Eakad

Mai Maser soovitab eakatele: "Sööge õnnehormooniga toite!"

Kaire Kenk, 5. aprill 2017, 10:23

32 KOMMENTAARI

t
Timukas tetaania : uudis eelmisest Eesti Vabariigist!/ 29. märts 2018, 20:45
Mind huvitavad igapäevased toidunormid liikumisvõime pärssimise seisukohast - mida vähem söön, seda vähem liigun aga kui söön üle siin kirjeldatud normi terve päev, tekib tegevusvõime nagu iseenesest ja füüsiline enestunne paraneb. On ju nii, et täpse kalorinormiga saab kehtestada küllaltki täpse liikumise normi mida ületades hakkab paha ja jõud lõpeb, vähe süües ei suuda ennast pingutada, sundida halb liikuma...
K
?/ 15. mai 2017, 17:17
Kelle pilt ehib seda juttu?
v
väga ebameelidv mutt/ 7. aprill 2017, 11:01
Tegin talle TRÜ-s ravi õppides "Hügieeni" eksamit. Teist sellis rumalat tola (ise veel kuskilt profi tiitli sebinud) ei kohanud terve ülikooli aja jooksul!
v
väga tark jutt/ 7. aprill 2017, 14:19
viisakas ja väärikas veel pealegi!
p
proua/ 7. aprill 2017, 09:34
ekspert on oma juttudega ajast valgusaastate jagu maha jäänud. Raua saates korrutas, nagu papagoi oma rumalusi. Millestki tänapäeva toitumisteadusele kohasest ei osanud öelda ei muu ei mää.
h
härra/ 7. aprill 2017, 14:20
mis need "rumalused" olid? Või klähvid niisama?
c
Craftbeer/ 6. aprill 2017, 09:41
Käsitööõlu on targalt tarbides õnnehormoonide tootmise propageerija meie organismis tänu kvaliteetsetele naturaalsetele toorainetele. Massiõlledes seda pole, kuna kasutatakse ekstrakte.
m
MIKS.../ 6. aprill 2017, 07:36
tehakse jogurtid siis nii magusad, jah tõesti ei armasta neid magusaid jogurteid?
n
Nüüd/ 5. aprill 2017, 16:33
saabgi tõeks,et sööge kartulikoori,see on väga tervislik,jooge vett kraanist peale jälle tervislik,aga meie rikkuritest pensionärid sööme ebatervislikult, juustu ,suitsuvorsti,sinki,magusat, aga teie sööge ikka tervislikult .
p
Pool aega nõuka ajal töötatud ja.../ 5. aprill 2017, 16:01
...ja kui uurisin palju pensionit annab, siis kahjuks annab praegune uue eesti aegne töötamine tunduvalt vähem juurde pensioniarvestusse...(kommentaariks 13:38-le, kes arvab et nõuaka aeg andis vähem pensioniaastaid).

