Meeled

Viis tõhusaimat tegevust ärevuse peletamiseks 

Õhtuleht.ee, 12. märts 2017 15:00
Foto: PantherMedia / Scanpix
Teadlased on välja selgitanud tõhusaimad tegevused, mis aitavad stressi ja ärevust maandada. Et neid on praktiseerinud ka missioonil käinud sõdurid, võib uskuda, et neist on tõesti kasu.

* Tee paus keskendumiseks. Meditatsioon aitab ka kõige pingelisemas olukorras edukamalt säilitada, stressi alandamiseks piisab lühikesest pausist keskendumiseks, kirjutab Msnbc. Selleks istu sirgelt, keskendu hingamisele ja ühele kindlale aistingule, näiteks hingamisele läbi nina. Püsinii  viis kuni kümme minutit, ära lase tähelepanul hajuda.

Samal teemal

* Meenuta pingelist olukorda. Mõtle mõnele stressirohkele olukorrale ja kujutle tekkivat ärevust. Seejärel kirjuta välja sündmuse võimalikud tagajärjed. Näiteks: kui sa pool kaheksa toast välja ei astu, pead liiklusummikus passima ja jääd tööle hiljaks. Samas saad sel ajal kuulata mõnd audioraamatut. See õpetab sind ärevust mitte nii kurnavana tajuma ning ka lahendusi leidma.

* Mine viieks minutiks õue. Kõik stressiga tegelevad spetsialistid on kinnitanud, et liikumine värske õhu käes on eriti kasulik. Juba viis minutit õues on vaimseks turgutuseks piisav, eriti rahustavalt mõjub veekogude lähedus.

* Tegele lemmikloomaga. Teadlased on leidnud, et koera lähedus põhjustab muutusi inimese enesetundes ja ka immuunsüsteemis. Sestap tasub leida aega lemmikloomaga mängimiseks. Kui endal seda pole, laena looma naabritelt - ka lühike kokkupuude loomaga vähendab ärevust.

* Puhka välja. Magamisel ajal vallandab keha hormoone, mis aitavad kehal stressiga võidelda. Seega tuleks stressirohkel perioodil rohkem magada. Püüa magada seitse-kaheksa tundi igal öösel.

Samal teemal

14.02.2017
Kuidas mehed ja naised stressiga hakkama saavad
14.02.2017
Seitse viisi, kuidas lemmikloomad su tervist parandavad
10.02.2017
ÄRA NUTA: kuidas valel ajal pealetikkuvaid pisaraid ohjeldada?
09.02.2017
Kas tõesti aitab ühistranspordis mediteerimine stressi leevendada?