Hea nõu

Kas on võimalik tervislikult näksida? 

Õhtuleht.ee, 27. märts 2017, 12:27
Foto: PantherMedia / Scanpix
Tervislik toitumine on päevakorral igal aastaajal. Põhitoidukordade vahele soovitatakse üht-teist ka näksida, kuid kas seda on võimalik teha tervislikult?

Vastus on lihtne - jah, on küll. Ja just päevasel ajal on võimalik allolevaid reegleid silmas pidades tervislikult näksida, sest teadlased on leidnud, et päeviti näksijad on väiksema tõenäosusega ülekaalus kui need, kes seda teevad õhtuti.

Kui soovid tervislikult näksida, pea silmas järgmist:

1. Vähenda näksimise kogust. Snäkk peaks andma 100-200 kilokalorit – jää madalama lubatud koguse juurde, kui pead dieeti, ning kõrgema juurde, kui soovid säilitada oma kehakaalu, kirjutab You Beauty.

Samal teemal

2. Ajasta näksimine õigesti. Liiga pikalt söömata olek aeglustab ainevahetust, mille tulemusena põletab keha tavapärasest vähem rasva. Ka võib see inimese muuta tavapärasest näljasemaks. Sestap soovitatakse võtta väike suupiste kolm tundi pärast hommiku- ja lõunasööki.

3. Arvuta kalorid kokku. Inimesed, kes näksivad toitu väikestest pakenditest, söövad kuni kaks korda rohkem kui need, kes kasutavad näksimiseks suuri pakendeid.

4. Söö mitmekesiselt. Kui proovid päevas süüa vähemalt ühe snäki värsketest puuviljadest, juurviljadest, täisteratoodetest, pähklitest või väherasvastest piimatoodetest, annad oma kehale, mida ta vajab.

5. Peida rämpstoit. Uuringud näitavad, et inimesed söövad läbipaistvast kausist rohkem kommi kui läbipaistmatust. Seda nippi tasub kasutada ning peita ebatervislik toit kaussidesse, millele silm kohe peale ei hakka.

6. Kavalda oma kõht üle. Silmad on täiskõhutunde mõjutajad: suurt portsjonit nähes teab inimene, et sellest on vaja kõht väga täis saada. Näiliselt väike portsjon täidab psühholoogiliselt kõhtu aeglasemini. Seega lubavad vee ja õhuga täidetud toidud, näiteks maisipallid või supp, süüa suuri koguseid väheste kaloritega.