Lapsed

Kas laste hambaravi on ikka tasuta ja kes selle siis peab kinni maksma? (51)

LISA KOMMENTAAR

Kuuuurija27. veebruar 2017, 15:39
Kuidagi peab ju pabuIaste tasuta hambaraviks vahendeid kokku hoidma!
ah 27. veebruar 2017, 17:06
kõõga27. veebruar 2017, 12:35
Tegemist on mingi täiesti haige tüübiga. Laps kardab hambaarsti? Otsisin usaldavat hambaarsti.
Nii haige tekst!
ATamm27. veebruar 2017, 12:42
Just sinu jutt on üdini haige. On terve hulk hambaarste, kes hakkavad karjuma, kui 3-4 aastane laps ei jõua piisavalt kiiresti toolile. On olnud juhused, kus arsti käsib last vägisi kinni hoida, et see ei rabeleks jane, jne. Ka ise olen valinud habaarsti, kuna igaüks lihtsalt ei sobi. Seega, teisi haigeks tembeldades, sul on endal viimane aeg ennast ravima hakata.
kats27. veebruar 2017, 19:01
Ka täiskasvanuna on raske head arsti leida ja see selgub sageli alles väga palju hiljem, kui hea arst on. Lastele on veel eriti raske leida arsti. Arste on ikka igasuguseid. Minu uus arst ütles, et pooli töid mille eest ma tean olevata makstud (juurte ravi) pole tegelikult tehtudki täismahus.
khm27. veebruar 2017, 12:34
Kõik, kes ei tea, kus saab last tasuta ravida palun vaadake siit 2017 HK partnerite nimekirja https://www.haigekassa.ee/et/lepingupartnerid . Kokku ümmarguselt siis 240 kliinikud.
linnamees27. veebruar 2017, 12:19
Mis tähendab tasuta? Et arst teeb oma vabast ajast tööd ja palka ei taha või??? Tasuta sulle tähendab, et keegi teine maksab oma rahakotist selle ju kinni. Ja nüüd ma küsin, et miks mina peaks kinni maksma sinu lapse hambaravi?! Minuarvates on normaalne, et iga üks ise tasub oma kulud.
leela27. veebruar 2017, 13:33
90 ndatel maksis haigekassa ka täiskasvanute hambaravi kinni, miks seda nüüd huvitav ei tehta. Miks hambad teistsugused on, kui teised organid.
Kadri27. veebruar 2017, 14:03
Leela - Ma julgen pakkuda, et vähemalt 90% täiskasvanutest ei hoolitse oma hammaste eest piisavalt hästi. Ehk siis iga päev hommikul ja õhtul korralik pesu + õhtuti kindlasti ka hambaniidiga kõik vahed puhtaks. Tõstke nüüd käsi, kes ei hoolitse nii oma hammaste eest IGAPÄEVASELT.
Seega ma leian, et lastel peaks küll olema tasuta hambaravi, sest pole laste süü, kui vanema oma raha suitsule, õllele jms kulutavad. Aga täiskasvanud võiksid ise täiskasvanuks saada ja prioriteedid paika panna. Ehk siis nr 1 korralik hoolitsus hammaste eest ja nr 2 raha õigesse ja vajalikku kohta.
Paraku nii väikeses riigis ei saa maksurahast absoluutselt kõiki teenuseid tasuta pakkuda. Ja seda ei ole ka kusagil mujal riigis!
ohoo27. veebruar 2017, 15:20
Mida jama sa ajad, siis maksid nii täiskasvanud oma ravi kinni kui ka maksti laste eest. Mis maast sina räägid?
lallalaa27. veebruar 2017, 20:42
Kohe näha, et linnamees, maal on targemad!
morjendab?27. veebruar 2017, 10:48
otsi arst, kellel on leping, milles on probleem. Kui see arst tegi oma valiku, siis on see tema õigus. Jälle üks kommentaaride nimel üles tõmmatud teema. Käisin kallis juuksurisalongis, kui koondati - hakkasin ise juukseid värvima ja otsisin odavama juuksuri - mitte ei läinud salongi peale kaebama
Sööbik27. veebruar 2017, 09:38
Minu kunde saab 470 € palka, aga ravi ühele hambale 327 €. Nii hea elu, kolin lihtsalt õhelt hambalt teisele ja loodan, et peremees ei lähe üle beebitoidule( kus hambaid pole vaja ), ega mu--..
