Hea nõu

Oled pärast trenni väsinud? Joo piima! (2)

Õhtuleht.ee, 12. mai 2017, 16:50
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kui tunned end pärast treeningut kurnatuna, kuid spordijook teeb olemise raskeks, vaheta see välja piima vastu.

Teadlaste hinnangul on piim ja piimasaadused spordijookidele heaks alternatiiviks, sest selles leiduv naatriumi, süsivesikute ja valkude tasakaal aitab treeningust edukalt taastuda, kirjutab Time.

Samal teemal

Väljaandes Applied Physiology, Nutrition and Metabolism avaldatud uuringus jälgiti 15 mehe keha reageeringut pärast seda, kui nad olid erinevatel päevadel sõitnud neli korda jalgrattaga ning joonud pärast seda lehmapiima, sojapiima, piimatooteid ja Powerade´i spordijooki. Toitainete sisalduse ja hüdratsiooni kindlakstegemiseks võeti meestelt vere- ja uriiniproovid.

Ilmnes, et kõik piimapõhised joogid leevendasid vedelikupuudust paremini kui spordijook. Samuti tundsid mehed piimas sisalduvate valkude tõttu pärast piimatoodete tarbimist, et nende kõht on täis rohkem kui pärast spordijoogi joomist. Mõnedel meestel tekitas piim siiski ka puhitustunnet, kuid vedelikupuudus ei kimbutanud neidki.

Kui piim peaks tekitama puhitust, ei tasu seda vee vastu kergekäeliselt välja vahetada - tavalise vee joomine pärast suurt koormust tekitab kehas hoopis naatriumitaseme langust ning see võib viia veelgi suurema vedelikupuuduseni.