Hea nõu

Kaheksa nõksu, mis aitavad pidevalt piinavast söögiisust vabaneda (3)

Õhtuleht.ee, 6. aprill 2017 15:50
Peta ennast nätsuga. Mõnikord kipume me sööma, sest oleme harjunud. Püüa aga snäkkide õgimise asemel nätsu närida - see annab lõualuudele tegevust ja suhu veidi maitset, aga mitte ühtegi kalorit.Foto: PantherMedia / Scanpix
Igaüks teab, kui vastik on pidevalt painav näljatunne ning kui lihtsalt viib see ülesöömiseni. Kuidas pidevalt piinavast söögiisust vabaneda?

1. Söö korraga vähem, kuid söö sagedamini. Selmet süüa paar hiiglaslikku einet, sea sisse kolm suuremat ja kaks väiksemat toidukorda päevas nii, et väiksemad näksimised jäävad kahe suurema eine vahele. Nii ei lähe kõht vahepeal tühjaks ja kokkuvõttes sööd vähem.

Samal teemal

2. Ära söö vahetult enne magamaminekut. Viimase söögikorra ja magamamineku vahele võiks jääda vähemalt kolm tundi. Kui sa plaanid magama heita südaöö paiku, võiks viimane eine olla kell üheksa.

3. Pese hambad varakult puhtaks. Paljud inimesed suudavad õhtusele näksimiskiusatusele paremini vastu panna, kui hambad juba pestud on. Seega pese need mitu tundi enne magamaminekut, nii on palju lihtsam saavutada teises punktis mainitut.

4. Vabane suhkrutarbimise harjumusest. Tundub keeruline ja pikk protsess, aga tegelikult ei ole. Keha tuleb lihtsalt suhkrusõltuvusest vabastada ja suure suhkrusisaldusega toiduained oma menüüs kergematega asendada. Piinarikas on vaid esimene nädal: pärast seda saab keha sõltuvusest üle ja asi läheb palju lihtsamaks!

5. Söö aeglasemalt: nii säilib su kehal võimalus aru saada, millal toitu piisavalt manustatud on, sest eesmärk pole ju end silmini täis pugida, vaid lihtsalt kehale uut kütust anda. Selleks pole palju vaja, aga kui sa väga tempokalt sööd, ei suuda keha aru saada, millal saabub hetk, millest üle pole vaja minna.

6. Peta ennast nätsuga. Mõnikord kipume me sööma, sest oleme harjunud. Näiteks telekat vaadates või raamatut lugedes meeldib paljudele snäkitaldrik kõrvale võtta. Proovi selle asemel nätsu närida! See annab lõualuudele tegevust ja suhu veidi maitset, aga mitte ühtegi kalorit.

7. Piira soolakoguseid! Väga soolased toidud panevad meid üha rohkem sööma ja jooma, mis ei ole mõistagi hea.

8. Söö enne praadi peotäis köögivilju. See annab vähe kaloreid, aga täidab juba ette kõhtu ega tekita sinus vajadust süüa praadi rohkem kui su kehal tegelikult vaja on.