Treenimine

Magad öösel kehvasti? Loe, kuidas see mõjutab su trennitulemusi (1)

Õhtuleht.ee, 24. mai 2017 13:20
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kui tunned end pärast trenni tegemist alatasa kurnatuna ning kaal ei alane vaatamata ponnistustele, võib põhjuseks olla see, et sa magad öösiti kehvasti – väsinud inimese trenn ei kanna vilja.

iDiva toob välja kolm tõsist fakti, kuidas magamatus su trennipingutustele käkki keerab.

* Keha ei taastu. Igasugune treening nõuab energiat. Ning energia kulutamine tähendab, et hiljem on vaja kehal taastuda – vähemalt kuus kuni kaheksa tundi. Kui sa öösel ei maga, on su lihased väsinud ning treening pole enam nii tõhus.

* Sa lähed paksuks. Vähene magamine suurendab stressihormooni kortisooli hulka kehas ning see mõjutab nii söömisharjumusi – tekib isu rasvaste toitude järele – ning lihaste moodustumist. See tähendab, et trennist pole kasu ja sa lähed lihtsalt paksuks.

* Ainevahetus töötab aeglaselt. Paraku on ka nii, et magamatus teeb ainevahetuse aeglasemaks, mistõttu kaal ei taha langeda.

Samal teemal

11.08.2017
Kuidas soojadel suveöödel paremini magada
29.06.2017
Seitse nõksu, kuidas öösel mõnusaid unenägusid näha
24.05.2017
Neli põhjust, miks peaksid alates homsest harjutama end varem ärkama
24.05.2017
LÕPUSPURT: Kuidas eksamipinges viimse minutini tervist ja tähelepanu hoida?