Pkka iga sellele hai....
Pisik27. veebruar 2017, 10:01
Selles küsimuses pöördu riigi poole.
Minu sööbik27. veebruar 2017, 10:11
lasi minu suust jalga. Pole hambaid, pole tal suhu asja. Aga kokkuvõttes tuleb odavam küll. Harjub ära selle pehme ja vedelaga.
Aigu27. veebruar 2017, 10:15
Ehhh, elu see on pidu ja üha suuremaks paisub .
Võts27. veebruar 2017, 09:34
Ikkagi on see jama ja pigem tuleks meie ministritel tegeleda oma inimeste probleemidega, kuid see on ju ohtlik. Igal ühel kuskil oma tuttav.
Samas see pagana hambaravi on üks kur... hästi toidetud monopol ja mis omal ajal sai seaduse kaitse ja nüüd nuumab end vaikselt edasi.
Vaadake nende kabinetide omanike dividente ja ikka läed pisar silmis, sest kui hamma svalutab , pole pääsu -???
Võsile27. veebruar 2017, 09:49
Huvitav arusaamine asjast.
Kui,
,,sest kui hamma svalutab , pole pääsu -??? ,,
Pöördu günekoloogi poole kui ta pole just ettevõtja. Perearstid, keda riik sundis ettevõtjateks on samasugused ettevõtjad nagu hambaarstid olenemata ettevõtlusvormist(OÜ, AS, FIE)
Võts27. veebruar 2017, 10:01
Ok, kui samasugune ettevõtluse vorm nagu OÜ AS, siis milleks riigipoolsed lepingud ja totatsiooni. Olgu samasugune aus konkurents nagu kõigil teistel eraettevõtluse vormidel . Jääb neid kabinette vähemaks ja selle sotsaalmaksu osas kogun vastavalt vajadusele.
Võtsile27. veebruar 2017, 10:41
Totatsioonidest ei tea aga kui arsti või raviasutusel on HK ravi rahastamise leping võtab haigekassa üle kohustuse sinu ravi eest tasumisel (saad tasuta ravi). Ausast konkurentsist on asi arvatavasti kaugel, kuna need arstid (sealhulgas hambaarstid) kellel on lepingud, on ka tulu tagatud.
Lepinguta arsti peavad kõvasti konkureerima patsientide pärast. Lepingut omavate arstide juurde tulevad patsiendid ise.
hambutu27. veebruar 2017, 13:04
Minu jaoks juba võõras mure aga perearsti ja hambaarsti ei saa kuidagi ühele pulgale panna, kuigi tõesti siiani perearstid enamasti ettevõtjad aga ilma HK lepinguta poleks võimalik perearstiks olla. Hambaarstil seevastu pole HK leping kohustuseks aga avardab klientide ringi. Mõnegi hambaarsti puhul on HK lepingul oluline roll aga kui asjalik hambaarst saab oma teenuse eest küsida tunduvalt suuremat tasu ja kasutab hambaravil ka kaasaegsemaid ja kalleid lahendusi, pikk järjekord ukse taga, milleks talle madala tariifiga tasustatavaid HK kliente?
