Keha

Viis toitumisreeglit, mis aitavad kehas põletikke vähendada (12)

Õhtuleht.ee, 16. detsember 2016 13:40
Hapukurgid on head vahendid põletike vastu võitlemiseks.Foto: PantherMedia / Scanpix
Põletikke tuleb ravida, et need ei muutuks krooniliseks ega hakkaks keha vaikselt hävitama. Need lihtsad toitumisreeglid aitavad sul põletikke kontrolli all hoida.

1. Söö puu-ja köögivilju. Neist saad vitamiine, mineraale ja antioksüdante, mis aitavad põletikega võidelda. Rohelistes lehtedes (spinat, lehtkapsas) on peidus kõige võimsamad põletikuvastased toitained, kirjutab Women´s Health.

2. Tarbi rohkem Omega-3 rasvhappeid. Söö lõhet, pähkleid, seemneid, avokaadot ja tarbi oliiviõli.

Samal teemal

3. Kasuta küpsetamisel maitsetaimi ja vürtse. Kurkum, ingver, kaneel, küüslauk ja salvei on parimad antioksüdandid maailmas! Need aitavad kaasa ainevahetuse kiirendamisele ja hoiavad ka veresuhkru taseme stabiilsena ehk aitavad vähendada immuunsüsteemi ülekoormust.

4. Vähenda tarbitava suhkru kogust. Magus mõjutab hormoone, mis vallandab su kehas immuunvastase tegevuse. Sama kehtib ka kunstlike magusainete kohta, mis sisaldavad kemikaale, mida keha ei tunne ja kohtleb kahjulikena.

5. Tarbi heade baketritega rikastatud toite. Jogurt, hapukapsas, hapukurk ja õunaäädikas on tulvil häid baktereid, mis aitavad kiirendada seedimist ja võidelda põletikega.