongi üks pool, teine pool on laps, kes toob kooli oma hirmud, enesekindlust, pahameel, viha jne.
Kuidas22. oktoober 2016, 11:48
ennast väljendada on siiski enda valik ja koduse kasvatuse tulemus, kool küll kedagi ropendama ei õpeta. Õpetaja selgitabki kogu aeg ilusti, aga tulemust tavaliselt ei ole.
kas ma sain õigesti aru22. oktoober 2016, 12:33
oli töö, mul läks kõik vi.tu
oli töö, mul läks kõik viltu?