Totu kuul27. veebruar 2017, 15:21
kuhu meie haigekassa läheb27. veebruar 2017, 13:45
alko ja suitsupakide reklaamide ja piramiste peale kui suitsupakke näed ja alko piiramise seadust vot seal on meie haigekassa raha
skiso27. veebruar 2017, 09:25
normaalne.
poest ostate piima millele on peale makstud. mis õigusega ma ei saa peale makstud hambaravi?? hambaarst peab oma teenusele peale maksma ka selletõttu, et tihti pean töölt ära olema, kes selle aja kinni maksab? hambaarstile pean sõitma taksoga, sest bussisöit on minule kui tallinlasele tasuta, taksoarved estan alati hambaarstile, ta alati küsib enne toolile asumist, et ega ma odavat uberit ei võtnud, sest odavale teenusele tema peale ei maksa.
muuseas, kui on kehv vöi hea viin , ikka võtan peale-ei ole vahet ju, kes siis head kraami raiskab, aga näe , raiskan....
lapsemure27. veebruar 2017, 08:56
Huvitav, Eestis on laps täielikult ema mure: küll peab lapsele suutma elatist maguda, küll tööl käima, küll lapsega arstide vahet jookma, õppima, toitma, katma jne. Nüüd hakkab siis elementaarne meditsiiniteenus kõveraks kiskuma. Ahvid, kes on maksumaksja rahadega arstiks koolitatud, hakkavad võimu näitama. Rahalüpsjatel tuleks tegutsemisluba peatada. Ei ole saladus seegi, et töö kvaliteet on neil tegelikult kordades kehvem. Oma ala professionaalidel on haigekassaga lepingud, neil ei ole vajadust küüsi pikalt välja sirutada. Soovitav oleks tasulistest kohtadest lihtsalt eemale hoida.
Tasuta on siis kui kopkatki ei maksa mis tahes "kuludeks"27. veebruar 2017, 08:37
Sama jutt kehtib ära andminse kohta. Mitte nii, et ära anda see ja teine, hind xx €
Millal maksma?27. veebruar 2017, 08:32
Tihti oleneb ka igast konkreetsest arstist, kuhu sattud.
keegi27. veebruar 2017, 08:09
Minu tütre laps on 12 ja on tasuta hambaravi ja visiit on tasuta
aga27. veebruar 2017, 08:51
on veel palju lapsi peale Sinu tütre lapse
27. veebruar 2017, 09:25
Miks nähvad teisele? Kas ta ei tohtinud seda öelda jutu peale, et laste hambaravi ei ole tasuta?
Aga27. veebruar 2017, 20:41
selle peale tuligi vastata; nimelt ei ole tema tütre laps ainus laps ja see ainus juhus ei näita ka mingit statistikat.
08:09-le27. veebruar 2017, 10:43
Kus on visiit tasuta? Käisin 3a. lapsega Kaarlis ja oli 5 eurot!
Cj27. veebruar 2017, 11:39
Kaarlis ongi 5 eur, mine samasse majja nurga taha, seal on tasuta.
hmm27. veebruar 2017, 14:05
Kas jäid nüüd vaesemaks? Teinekord uuri siis enne kui jala uksest sisse pistad
Muna27. veebruar 2017, 15:22
Kui lapse ravisse ei suuda panustada, ära siis lapsi tee
14:05-le27. veebruar 2017, 17:03
Jah,jäin vaesemaks...Mul päevaraha 5 eurot poes käimiseks.
Kuidas,27. veebruar 2017, 07:49
arstid tohivad nii käituda, hüvitised on ju seadusega ette nähtud ja laste ravi tasuta.Miks arste ei kontrollita, kes peaks seda tegema?Seadusi tuleb ju täita.
To kuidas27. veebruar 2017, 09:21
Oi kui kuri. Küll rõkkaks rõõmust maakera, kui võim võiks olla sinu käes.
09:21-le27. veebruar 2017, 10:44
Ei ole arst.27. veebruar 2017, 11:17
Haridust on 8kl. ja oskan lugeda ja ei saa aru, mõttest kuidas arstid tohivad nii käituda, miks arste ei kontrollita jne. Arstid täidavad seadusi, neid kontrollitakse vastavalt seadustele. Kommentaator kuidase kommentaar lihtsalt on mulle arusaamatu.
