Hea nõu

Neid nelja asja silmas pidades ei kimbuta pohmakas sind enam kunagi! 

Õhtuleht.ee, 15. mai 2017 15:00
Hele õlu on kalorivaesem.Foto: PantherMedia / Scanpix
Hoolimata tagajärgedest on alkoholi tarbimine osa meie kultuurist. Sestap oleks seda mõistlik teha targalt. Näiteks pohmaka vältimiseks pidada silmas neid nelja asja.

· Hoia veresuhkur kontrolli all. Alkoholi erinevates sortides on ohtralt suhkrut, mis omakorda paneb veresuhkru kõikuma. Seesugune asi soodustab aga põletikulised protsessid kehas ja ebastabiilse veresuhkru taseme, soodustades diabeedi ja rasvmaksa tekkimise, hoiatab Mind Body Green. Sellest hoidumiseks oleks mõistlik alustada õhtut tasakaalustatud söögiga, mis sisaldab ka ohtralt valke ja tervislikke rasvu. Et õhtul napsitades on suur tõenäosus süüa ära kogu oma päevane suhkruvajadus, jäta magustoidud vahele ja keskendu lahjale lihale, kõrge kiudainesisaldusega köögiviljadele, ubadele ja läätsedele.

Samal teemal

· Hoia keha veesisaldus normis. Alkohol põhjustab kehas dehüdratsiooni, sestap suurenda oma vee tarbimist. Lisaks jälgi, et tarbiksid kaltsiumi ja magneesiumi – need hoiavad samuti kehas vajalikud protsessid tasakaalus ning hoiavad ära järgmisel päeval tekkida võiva pearingluse, iivelduse ja väsimuse.

· Tarvita antioksüdante. Alkohol paraku soodustab kehas oksüdatiivset stressi, mis kiirendab vananemisprotsessi ja põhjustab paljude rakkude surma. Alkoholi kahjuliku mõju vältimiseks tarbi piisavalt A, C ja E vitamiine. Näiteks joo enne või pärast alkoholi tarvitamist rohelist smuutit – lehtkapsas ja spinat on head toiduained oksüdatiivse stressi vähendamiseks.

· Vali tervislikum alkohol. Sellised on need, mis sisaldavad vähem kaloreid ning mõjuvad ka muidu tervisele hästi. Näiteks punases veinis on piisavalt antioksüdante ja see lõõgastab sind. Valges veinis on tavaliselt aga jällegi vähem suhkrut.  Hele õlu on kaloritevaesem, kuigi see võib soodustada kõikvõimalike pärmseente vohamist kehas.