Hea nõu

KODUMAINE SUPERTOIT: loe, miks peaksid oma tervisele mõeldes rabarberit sööma (2)

Õhtuleht.ee, 6. juuni 2017 15:18
Foto: PantherMedia / Scanpix
Põhjamaises kliimas on rabarber tõeline supertoit, olles seejuures ilmekas näide sellest, et tervislik toit ei pea olema keerukas ja kallis.

Rabarber passib hästi  kookidesse, pirukatesse ja smuutidesse, kuid seda on väga kasulik süüa ka toorelt. Rabarberis on nimelt ohtralt C-, B- ja K-vitamiine, kaaliumi, kaltsiumi, mangaani ja palju teisi olulisi vitamiine ja mineraalaineid, mida keha toimimiseks vajab, kirjutab portaal Womanitely. Ka sisaldab rabarber antioksüdante. Lisaboonusena on rabarber madala rasva- ja kalorisisaldusega, mistõttu on tegu väga tervisliku toiduga.
 
Et rabarberil on palju erinevaid tervislikke omadusi,võiksid  mõned allpool väljatoodud tõigad innustada rabarberit vähemalt kevadel sööma.

1. Rabarber on hea luudele ja hammastele, sest kaltsiumisisaldus on selles kõrge.

Samal teemal

2. Rabarber on hea silmadele. Rabarber sisaldab beeta-karoteeni, luteiini ja zeaksantiini ehk karotenoide, mis on olulised silmade tervise heaks. Need ained hoiavad pilgu terava ja vähendavad kollatähni kärbumise riski. Spetsialistid soovitavad juua rabarberismuutit pärast iga pikemat arvuti taga istumist.

3. Rabarber tugevdab immuunsüsteemi. Rabarber on üks paremaid C-vitamiini allikaid, mistõttu on ta hea immuunsüsteemi tugevdaja. Kevadel on immuunsüsteemile eriti turgutust vaja.

4. Rabarber on südamesõbralik toit. Rabarberis on vähe kaloreid ja rasva – tass tükeldatud rabarberit sisaldab umbes 26 kalorit ja vähem kui grammi rasva. Lisaks sisaldab rabarber olulisi antioksüdante, mis aitavad vähendada südamehaiguste riski.

5. Rabarber aitab alandada vererõhku. Rabarber sisaldab kaaliumi, mis aitab alandada vererõhku. Siiski ei saa kõrgvererõhutõbe vaid rabarberiga ravida, kuid uuringute järgi avaldab pikaajaline rabarberi mõõdukas söömine sellele alandavat mõju.
 
6. Rabarber hoiab kõhu korras. Tänu lahtistavatele omadustele aitab rabarber vältida ja leevendada kõhukinnisusest tulenevaid probleeme. Rabarber parandab söögiisu, aitan hoida seedesüsteemi korras ja leevendab ka puhitusi. Rabarberi mõõdukas tarbimine võib hävitada ka sooleparasiite. Siiski, kui sa kannatad regulaarse kõhukinnisuse käes, ära looda vaid rabarberile, vaid pea arstiga murede leevendamiseks nõu.