Nii loll on kah loll olla...27. veebruar 2017, 12:31
Laste ravi ei ole EV-s tasuta, seaduse alusel hüvitav haigekassa alla 19a laste hambaravi, kui hambaarstil/kliinikul on haigekassa partneri leping. Kliinikutel, mis ei ole partnerid ei ole võimalust HK-le arvet esitada.
Ema ja maksumaksja27. veebruar 2017, 07:40
Minul on selline küsimus, miks on Eestis näiteks sotsmaksu tasumine kohustuslik?
Ma saan aru, et laps käib riigi kulul koolis ning kasutan riigi kulul autoteid jne... Aga sotsmaks on ennekõike ju arstiabi saamiseks mõeldud. Ma ei saa sellest mitte midagi, kui abi vaja on, maksad nagu surnud sea nahka. Arstiabi on Eestis poolik (pole vahet kas jutt laste hambaravist või üldse tervishoiu teenustest). Kui on abi vaja, abi ei saa. Aja arstile saab 4 kuu pärast tavaliselt- vahepealse aja vaata ise, kas sured maha või lähed raske raha eest arstile. Siit tekibki küsimus, miks ma pean sotsmaksu maksma kui ma kord aastaski ei saa arstile ilma probleemideta. K¤radi haigekassa plaanimajandus
Pole nõus27. veebruar 2017, 14:13
Nagu ma aru saan oled ema. Laste sünnitamise eest maksid midagi haiglale kus olid? ÄE juures arvel olles maksid iga visiidi ja protseduuri eest eraldi? Kas see ei läinud sotsmaksust? Sotsmaks läheb muide ka pensionikindlustuseks. Arvad, et saaksid rohkem palka, kui tööandja ei peaks seda maksu tasuma? :)
Minul pole küll olnud kunagi probleemi perearstile saamisega, ega veretestidega seal. Samuti laps saab alati kohe perearsti juurde(mul eraldi lastearst).
Kats27. veebruar 2017, 07:09
Enamus kohti ei ravi lapsi tasuta....neid kus saab teenust tasuta on ülivähe, mul mitu last ja tean.Tasuta koht votab veel visiiditasu 5 euri.
Hamba27. veebruar 2017, 07:08
puurijaid on igal tänaval aga palju nendest tohtritest tööd südametunnistusega teeb on küsitav.
to hamba27. veebruar 2017, 09:27
Arvan, et enamus arstidest teevad tööd südametunnistusega, olenemata HK lepingust.
Puurijaks ei pea õppima aga arsti õpe on pikk ja vaevarikas.
Isa27. veebruar 2017, 06:14
Huvitav lähenemine teemale, ,, sain teada, et arst on otsustanud tasuta ravist loobuda,,.
Arst lihtsat ei sõlmi lepingut haigekassaga. Siin on mitmeid põhjusi. Kui rahuldavad kompromissi lepingupooled ei saavutata jääb leping sõlmimata. Kui ema arvab, et tal on ÕIGUS TASUTA RAVILE,
peab ta lihtsalt otsima arsti kellel on HK leping. Meie ka otsisime. Nüüd käin ikka sama arsti juures ja maksan ravi eest. Lihtsalt ei leidnud ühtegi sobivat arsti HK lepingupartnerite hulgast. Arvan, et arst kelle juures käin ei sõlmi ka lepingut täiskasvanute hüvitise saamiseks ja tal patsientidest puudu kindlasti ei tule.
A27. veebruar 2017, 08:31
Kas selle kohapeal, kus kirjutasid ÕIGUS TASUTA RAVILE, puuriti tasuta hambaid või?
To A27. veebruar 2017, 08:45
Täiesti tasuta, ja oldi ka nõus peale maksma
vabandan27. veebruar 2017, 13:29
Panin miinuse sest ei saanud aru. Ei ole spetsialist aga arvan, et ehk emale pole veel arstiabi vaja (tasuta küll aga järjekorrad pikad), ehk piisaks haridustee jätkamisest?
iroonia-eestlane27. veebruar 2017, 17:06
Sapist jääb väheks,ma ei saa kõhtu täis...