h
Huvitav/ 5. aprill 2017, 14:34
Millal see libatea dlane oma suumulgu suleb?
Nii kahj ulikku ja ma saab harva kuulda.
a
AJ/ 5. aprill 2017, 14:29
Süüa tuleb toitu, mis seedub. Iga inimese seedetrakt ei seedi kõike soovitavat ja soovitatavat. Õnnehormoonidega või mitte, aga kui toit ei seedu, ei ole selle "õnnega" midagi teha. Mida vanem, seda kehvem (üldreeglina) seedimine. Toiduga kaasneb ka palju uusi mikroorganisme, need "uustulnukad" peavad kokku leppima ja koostööle asuma meie pidevate "teekaaslastega" soolestikus. Vanemal inimesel on õigem leppida ühetaolisusega, jälgides pidevalt, kuidas see tema kehaga kokku sobib. Kui toit ei seedu, ei lõhuta toidu "suurkonstruktsioone" - kõrgmolekulaarseteid toidu molekule väikesteks, ei saa me kätte vajalikke sobivaid "ehituskivisid" eelkõige ajutegevuse tagamiseks. Tegelikult eks me aju ju ikka lõppude lõpuks toidame, ilma ajutegevuseta teatavasti ei ole enam inimene...
p
penskar/ 5. aprill 2017, 13:48
Järjekordne jama. Kas keegi arvestaks välja penskari, kes ei käi tööl, kuu aja kohta tervisliku toitumise plaani ja kirjutaks juurde ka toiduainete maksumuse + kommunaalid. Siis on selgelt näha, kas penskar on inimene või mitte. Kas ta saab õnnehormoone sisalduvaid toitaineid süüa. Viha teeb selline lausrumalus.
n
no ta löpetabki jutu väikese-eelarvelistele suunatuna-/ 5. aprill 2017, 15:18
sööge juurikaid.
.Kevadel tuleb abiks naat, võilill, nõges ja malts.
Aga loomaliha ja punase kala jutt on Sõõrumaa ja Armin Karu emale.
h
hmm/ 6. aprill 2017, 23:39
Sõõrumaa vanemad on ammu surnud. Tegelikult on tervislik toit suhteliselt odav ja põhiprobleem - minul endal ka - on ülesöömine. Me vajame palju vähem kui arvame. See 1400-1600 kcal päevas on paar viilu sepikut, veidi lahjat liha (praegu väga odavalt saadaval), veidi heeringat, kartulit, kaalikat, kapsast, sibulat, küüslauku, tatart või kaerahelbeid, keefiri või petti, kohupiima või kodujuustu, marju ja õunu, ise saab kasvatada kasvõi aknal maitserohelist. Neist komponentidest saab tuhat rooga, üks parem kui teine. Ei ole vaja mingeid vorste ega sinke, mis on lisaaineid täis. Ei ole vaja saiu, pirukaid, kooke ega maiustusi. Kui muidu ei saa, tehke ise kaerahelbeküpsiseid (muna, kaerahelbed, veidi mett, jõhvikaid või rosinaid või kuivatatud õunatükke). Rikkad, nagu aru olen saanud, söövad väga vähe, sest nad tahavad kaua elada.
v
vanaema/ 5. aprill 2017, 13:11
Täna on pinsipäev, peale tööd lähen poodi ja siis...Tavaliselt kõik, mis oli allahinnatud on juba otsas, tervislik ja värske on kallis, nii et lähen sama targalt tagasi. Täna hommikul tegin võileba hallitant saiaga, pimedas ei näinud. Avastasin siis, kui hakkasin söömata saia tükid tagasi topima koti. Vot nii on minu elu, penskari elu.
v
vanaisa/ 5. aprill 2017, 13:31
võileiva tegemiseks kasuta ikka leiba, saiast leiba ei saa, ükskõik kas ta on hallitanud või mitte!
m
Miks sa peale tööd poodi lähed, pensionär?/ 5. aprill 2017, 13:38
Allahinnatud ei tähenda, et toit riknenud on.
Enne suhupistmist võiks kontrollida, et sai hallitanud pole. Leiba-saia võib külmkapis hoida. Kui kusagilt kaugemalt rohkem osta, siis sügavkülmas hoida. Kui pole neid, siis pole midagi parata, peab lihtsalt tihemini ostlemas käia.
Pensionid on väikesed kull, sest enamik tööaastaid jäi teise riigikorra aega ja vahet polnud, kas olid väiksepalgaline või rügasid kusagil vabrikus suure palga eest tööd teha.
v
vanaema/ 5. aprill 2017, 14:00
Panin sulle + viimase lause eest.
6
69/ 5. aprill 2017, 21:34
Kas saia/leiba külmkapis ei taipa hoida?
l
Laps ja ema/ 6. aprill 2017, 11:39
... kui Sa, vanaema, peale TÖÖD poodi lähed, on Sul ju töökoht = saad ni pensioni kui töötasu! Ma Sinu asemel väga kõva häälega ei kurdaks, sest meil algklassi-laste vanematena on enda ja laste toitmiseks ainult palk. Hallitanud saia õnneks sööma ei pea, jaksame pimedal ajal ka tule põlema panna.
t
totu/ 6. aprill 2017, 11:51
õhtul on ju poodides allahindlused kaubale, mida järgmisel päeval müüa enam ei tohi.
s
Seened on head!/ 7. aprill 2017, 14:21
5
58/ 5. aprill 2017, 13:06
Külamees./ 5. aprill 2017, 12:51
Selle artikli avaldamine üldmeedias on tegelt veidi kohatu. Vaid riigikogujad, ministrid ja ärimehed saavad endale lubada tervislikku toitumist. TÖÖinimesed, ja eriti pensionärid söövad reeglina seda, mis on ODAVAM.
a
AJ/ 6. aprill 2017, 10:04
Hind on kah muidugi määrav, aga määravam on lihtne toit. Lihtne on toit, mida Teie meel ja keha võtab rõõmuga vastu ja ei tõrgu seedimast. Lisaks: ei pea sugugi palju sööma kui just rasket füüsilist tööd ei tee. Minu isa ütles alati: söömine tuleb siis katki jätta, kui toit maitsema hakkab... Ajad olid rasked ja toitu ka vähe. Tegelikult on "tervislikku" toitu siiski võimalik ka odavalt saada ja valmistada. Võin öelda omast kogemusest, et päevas saab ise lihtsa ja seedimisele (eelkõige soolebakteritele) mõnusa toidu päris odavalt kätte. 1-1,5 euroga inimese kohta. Muidugi ei ole see hedonistlik toidule lähenemisviis, mõnigi "standardne" igapäevane toit hakka pikapeale vastu, aga soovi korral võimalusi on, Muide - meie keha vajab pigem ühetaolist koostist, mitte vaheldust. Soolebakterid "ütlevad" nii! Pensionäril on ka aega (kui ei ole lapselapsi hoida) toidu vaaritamiseks vast... Tehke toidutegemisest omale vajalik hobi! Hilja pole kunagi.
t
toidu vaaritamine/ 6. aprill 2017, 11:53
maksab ka raha, tihti tuleb poest osta valmistoit odavam.
k
Kalkun/ 5. aprill 2017, 12:14
Kahjuks rohkem tuleb ette kasvuhormoonidega toite
s
selge/ 5. aprill 2017, 11:21
vett saab kraanist ja see penskaritele taskukohane.
v
5. aprill 2017, 12:19
Võtke Kalju Paldisest eeskuju,kes toitub juba 5 aastat veest. Rahvas maksab mehele tema loengute eest raha,et mees pajataks,kuidas ta juba 5 aastat ilma toiduta elab.
j
just,just/ 5. aprill 2017, 13:25
jooge vett ja pidage loenguid ja tervis aina tugevamaks muutub.Elate 100+

t
tore on aga/ 5. aprill 2017, 11:18
Jälle see jutt rasvadest, süsivesikutest, valkudest, et mida kui palju ja mis vahekorras. Kui lähen poodi, on seal konkreetsed tooted: leivad, saiad, makaronid, kartul, kohupiimad, keefirid jne. Kuidas ma saan kanda tarka "valkude" juttu konkreetsetele toodetele? Mida osta, mida jätta? Ma ei saa ju iga toote sisadust analüüsida, ekselisse panna, rehkendada energia ja rasvade iga gramme, läheksin poes lolliks :(

TOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee