Terviseuudised

Kuus nippi vererõhu normis hoidmiseks 

Toimetas Anna-Maria Uulma, 10. november 2016, 20:32
Mediteerimine.Foto: Reuters / Scanpix
Et tervena püsida peaksime hoolikalt jälgima ka enda vererõhku.

Kõrge vererõhk on tõsiseks ohuks sinu tervisele, sest võib endaga kaasa tuua infarkti ja teisi südant kahjustavaid haiguseid nagu insult, diabeet jne, vahendab Medical Daily. Seega tuleks enda vererõhku hoolikalt jälgida.

Toome välja kuus nippi, kuidas on võimalik enda vererõhku normis hoida.

Kaota lisakilod.

Kui soovid enda vererõhku kontrolli alla hoida, siis peaksid jälgima enda füüsilist aktiivsust. Kõrgem aktiivsus aitab kaasa kilode kaotamisele, mis on tihti üheks kõrge vererõhu tekitajaks. Pea meeles, et füüsilise aktiivsuse jaoks ei pea sa alati jõusaali minema, vaid piisab ka pisikesest lisajalutuskäigust päevas.

 Vähenda soolakogust.

Üheks viisiks enda vererõhku kontrolli all hoida on vähendada soolakogust sinu toidus, sest ka selle liigne tarbimine võid tekitada kõrget vererõhku.

Kofeiini vähendamine.

Ka tihe kohvijoomine võib tekitada kõrget vererõhku, mistõttu soovitame vähendada ka kohvitarbimist.

Väldi stressi.

Mediteeri.

Mediteerimine on üheks parimaks viisiks stressimaandamisel, mistõttu mõjub see hästi ka sinu südametööle. Hinga rahulikult sisse ja välja ning ürita keskenduda vaid iseendale.

Maga piisavalt.

Kas teadsid, et südamehaigused ründavad enam neid, kes magavad öösiti vaid paar-kolm tundi? Jah, nii see on! Seega kui soovid enda südametööd jälgida, siis peaksid muutma enda päevagraafikut nii, et saaksid ka korralikult magada.

Samal teemal

7. detsember 2016, 14:45
Kümme haigust, mis on kõige sagedasemad insuldi põhjustajad
2. detsember 2016, 15:10
Seitse asja, mida võiksid teada insulti põdenud inimese lähedased
24. november 2016, 04:00
Kui paljud eesti õpilased joovad ja suitsetavad?
13. november 2016, 11:12
Kas tead? Need seitse märki võivad viidata diabeedi olemasolule