Treenimine

Mida teha enne ja pärast trenni, et tulemused oleksid võimalikult head? 

Õhtuleht.ee, 31. märts 2017 12:25
Foto: PantherMedia / Scanpix
Enese vormishoidmine on elustiil, mis tähendab, et see ei toimu vaid treeningsaalis. Hoopis vastupidi - tund aega treeningut igapäevaselt on vaid imepisike osa päevast. Seepärast on äärmiselt oluline jälgida oma harjumusi ka treeningvälisel ajal. Ainult siis on võimalik eesmärke saavutada.

Huffington Post annab soovitusi, mida teha enne ja pärast treeningut, et treenimise tulemus oleks võimalikult efektiivne.

Mida teha enne trenni?

* Maga piisavalt. Korralik uni annab energiat ja hoiab ka söögiisu kontrolli all. Need, kes magavad öösel vähem kui seitse tundi, ei tohiks üldse trenni tehagi, sest nende lihased pole piisavalt puhanud ja keha taastunud.

* Joo vett. Trenni ajal higistab keha palju rohkem. Et ei tekiks vedelikupuudust, jälgi, et jood piisavalt vett.

* Ära unusta vahepalasid. Kui tunned enne trenni, et kõht on tühi, näksi midgi. Jälgi aga, et kõht ei oleks liiga täis ega tühi.

* Kanna punaseid rõivaid. See annab teadlaste kinnitusel inimesele enesekindlust ja jõudu.

* Ära unusta soojendust. See valmistab su keha trenniks ette ning aitab ka vigastusi vältida.

Mida teha pärast trenni?

* Venita. Et ei tekiks lihaspingeid ja -valu, peab pärast iga trenni venitama.

* Söö õigeid toitaineid. Pool kuni kolmveerand tundi pärast treeningut tekib kehal nälg süsivesikute ja valgu järele - luba talle seda! Kui venitad söögiga liiga kaua, võib nälg nii suureks minna, et tervislikke valikuid pole enam võimalik teha.

* Mine jaheda duši alla. Jahe, isegi külm vesi aitab kaasa kiiremale taastumisele.

Samal teemal

29.03.2017
Apteeker annab nõu: kuidas maratoniks treenimisel tervist hoida?
22.03.2017
Kerge trenn raseduse ajal on kasulik
21.03.2017
Fitnessiäss Endla Vaher: mõtlen ka esinejakarjäärile ja sellele, et kunagi tahan oma esimest last
19.03.2017
Nüüd algab õige treenimine maratoniks!