Treenimine

Magad öösel kehvasti? Loe, kuidas see mõjutab su trennitulemusi (1)

Õhtuleht.ee, 24. mai 2017, 13:20
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kui tunned end pärast trenni tegemist alatasa kurnatuna ning kaal ei alane vaatamata ponnistustele, võib põhjuseks olla see, et sa magad öösiti kehvasti – väsinud inimese trenn ei kanna vilja.

iDiva toob välja kolm tõsist fakti, kuidas magamatus su trennipingutustele käkki keerab.

* Keha ei taastu. Igasugune treening nõuab energiat. Ning energia kulutamine tähendab, et hiljem on vaja kehal taastuda – vähemalt kuus kuni kaheksa tundi. Kui sa öösel ei maga, on su lihased väsinud ning treening pole enam nii tõhus.

* Sa lähed paksuks. Vähene magamine suurendab stressihormooni kortisooli hulka kehas ning see mõjutab nii söömisharjumusi – tekib isu rasvaste toitude järele – ning lihaste moodustumist. See tähendab, et trennist pole kasu ja sa lähed lihtsalt paksuks.

* Ainevahetus töötab aeglaselt. Paraku on ka nii, et magamatus teeb ainevahetuse aeglasemaks, mistõttu kaal ei taha langeda.

Samal teemal

11. august 2017, 16:25
Kuidas soojadel suveöödel paremini magada
29. juuni 2017, 17:01
Seitse nõksu, kuidas öösel mõnusaid unenägusid näha
24. mai 2017, 16:40
Neli põhjust, miks peaksid alates homsest harjutama end varem ärkama
24. mai 2017, 09:21
LÕPUSPURT: Kuidas eksamipinges viimse minutini tervist ja tähelepanu hoida?

TOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee