Hea nõu

Üheksa nõksu, kuidas tõrksatele rasvavoltidele tuul alla teha (18)

Õhtuleht.ee, 18. veebruar 2017 10:18
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kõhupiirkonda tekkivad rasvavoldid ei kaunista kedagi ning üleliigne rasv mõjub ka tervisele halvasti. Mida aga teha, kui rasvavoldid on nii tõrksad, et ei taha kaduda vaatamata trennile ja tervislikule toitumisele?

Veebiportaal Prevention toob välja üheksa kavalat nõksu, kuidas tõrksatele rasvavoltidele tuul alla teha.

Samal teemal

Liiguta! Rasv kaob kõhult aeroobse treeninguga harva , mistõttu tasuks pigem joosta, sõita rattaga või ujuda ehk teha kardiotrenni.

Söö proteiini. Proteiinirikas dieet aitab ennetada insuliiniresistentsuse teket. Mida vanemaks saad, seda rohkem su keha insuliini toodab ning seetõttu ladestub rasv kergemini kõhupiirkonda. Dieet peaks koosnema võimalikult väheses koguses süsivesikutest, kuid olema rohkema proteiini ja rasvaga.

Söö pähkleid, kala ja seemneid. Rootsis avaldatud uuringust selgus, et küllastunud rasvad (mida leidub näiteks toiduõlis) aitasid kehal ladestada rohkem rasva kõhupiirkonda. Tarbida tuleks pähkleid, kala ja seemneid, kus sisalduvad polüküllastumata rasvhapped.

Söö äädikat. 2009. aastal Jaapanis tehtud uuringu kohaselt vähenes keha rasvaprotsent kaheksa nädala jooksul inimestel, kes sõid päevas teelusika või kaks äädikat. Teooria kohaselt aitab äädikas sisalduv hape "põletada"  kehas rasva.

Tee joogat. 2012. aasta uuringu kohaselt vähenes naistel, kes 16 nädala jooksul joogat tegid, vööümbermõõt oluliselt. Kui sa ei soovi joogat teha, siis isegi sügavalt ja rahulikult hingamine aitab kaasa, sest vähendab stressi, mis omakorda toodab kortisooli − hormooni, mida seostatakse muu hulgas ka kõhurasva tekkega.

Maga ...! Napp ööuni kasvatab ühtlasi ka vööümbermõõtu. Nagu tead, tuleks öösel magada vähemalt kaheksa tundi.

... aga ära nädalavahetusel üle pinguta! Ühel ja samal ajal uinumine ning ärkamine on kehale kasulikum kui kaootiline uneaeg, seda isegi nädalavahetusel. Kui oled harjunud tõusma kell 6, ei pea sa laupäeval sama kellaaeg ärkama, kuid 11ni magamine ei pruugi samuti kasuks tulla.

Joo rohelist teed. Roheline tee mõjub ainevahetusele ergutavalt ja aitab neil, kes ka muidu füüsiliselt aktiivsed, kergemini kaalu kaotada.

Söö kiudaineid. 2011. aastal tehtud katses avastati, et need, kes lisasid menüüsse kiudaineid iga päev 10 grammi võrra, olid pärast viit aastat kaotanud kõhult 3,7 protsenti rasva. 10 grammi võrdub nt kahe väikse õuna või tassitäie roheliste hernetega.