Uudised

Arvutitöötaja eneseabi: pea pause ja liiguta end (2)

Kristel Rõss, 23. märts 2017 04:00
Võimlemisharjutused kontorisFoto: Jörgen Norkroos

Mida teha, kui pikad töötunnid arvuti taga hakkavad kurnama keha ja vaimu? "Õige asend, piisavalt puhkepause ja lihtsad võimlemisharjutused aitavad ära hoida seda, et oled juba poolest päevast väsinud," kinnitab töötervishoiuarst Annika Küüdorf.

"Näen üsna tihti, et arvutiklaviatuur ja -hiir on asetatud liiga kõrgele, nii et töötaja õlad on tõstetud ja selg ei toetu korralikult vastu tooli seljatuge," nendib Küüdorf. Tema sõnul on see üks peamisi põhjusi, miks alaselg kipub väsima ning tekivad õlavöötme pinged.

Töötervishoiuarst leiab, et kontorites peaksid olema reguleeritavad toolid ja töölauad. "Vahel öeldakse: meil on kõigil moodsa disainiga kollased toolid, see on nii ilus! Aga inimesed ju ei ole ühepikkused, näiteks vajab kogukam inimene suuremat ja väiksem pisemat tooli," selgitab ta.

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

22.10.2018
Kas randmevalu saab leevendada kirurgi abita?
10.10.2018
KUIVA SILMA ENNETUS: pilguta silmi mitu korda päevas
23.03.2017
HEA NÕUANNE: miks ei tohi rahakotti tagataskus hoida
16.11.2016
Töökeskkonnas tuleb hinnata riske, mis võivad töötajate tervist ohustada