Hea nõu

10 lihtsat nippi, kuidas pääseda talvistest viirustest 

Nipiraamat, 7. jaanuar 2020, 05:29
Kas su elus on olemas ka hetked ainult enda ja oma mõtete jaoks? Foto: Bruce Mars / Pexels
Talvekuudel tunneb keha puudust päikesest. Rohkem ringleb ka viirushaigusi ja pimedus põhjustab väsimust. Psühhiaater Merit Kudeviita selgitab, mida teha, et vaim ja keha püsiks haigustest puutumata. 

Vaata üle oma elukorraldus
Kas su elus on olemas ka hetked ainult enda ja oma mõtete jaoks? Selleks on head lasteta minipuhkused, mil veedad aega armsamaga või lõõgastud lemmikraamatut lugedes. Oluline on selliste puhkehetkede iganädalane regulaarsus, kord aastas ettevõetav pikem puhkusereis siin ei aita. Pikemaajaline väsimus võib viidata terviseprobleemidele, näiteks rauavaegusaneemiale või hüpotüreoosile. Mine perearsti juurde ja palu oma tervislik seisund üle kontrollida.

Saada haige kolleeg koju
Haiget töökaaslast märgates soovita tal end koju ravima minna. Nii ei ole ta ohuks teistele ning paraneb ka ise kiiremini. 

Puhka end välja
Mine mõistlikul ajal magama! Vaata üle oma unerütm, analüüsi selle kvaliteeti ja tee vajadusel muudatused. Oluline on, et ärkaksid hommikul värske ja puhanuna.

Toitu tervislikult ja regulaarselt
Täisväärtuslik toit tagab üldjuhul kõikide vitamiinide vajaliku taseme. Vitamiinide ja toidulisandite meelevaldne tarvitamine ei ole kasulik.

Lisaks D-vitamiin
Meie kliima iseärasusi arvestades on soovitatav võtta lisaks D-vitamiini. Küsi täpsemat infot oma perearstilt või apteekrilt. 

Liigu iga päev
Ole vähemalt 30 minutit päevas aktiivne. Samas veendu, et sinu treeningprogramm on sulle sobiv ja koormus optimaalne. Ületreenimine tekitab kroonilist väsimust ja stressi, mistõttu sageneb ka haigestumine.

Vaktsineeri gripi vastu
End vaktsineerides kahandad ohtu, et haigestud või viid viirushaiguse pereringi.

Ravi ja taastu
Haigus on organismile koormus. Kui oled haige, anna kehale aega taastumiseks. Haigena tööl käies nõrgestad organismi ning suureneb tõenäosus veel mõni viirus saada.

Pese käsi
Muuda harjumuseks pesta käsi alati pärast väljas käimist ja enne sööki.

Riietu vastavalt ilmale
Nii väldid külmetumist!

Samal teemal

21. jaanuar 2020, 20:00
Pime ja lumeta kaamos jätkub: 5 nippi, kuidas sellest üle olla
25. aprill 2019, 06:13
TERVIS | Kalmus ehk põhjamaade ženšenn
15. märts 2019, 12:17
OLE TERVE | Viis stressivähendajat toidulaual
11. märts 2019, 15:49
Idud aitavad võita kurnatuse ja muuta välimuse kaunimaks!