Keha

Jooga aitab vererõhku kontrolli all hoida 

Õhtuleht.ee, 14. detsember 2016, 14:35
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kui sul on diagnoositud kõrgvererõhktõbi, mine joogatrenni. Hiljaaegu läbi viidud uuring leidis, et inimestel, kes harrastasid joogat kolme kuu jooksul tunni päevas, alanes ka vererõhk.

Kardioloogide aastakonverentsil esitletud uuringu autorite sõnul on jooga igapäevane harrastamine paljulubav, see aitab keha kaitsta kõrge vererõhu kahjulike mõjude eest, vahendab Time. Meeldetuletuseks siis, et kõrgvererõhktõbi suurendab riski haigestuda infarkti, insulti ning ka südamepuudulikkusesse.

Põhjus, miks jooga kehale nii mõjub, pole täpset selge, kuid teised uuringud on näidanud, et jooga rahustab närvisüsteemi ning just sellel on oluline roll vererõhu reguleerimisel.

Jooga pluss kõrgvererõhutõve kontrolli all hoidmisel on seegi, et see on kättesaadav kõigile ning selle põhivõtted on kerged selgeks saada.

Lisaks joogale soovitavad spetsialistid oma südame huvides omaks võtta tervislikud eluviisid üldiselt, kvaliteetne ja tervislik toit ning suitsetamisest loobumine on seejuures võtmesõnaks.

Samal teemal

16. mai 2018, 18:50
Halb uudis: suitsetamise vähendamine terviseriske ei vähenda
29. november 2017, 10:44
Viis tõbe, mis ohustavad sind siis, kui sa ei raatsi tuba kütta
24. august 2017, 11:15
Kas sa tead, milliste väikeste asjadega saad tööpäevad tervislikumaks muuta?
16. juuni 2017, 14:05
Kolm näiliselt süütut igapäevast harjumust, mis on kahjulikumad kui suitsetamine