Meeled

Seitse nõksu, kuidas jääda optimistlikuks ka rasketel hetkedel 

Õhtuleht.ee, 1. veebruar 2017, 11:20
Psühholoogid soovitavad positiivset muusikat igal hommikul kuulata – see annab energiat kogu päevaks ja aitab stressiga paremini toime tulla.Foto: Vida press
Paljude inimeste probleem on see, et nad suudavad olla optimistlikud ainult siis, kui neil läheb hästi. Niipea, kui on lahendada mõni probleem, muutuvad nad õnnetuks ja ärevaks. Kui see kõlab ka sinu jaoks tuttavalt, loe edasi.

Portaal Womanitely annab seitse soovitust, kuidas optimismi säilitada ka kõige keerulisemas olukorras.

Samal teemal

1. Ära võrdle end teistega. Kõik on kuulnud, et end teistega võrrelda ei maksa, kuid seda reeglit ei järgita. Enda pidev teistega võrdlemine rikub iseenda enesehinnangut ja takistab elamast elu, mida sooviksid. Kui keegi tundubki sust edukam olevat, ei tähenda see, et sina ei võiks olla õnnelik. Isegi miljardäridel on halvad päevad, mil on vaja olla palju probleeme lahendada. Sa peaksid olema uhke, et sa oled nii ainulaadne, nagu sa oled. Ja pea meeles, et kui lahendad ka kõige raskemaid probleeme positiivse suhtumisega, ei olegi need nii keerulised, kui esialgu paistavad.

2. Vabane negatiivsest kõneviisist. Optimistid peaksid optimistlikult ka rääkima. See tähendab, et väldi negatiivset kõneviisi, nagu "ma ei tea", "praegu pole hea aeg" või "Ma ei oska seda teha". Kui sa ütled, et "ma tean, et ma suudan" või et "Mul on piisavalt jõudu oma elu muutmiseks", treenid sa automaatselt oma meelt õnnestumisteks.

3. Ära karda läbikukkumisi. Suhtumise muutmine on oluline samm optimismi ja positiivsuse teel. Ära lase olukordadel oma elu üle valitseda. Pea meeles, et iga ebaõnnestumine on tegelikult õnn. Kui sa suhtud sellesse optimistlikult, ületad ebaõnnestumised oma tervist kahjustamata kiirelt.

4. Alusta oma päeva positiivse sõnumiga. Kirjuta enda jaoks üles mõned inspireerivad mõtteterad ja loe igal hommikul neist vähemalt viite. Seesugused tsitaadid on imelised killud tarkusest, mis aitavad sul treenida optimismiks olemist.

5. Kuula positiivset muusikat. Psühholoogid soovitavad positiivset muusikat igal hommikul kuulata – see annab energiat kogu päevaks ja aitab stressiga paremini toime tulla.

6. Armasta iseennast. Optimistidele on iseloomulik iseenese armastama ja endale varem tehtud vigade andestamine. Pessimistid kipuvad mineviku vigade külge klammerduma ja iseend seetõttu vihkama. Seega – otsusta, kumb sa tahaksid olla. Pea seejuures meeles, et täiusliku välimusega ei suuda sa kunagi olla, keegi ei suuda. Ükskõik, kui kõvasti sa ka ei püüa, sa ei saa muuta oma pikkust, sünnimärkide asukohta, jalanumbri suurust ja näo ning keha kuju. Lõpeta vähemalt nende asjade pärast muretsemine.

7. Naudi igapäevaelu. Elu on parem, kui ta sulle ka päriselt meeldib. Isegi siis, kui igapäevaelu ei tundu alati lõbus ja põnev, pea meelest, et optimistid oskavad kõigest head leida. Püüa sinagi!