Treenimine

VALU EI TAANDU: 6 põhjust, miks trennivigastus ei parane 

Toimetas Greete Kõrvits, 12. juuni 2017, 18:25
Foto: PantherMedia / Scanpix
Olgu see kogemata hommikujooksul vääratanud jalg või pallimängul viga saanud ranne, trennis või spordis saadud vigastused võivad olla visad paranema. Süüks võib olla nii liigne agarus kui vale diagnoos. Ajakiri Men's Journal pani kirja enimlevinud vead, mida spordivigastuste puhul tehakse ja kuidas neid parandada.

1. Paned ise diagnoosi

Sageli leiad oma murele nime ja lahenduse enne professionaaliga rääkimist. Kuigi WebMD, Tervist24 ja muud meditsiiniküljed on täis igasugu väärt nõuandeid, näeb arst su vigastust oma silmaga ja teab sinu varasemat haiguslugu ning oskab teha konkreetseid järeldusi ja soovitusi.

2. Lühike puhkus

Väga lihtne - kui antakse mingi periood, mil sporti teha ei tohi, siis pea sellest kinni. See ei pruugi olla kerge, kui trenn on sinu jaoks stressi maandaja või kui kardad kaalu tagasitulekut. Kuid mõtle sellele, et ravimata vigastus võib trennivaba perioodi veelgi pikemaks venitada.

3. Liiga hoogne tagasitulek

Rõõm taas liigutamisest kasvab nii suureks, et alustad kohe sama koha pealt, kus enne pooleli jäid. Vale - võta algul aeglaselt või eelista selliseid treeninguid, mis on pigem rahulikud. Kui käid rühmatrennis, räägi treenerile oma vigastusest.

4. Kehv ravi

Enne füsioterapeudi või spordiarsti juurde minekut uuri tuttavatelt, kas kellelgi on temaga kogemusi või teosta netis väike uurimistöö. Niisama posija võib ilusat juttu ajada, aga vigastust ravivad ikka oma ala tõelised professionaalid.

5. Tegeled taastumisega oma suva järgi

Treening- ja taastumiskava, mille arst sulle koostab, ei ole soovituslik, kui tahad tõepoolest terveks saada. Taastumine toimub väga konkreetsete sammude kaupa ja kui jätad ühe sammu vahele, siis võib kogu paranemisprotsess mokas olla.

6. Jätad tõsise probleemi märkamata

Kas sul on sama vigastus juba mitmendat korda järjest? Sama koht valutab juba paar kuud? Korduvad vigastused ja valud ei ole naljaasi ning võivad olla märk millestki tõsisemast. Räägi neist oma arstile, enne kui kehale uuesti valu annad.

Samal teemal

19. jaanuar 2019, 19:45
Neli viga, mida mehed jõusaalis tegema kipuvad