Meeled

Esinemishirmust saab jagu ainult kuulajate ees kõneldes 

Kristel Rõss, 16. märts 2017, 04:00
«Esinemisärevust aitab vähendada eelkõige harjutamine – nii nagu ka ujuma ei saa õppida üksnes raamatu põhjal.» Mari-Liis JärgFoto: Erakogu

Nii mõnigi hinnatud ja imetletud esineja tunnistab, et tegelikult on temalgi enne avalikku ülesastumist alati hirmuvõbin sees. Aga ta on õppinud sellega nii osavalt toime tulema, et mõjub kuulajate ees vabana, tõdeb koolitaja Mari-Liis Järg.

Hirm avaliku esinemise ees kimbutab hoopis suuremat hulka inimesi, kui arvatagi oskaks. "Päris priiks sellest ei saa ja pole vajagi: esinemishirm näitab, et nii teema kui ka publik on olulised," tõdeb Mari-Liis Järg. Tunnistavad ju näitlejadki, et lavanärv on väga vajalik. Aga samas võib liiga tugev hirm hakata esitust pärssima.

Sageli inimesed ehk isegi ei teadvusta, et oma seisukohtade-ideede esitlemine koosolekul või eelarve põhjendamine on ju samuti avalik esinemine. Juhtidel on aeg-ajalt vaja muuta ebapopulaarsed otsused alluvatele n-ö söödavaks. Seega – tegu on universaalse oskusega, mida igaühel aeg-ajalt tarvis läheb.

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

27. jaanuar 2017, 08:00
Kuidas ületada ISEENNAST ja oma HIRME?
7. juuli 2015, 17:17
KUIDAS SAAVUTADA? Ma tahan olla täiuslik!